Kontynuacji lub remake'u serii Gothic nie należy spodziewać się zbyt prędko

Piranha Bytes koncentruje się obecnie nad swoim najnowszym projektem - ELEX-em, jednakże chyba nie ma gracza, który nie oczekiwałby, że niemieckie studio wróci znów do serii Gothic. Nie nastąpi to jednak zbyt prędko, a powody są dosyć prozaiczne.

Temat kontynuacji lub remake'u Gothika został poruszony w trakcie rozmowy portalu GamePressure z Björnem Pankratz, jednym z głównych decydentów w Piranha Bytes.

 

GamePressure: Jaki jest obecnie status licencji do serii Gothic?

Björn Pankratz: Status jest taki, że posiadamy prawa do zrobienia kolejnej części. Mamy prawa do Gothika, lecz nie robimy go, ponieważ nie chcemy zawieść naszych fanów. Oczekiwania są bardzo, bardzo duże. Zapytacie pięciu fanów o najważniejsze rzeczy, jakie sprawiły, że Gothic jest dla nich czymś specjalnym, i otrzymacie dzisięć opinii. Nam z kolei bardzo ciężko spogląda się na to, czym Gothic musi być, jak musi wyglądać lub czym musi się cechować rozgrywka, ponieważ nie można stworzyć drugi raz tej samej rzeczy, wydać ją i powiedzieć "to jest teraz na czasie, grajcie w to". Wielu ludzi powiedziałoby "jest takie samo. Mam wrażenie, jakbym już w to kiedyś grał". Żeby to zadziałało dzisiaj, musimy wprowadzić coś zupełnie nowego. Nie mamy jeszcze wizji ukończenia tej misji. Uzyskanie jasnej wizji tego, czym kolejna odsłona Gothika powinna być, okazało się zbyt dziwne i trudne. Na zewnątrz pojawia się wiele opinii, my mamy swoje wewnętrzne opinie, lecz żadna z nich tak naprawdę nie jest na tyle dobra, że uwierzylibyśmy w nią i ją zrealizowali. To jest problem. W ELEX-ie jest inaczej - wierzymy, ponieważ to jest całkowity restart z zupełnie nowym settingiem. Nigdy wcześniej nie stworzyliśmy tak złożonego, ogromnego świata z tak wieloma rodzajami broni i tego typu rzeczami, i na tym chcemy się teraz skupić. Sądzę, że to jest główny powód, dla którego to będzie dobra gra.

GP: Co ze zrobieniem remake'u Gothika? Czy jest możliwe na obecnej licencji i czy jest w ogóle sens robić remake?

BP: Często o tym myślimy, jednakże to musiałby być odrębny projekt, a my mamy jedynie 30 ludzi. Tutaj leży problem.

GP: Zatem aby odtworzyć Gothika musielibyście właściwie zrobić wszystko od nowa, tak?

BP: Tak, z powodu silnika.

Jednym zdaniem, nadzieje wciąż pozostają, choć nowego Gothika nie doczekamy się wcześniej, niż 1-2 lata od premiery ELEX-a. A może znacznie dłużej...

Cały wywiad możecie przeczytać tutaj.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.