MMX: silnik, modding i muzyka na żywo

Na oficjalnym blogu Might & Magic X: Legacy pojawiły się dwa nowe artykuły. Poruszają one kwestię muzyki z gry granej na żywo oraz silnika Unity, w tym bardzo kontrowersyjen zagadnienie moddingu.

W pierwszym z artykułów dowiadujemy się o dużej aktualizacji silnika gry, która z powodu swoich rozmiarów nie zostanie uwzględniona w wersji Early Access; można natomiast spodziewać się, że nowinki techniczki Unity 4.3 zobaczymy już w finalnej wersji MMX.

Nowa wersja silnika jest w pełni kompatybilna z narzędziami modderskimi, które ciągle wywołują spore poruszenie. Przypomnijmy, że dodatkową zawartość do gry będzie można tworzyć w programach Unity Free oraz Unity Pro. Szkopuł w tym, że ten pierwszy nie pozwala na przetestowanie modułu ani jego publikację, podczas gdy drugi wymienionych jest wyposażony we wszystkie niezbędne funkcjonalności, lecz kossztuje... 1500 dolarów.

 

Niestety, Ubisoft nie porozumiał się z Unity w sprawie udostępnienia pełnej wersji narzędzi modderskim użytkownikom MMX za darmo. Jakie jest więc remedium twórców gry na duży problem społeczności modderskiej? Stworzyć moda w Unity Free, a następnie testować go i publikować przez 30-dniową, darmową wersją Unity Pro. Jak łatwo się domyślić, jest to rozwiązanie bardzo dalekie od idealnego.

Na pocieszenie pozostaje mi wspomnieć o dwóch utworach z gry, które odegrano na żywo podczas tegorocznego Playfest Festival w hiszpańskiej Máladze. Orkierstrą wykonującą Main Theme oraz Memento Mori dyrygował twórca ścieżki dźwiękowej do Might & Magic X: Legacy - Jason Graves. Oba utwory możecie odsłuchać poniżej.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.