Garść wieści o Middle-earth: Shadow of Mordor

Najnowszy numer Game Informera poświęca sporo miejsca świeżo zapowiedzianemu cRPG-owi w uniwersum Władcy Pierścieni pt. Middle-earth: Shadow of Mordor. Jeden z czytelników magazynu postanowił podzielić się wiadomościami z zapowiedzi, co pozwala nam nieco lepiej poznać dzieło studia Monolith.

Nie owijając dłużej w bawełną, oto co przedstawił jeden z użytkowników forum NeoGAF:

  • Każdy z przeciwników posiada imię, rangę oraz pamięć. Jeśli z jakiegoś powodu nie zabijesz go za pierwszym razem, zapamięta ciebie i twoją technikę walki, a przy następnym spotkaniu spróbuje pokonać cię w odmienny sposób, zwiększając przy okazji poziom oraz odporności. Owe spotkanie zmieni również dialogi z daną postacią.
  • Kiedy zostajesz zabity w walce, nie umierasz w tradycyjny sposób. W końcu się odrodzisz, jednakże w tym czasie minie pewien czas w świecie gry (nie wiadomo dokładnie, jak długi). W międzyczasie twój wróg mógł awansować dzięki temu, że zabił ciebie, lub w dowolny sposób zginąć.
  • Jeśli twoim celem jest zabicie wysokiego rangą dowódcy, możesz tego dokonać na wiele sposobów. Jeden z nich polega na zabijaniu wszystkich niższych rangą oficerów i w końcu samego dowódcy; inna metoda pozwala na werbowanie wrogów jako swoich agentów i sianie zamętu we wrogiej bazie, a nawet na zabójstwo dowódcy poprzez zwerbowanie jego bezpośredniego zastępcy. Jednakże nie ma nic pewnego - podkomendny może zawieść i zginąć, aczkolwiek może odnieść częściowy sukces i odebrać dowódcy część zdrowia, co uczyni bitwę łatwiejszą.
  • Świat jest całkowicie otwarty i posiada wszystkie elementy tego typu rozgrywki: PD, zadania poboczne oraz losowe wydarzenia (cała gra jest właściwie losowym wydarzeniem, powiązanym z systemem Nemesis i SI działającą nawet wtedy, gdy wrogów nie widać na ekranie).
  • Style walki pozwalają na starcia w zwarciu, skrytobójstwo oraz walkę dystansową przy użyciu łuku. Awansowanie poszczególnych stylów jest zależne od twojego sposobu walki. Zadanie śmierci z ukrycia zapewni ci specjalną runę do użytku z umiejętnościami skradania, bezpośrednia walka dostarczy ci runę do walki w zwarciu, itd.

Posiadający tak zaawansowną SI system Nemesis zapowiada się co najmniej intrygująco. Ale nelaży pamiętać, że jego duża złożoność sprawia, iż o drobny błąd psujący całą "inteligencję" wrogów nie będzie trudno. Poczekamy, zobaczymy.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.