Informacja prasowa organizatorów Coperniconu 2011:
Jedną z najciekawszych atrakcji tegorocznego Coperniconu będzie blok popularno-naukowy, w ramach którego zaproszeni przez nas goście będą prowadzić prelekcje i panele na tematy z pogranicza nauki i fantastyki. Poniżej prezentujemy sylwetki gości, których spotkacie na Coperniconie.
Hubert Harańczyk – czytelnikom literatury science fiction znany również jako Marek S. Huberath. Fizyk i wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jako pisarz science fiction zadebiutował w 1987 r. (opowiadanie Wrócieeś Sneogg, wiedziaam…). Pięciokrotnie nominowany do Nagrody im. Janusza A. Zajdla oraz jej trzykrotny laureat.
Tomasz Z. Majkowski – wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim gdzie prowadzi zajęcia poświęcone popkulturze, teorii i historii gier, jak i ich tworzeniu. W 2006 roku debiutował jako pisarz powieścią Crystalicum. Znany wszechświat.
Łukasz Kępski – historyk zajmujący się głównie problematyką związaną z czarami oraz oskarżeniami o mordy rytualne w okresie nowożytności.
Jarosław Jasiński – Dyrektor zarządzający Perfect Games Studio, spółki technologicznej działającej w branży cyberentertainment, która jest producentem specjalizującym się w MMOG (Massive Multiplayer Online Game). Tworzy, wdraża i rozwija produkty www: głównie MMOG oraz gry online, ostatnio także silnik 3D (Browser Based Engine).
Dorota Guttfeld – zajmuje się badaniami nad literaturą science fiction oraz fantasy z szczególnym uwzględnieniem problematyki związanej z polsko-angielskimi tłumaczeniami, recepcją literatury fantastycznej oraz jej aspektami duchowymi i moralnymi.
Andrzej Drożyner – mechanik nieba, zajmuje się ruchem ciał kosmicznych oraz prawami z nimi związanymi. Wspomniane modele matematyczne są wykorzystywane m.in. do wyznaczania orbit sztucznych satelitów itp.
Michał Mochocki – prezes bydgoskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Badań Gier, współtwórca Dzikich Pól, systemu RPG osadzonego w czasach Rzeczypospolitej Obojga Narodów. W pracy naukowej zajmuje się grami fabularnymi, ich konstrukcją oraz możliwością zastosowania w edukacji.
Marcin M. Drews – dziennikarz i specjalista ds. komunikacji. Zajmuje się problematyką związaną z mediami cyfrowymi, komunikacją elektroniczną. Również bada możliwości zastosowania oprogramowania do tworzenia gier komputerowych (jak i samych gier) w edukacji.
Andrzej Klimczuk – socjolog zajmujący się problematyką związaną z grami komputerowymi. W latach 2002–2009 był redaktorem i korespondentem wydawnictw poświęconych wspomnianym grom (m.in. Reporter.pl, Załoga G, Gamesweek.pl. Neo Plus, o2.pl).
Agata Hofman – wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim, prowadzi badania poświęcone zastosowaniu gier i zabaw w procesach edukacyjnych.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!