Torment: Tides of Numenera: opowieści zza kulis i dialogi

Po dłuższej przerwie deweloperzy z inXile uraczyli nas nowym artykułem dotyczącym Torment: Tides of Numenera. I to jednym z najobszerniejszych, jakie przyszło im napisać.

Na początek Colin McComb zrelacjonował cykl wenwętrznych spotkań scenarzystów, jakie odbyły się kilka dni temu. Dyskutowano nad głównymi aspektami fabułami, dialogami oraz Merami. Szczegółów nie znamy, ale jak zapewnia McComb, były to niezwykle produktywne dni.

Następnie Gavin Glenn-McDowell uchylił rabka tajemnicy na temat nowej technologii graficznej, jaką wprowadzają do gry pracownicy inXile. Nowy sposób prezentacji pozwoli na jeszcze lepsze odwzorowanie świata Numenery, niż zostało to pokazane na pierwszych opublikowanych screenach z gry. Efekty można obejrzeć tutaj.

 

Zdecydowanie najciekawszą część artykułu napisał jednak Adam Brennecke. Deweloper pracujący nad dialogami w grze zapewnił, że będą one bardzo podobne do tych, które znamy z Planescape: Torment; będą zawierać więc nie tylko słowa, ale pozwolą wykonać pewne akcje, użyć umiejętności postaci, a nawet skorzystać z mechaniki mówienia prawdy/kłamstwa. Liczba dostępnych opcji dialogowych będzie zależała m.in. od atrybutów i zdolności naszego bohatera, a także od Tides, które, przypomnijmy, działają w podobny sposób, co "charakter" w Planescape: Torment.

Brennecke wspomniał również o mechanice zwanej Efforts, zaczerpniętej z papierowej wersji podręcznika Numenery. Zdolność ta pozwala pozwala postaci podjąć wyzwania, do których nie posiada umiejętności (np. otwieranie zamków), za cenę specjalnych, odnawianych codziennie punktów. Oczywiście korzystanie z Efforts sprawia, że nasz bohater ma o wiele mniejszą szansę na powodzenie akcji, niż w przypadku użycia odpowiedniej umiejętności. W przypadku niepowodzenia akcji, Effort może pozwolić na jej ponowienie. Chodzi więc o to, by nie blokować całkowicie zbyt wielu opcji dialogowych w grze.

Artykuł w pełnej, oryginalnej formie można znaleźć tutaj. Warto się z nim zapoznać choćby z powodu ciekawego przykładu zastosowania w dialogach umijętności oraz mechaniki prawdy/kłamstwa, który opisał Brennecke. Polecam.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.