Project Eternity: garść informacji na temat Ciphers

Wciąż zastanawiam się, jak należałoby tłumaczyć na jeżyk polski Ciphers - tajemniczą, nową klasę, którą będziemy mogli wybrać dla swojej postaci w Project Eternity. Problem jest dziś o tyle duży, że deweloperzy z Obsidianu postanowili opowiedzieć co nieco o tej profesji oraz jej historii.

Pod względem mechaniki Ciphers będą przypominać połączenie wojownika z magiem. Są jedyną klasą, która może wykorzystywać dusze wrogów do wyzwalania swoich potężnych mocy - wyładowań elektrycznych, ataków psionicznych, czy tworzenia barier wokół własnej osoby. Jednocześnie korzystanie z tych zdolności będzie kosztowało sporą liczbę punktów Skupienia, zaś najlepszym sposobem ich uzupełnienia okazuje się bezpośrednia walka.

Kilka słów o historii Ciphers:

 

Ponad wiek temu, podczas Wojny Złamanego Kamienia, żołnierze Dyrwoodu raportowali niewiarygodne opowieści o wdzieraniu się do ich umysłu, o towarzyszach tracących nad sobą kontrolę, o orlanach i elfickich Wojownikach Glanfathan dzierżących noże spowite purpurowymi płomieniami, które "odcinały" dusze od ich ofiar. Wojna była nowym doświadczeniem dla wszystkich, dlatego wielu Dyrwoodczyków odrzuciło bardziej egzotyczne historie. Jednakże w ciągu kolejnych dekad coraz więcej osadników opowiadało o wrogich spotkaniach z partyzantami z Glanfathanu. W czasie Wojny Czarnego Drzewa dyrwoodcy animanci potwierdzili wiele podobnych doświadczeń wśród dużej liczby żołnierzy i osadników.  Niemniej w czasie wojny pomiędzy osadnikami z Dyrwoodu a ludem Eir Glanfath badacze nie mogli znaleźć zbyt wielu Glanfathańczyków, którzy chcieliby o tym wszystkim rozmawiać.

Po dyrwoodzkiej rewolucji i uzyskaniu niepodległości, Dyrwood oficjalnie zaprzestał praktykowanej przez Imperium Aedyr eksploracji świętych ruin Eir Glanfath oraz plądrowania ich, co wcześniej doprowadziło do wojny między dyrwoodzkimi osadnikami i Glanfathańczykami. W kolejnych latach plemienni książęta Eir Glanfath pozwolili animantom z Dyrwoodu porozmawiać ze swoimi brîshalgwin ("łowcami umysłów") - elitarnymi wojownikami, którzy terroryzowali Aedyrczyków i Dyrwoodczyków w poprzednich latach. Animanci dowiedzieli się od brîshalgwin, że Glanfathańczycy wytworzyli umysłowe zdolności, które pozwoliły im postrzegać i kontaktować z tym, co animanci kategoryzowali jako "udomowione" dusze, np. dusze trzymane wewnątrz fizycznej osłony. Początkowo umiejętności te służyły im do komunikacji z duszami trzymani w ruinach Engwithan, których poprzysięgli strzec. Kiedy plemienni książęta zabronili tej praktyki jako pozbawionej szacunku i niebezpiecznej, ich doradcy poradzili im, by przenieść wysiłki brîshalgwin w stronę ochrony ruin i stworzenia nowych metod prowadzenia wojny.

... I tak mniej więcej doszło do tego, że cywilozwane kultury poznały umiejętności Ciphers. Pełna historia, jak i również szczegółowa charakterystyka podstawowych umiejętności tej profesji, znajduje się w ostatniej Kickstarterowej aktualizacji Project Eternity.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.