Colin McComb, jeden z głównych kierowników projektu "nowego" Tormenta, ujawnił w ostatnich wypowiedziach, że akcja najnowszego projektu inXile może mieć miejsce w zupełnie innym uniwersum, niż Planescape. Dziś wiemy już na pewno: "duchowy spadkobierca" Tormenta zostanie umieszczony w świecie Numenery.
Informację tę ujawnił Brian Fargo, szef inXile, który udzielił obszernego wywiadu na temat projektu portalowi Rock, Paper, Shotgun. Z zapisu rozmowy dowiadujemy się o powodach związanych ze zmianą settingu i ekipie kierującej projektem. Co więcej, Fargo stwierdził, że walki będą odbywać się w czasie rzeczywistym z użyciem aktywnej pauzy, zaś finansowanie projektu ma zapewnić kampania Kickstarterowa.
Kilka słów o powodach wyboru Numenery:
Torment wymaga wielkich pomysłów i naprawdę egzotycznego settingu, który pozwoli na odkrycie ukrytych, tematycznych elementów. Najlepiej opisał to Colin [McComb - przyp. red.], kiedy powiedział "tło Tormenta jest w zasadzie metafizyczne, trafia w samo sedno znaczenia terminów życia i świadomości, a łatwiej zadać pytania o te zagadnienia w settingu, który jest daleki od tego, co jest nam znane". Numenera jest takim settingiem i posiada olbrzymi potencjał, aby kształtować te idee. Nie będziemy mieć wróżek czy demonów, ale będziemy mieć demoniczne istoty z odległych wymiarów o planach sięgających poza ludzką wyobraźnię. Nie będziemy mieć bogów, ale będziemy mieć istoty żyjące przez tysiąclecia i posiadające moce tworzenia lub niszczenia w małym palcu, z umiejętnościami wyostrzonymi w trakcie niezliczonych cyklów życia. Nie będziemy mieć sfer jako takich, ale będziemy mieć drogi prowadzące do wrogich światów, dziwacznych krajobrazów i pradawnych machin, które katapultują graczy do miejsc pozbawionych zwyczajowych praw natury. W kwestii mechaniki RPG, nie będziemy próbować dokładnego przekształcenia papierowego systemu Numenery na jego elektroniczny odpowiednik. Jednakże, mechanika rozgrywki jest tam bardzo dobra i zawiera kilka komponentów, które będą nadawać się do stworzenia świetnej (i innowacyjnej) rozgrywki cRPG. Wspaniale jest posiadać w punkcie startowym reguły Numenery i pracować z Montem [Cookiem - przyp.red] nad adaptacją ich na poczet cRPG - powiedział Fargo.
Warto zaznaczyć, że Numenera, jako system RPG, została stworzona kilka miesięcy temu przez Monty'ego Cooka - jednego z ojców oryginalnego Tormenta - i to na bazie Kickstarterowej kampanii, która okazała się wielkim sukcesem. Więcej informacji na temat settingu można uzyskać na jego oficjalnej stronie.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!