Goście bloku popularno-naukowego na Coperniconie 2011

Informacja prasowa organizatorów Coperniconu 2011:

 

Jedną z najciekawszych atrakcji tegorocznego Coperniconu będzie blok popularno-naukowy, w ramach którego zaproszeni przez nas goście będą prowadzić prelekcje i panele na tematy z pogranicza nauki i fantastyki. Poniżej prezentujemy sylwetki gości, których spotkacie na Coperniconie.

Hubert Harańczyk – czytelnikom literatury science fiction znany również jako Marek S. Huberath. Fizyk i wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jako pisarz science fiction zadebiutował w 1987 r. (opowiadanie Wrócieeś Sneogg, wiedziaam…). Pięciokrotnie nominowany do Nagrody im. Janusza A. Zajdla oraz jej trzykrotny laureat.

Tomasz Z. Majkowski – wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim gdzie prowadzi zajęcia poświęcone popkulturze, teorii i historii gier, jak i ich tworzeniu. W 2006 roku debiutował jako pisarz powieścią Crystalicum. Znany wszechświat.

Łukasz Kępski – historyk zajmujący się głównie problematyką związaną z czarami oraz oskarżeniami o mordy rytualne w okresie nowożytności.

Jarosław Jasiński – Dyrektor zarządzający Perfect Games Studio, spółki technologicznej działającej w branży cyberentertainment, która jest producentem specjalizującym się w MMOG (Massive Multiplayer Online Game). Tworzy, wdraża i rozwija produkty www: głównie MMOG oraz gry online, ostatnio także silnik 3D (Browser Based Engine).

Dorota Guttfeld – zajmuje się badaniami nad literaturą science fiction oraz fantasy z szczególnym uwzględnieniem problematyki związanej z polsko-angielskimi tłumaczeniami, recepcją literatury fantastycznej oraz jej aspektami duchowymi i moralnymi.

Andrzej Drożyner – mechanik nieba, zajmuje się ruchem ciał kosmicznych oraz prawami z nimi związanymi. Wspomniane modele matematyczne są wykorzystywane m.in. do wyznaczania orbit sztucznych satelitów itp.

Michał Mochocki – prezes bydgoskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Badań Gier, współtwórca Dzikich Pól, systemu RPG osadzonego w czasach Rzeczypospolitej Obojga Narodów. W pracy naukowej zajmuje się grami fabularnymi, ich konstrukcją oraz możliwością zastosowania w edukacji.

Marcin M. Drews – dziennikarz i specjalista ds. komunikacji. Zajmuje się problematyką związaną z mediami cyfrowymi, komunikacją elektroniczną. Również bada możliwości zastosowania oprogramowania do tworzenia gier komputerowych (jak i samych gier) w edukacji.

Andrzej Klimczuk – socjolog zajmujący się problematyką związaną z grami komputerowymi. W latach 2002–2009 był redaktorem i korespondentem wydawnictw poświęconych wspomnianym grom (m.in. Reporter.pl, Załoga G, Gamesweek.pl. Neo Plus, o2.pl).

Agata Hofman – wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim, prowadzi badania poświęcone zastosowaniu gier i zabaw w procesach edukacyjnych.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.