Wasteland 2: odkrywanie mapy

Mapa to bez wątpienia jedno z najważniejszych narzędzi każdego gracza cRPG, zwłaszcza kiedy przychodzi się poruszać po nieprzyjaznych pustkowiach post-apokaliptycznej Arizony. Kilka słów na ten temat znajdziemy w najnowszym artykule deweloperskim na temat Wasteland 2.

Korzystanie z mapy w dziele inXile nie będzie specjalnie skomplikowane. Nieznane tereny zostaną zakryte tzw. "mgłą wojny", która zniknie wraz z eksplorowaniem kolejnych połaci danego terytorium. Niezwykle ważne jest jednak to, aby planując podróż nie zapomnieć o odwiedzeniu miasta lub oazy. Dlaczego? 

Otóż w Wasteland 2 śmierć z rąk wrogów nie będzie tą najstrajniejszą - o wiele gorsza może być śmierć przez odwodnienie. Zapasy tej życiodajnej substancji będą się kurczyć w trakcie podróży (wpływ na to ma m.in. liczebność drużyny i posiadanie lub nie odpowiednich umiejętności przetrwania), dlatego przeżycie pustkowiach zmusi gracza do regularnego zapełniania manierek. Oczywiście brak wody nie oznacza natychmiastowej śmierci, ale po dłuższym czasie, w którym Rangersi będą tracić efektywność, może do tego doprowadzić.

 

Kolejna rzecz, o której należy pamiętać w czasie podróży, to radioaktywne chmury. Niektóre tereny są bowiem spowite zanieczyszczeniami w takim stopniu, że mogą poważnie nadwyrężyć zdrowie prowadzonej drużyny, podczas gdy inne są w stanie natychmiastowo zabić. W czasie gry będzie można znaleźć/kupić kombinezony, które niwelują efekty promieniowania, ale i tak nie chronią przed nimi całkowicie. Krótko mówiąc, wchodząc na niezbadane tereny trzeba będzie zdwoić czujność.

Artykuł wspomina również o losowych spotkaniach z wrogami. Często będą one niezależne od poziomu postaci, dlatego wejście na pewne tereny na niskim poziomie doświadczenia może okazać się fatalnym pomysłem. W takim wypadku można próbować uciec z pola bitwy, lecz powodzenie takiej akcji będzie zależne od kilku zmiennych i również niekoniecznie musi się udać.

Warto wspomnieć, że sporo powyższych problemów będzie zależało od wybranego poziomu trudności. Grając na "łatwym" odwodnienie i promieniowanie będą oddziaływać na drużynę w niewielkim stopniu. W przypadku wybrania poziomu "trudnego" gra rzuci nam o wiele więcej wyzwań...

Wygląda na to, że powyższe systemy dodadzą rozgrywce w Wasteland 2 wiele kolorytu, którego brakowało grom cRPG ostatnich lat. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat odwodnienia, skutków promieniowania i sposobów radzenia sobie z nimi, koniecznie przeczytajcie oryginalny artykuł Montgomery'ego Marklanda, który znajduje się pod tym linkiem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.