Nowy Torment w świecie Numenery!

Colin McComb, jeden z głównych kierowników projektu "nowego" Tormenta, ujawnił w ostatnich wypowiedziach, że akcja najnowszego projektu inXile może mieć miejsce w zupełnie innym uniwersum, niż Planescape. Dziś wiemy już na pewno: "duchowy spadkobierca" Tormenta zostanie umieszczony w świecie Numenery.

Informację tę ujawnił Brian Fargo, szef inXile, który udzielił obszernego wywiadu na temat projektu portalowi Rock, Paper, Shotgun. Z zapisu rozmowy dowiadujemy się o powodach związanych ze zmianą settingu i ekipie kierującej projektem. Co więcej, Fargo stwierdził, że walki będą odbywać się w czasie rzeczywistym z użyciem aktywnej pauzy, zaś finansowanie projektu ma zapewnić kampania Kickstarterowa.

Kilka słów o powodach wyboru Numenery:

 

Torment wymaga wielkich pomysłów i naprawdę egzotycznego settingu, który pozwoli na odkrycie ukrytych, tematycznych elementów. Najlepiej opisał to Colin [McComb - przyp. red.], kiedy powiedział "tło Tormenta jest w zasadzie metafizyczne, trafia w samo sedno znaczenia terminów życia i świadomości, a łatwiej zadać pytania o te zagadnienia w settingu, który jest daleki od tego, co jest nam znane". Numenera jest takim settingiem i posiada olbrzymi potencjał, aby kształtować te idee. Nie będziemy mieć wróżek czy demonów, ale będziemy mieć demoniczne istoty z odległych wymiarów o planach sięgających poza ludzką wyobraźnię. Nie będziemy mieć bogów, ale będziemy mieć istoty żyjące przez tysiąclecia i posiadające moce tworzenia lub niszczenia w małym palcu, z umiejętnościami wyostrzonymi w trakcie niezliczonych cyklów życia. Nie będziemy mieć sfer jako takich, ale będziemy mieć drogi prowadzące do wrogich światów, dziwacznych krajobrazów i pradawnych machin, które katapultują graczy do miejsc pozbawionych zwyczajowych praw natury. W kwestii mechaniki RPG, nie będziemy próbować dokładnego przekształcenia papierowego systemu Numenery na jego elektroniczny odpowiednik. Jednakże, mechanika rozgrywki jest tam bardzo dobra i zawiera kilka komponentów, które będą nadawać się do stworzenia świetnej (i innowacyjnej) rozgrywki cRPG. Wspaniale jest posiadać w punkcie startowym reguły Numenery i pracować z Montem [Cookiem - przyp.red] nad adaptacją ich na poczet cRPG - powiedział Fargo. 

Warto zaznaczyć, że Numenera, jako system RPG, została stworzona kilka miesięcy temu przez Monty'ego Cooka - jednego z ojców oryginalnego Tormenta - i to na bazie Kickstarterowej kampanii, która okazała się wielkim sukcesem. Więcej informacji na temat settingu można uzyskać na jego oficjalnej stronie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.