Pillars of Eternity: J.E. Sawyer w ogniu pytań

Zmiana nazwy flagowego projektu Obsidianu na Pillars of Eternity pociągnęła za sobą szereg wywiadów. Jednego z ciekawszych J.E. Sawyer, starszy designer gry, udzielił portalowi Gamebanshee.

Rozmowa dotyka niemal każdego aspektu gry: walki, craftingu, dialogów, czy kwestii śmierci. Warto wspomnieć kilka słów na temat tego ostatniego zagadnienia.

 

Członkowie drużyny posiadają dwa związane z życiem wskaźniki, które należy monitorować: Wytrzymałość oraz Zdrowie. Kiedy bohaterowie otrzymują obrażenia, są one w pierwszej kolejności kierowane w Wytrzymałość, która reprezentuje odporność na krótkotrwałe urazy. Wytrzymałość odnawia się stosunkowo łatwo poprzez przedmioty lub zaklęcia i jest szybko uzupełniania zaraz po zakończeniu walki. Jednakże, jeśli bohater straci całą swoją Wytrzymałość, stanie się nieprzytomny. Niektóre zdolności mogą ocucić nieprzytomnego bohatera, jednakże bez ich użycia pozostaną oni poza walką aż do zakończenia bitwy.

Zdrowie reprezentuje długotrwałe urazy. Utrata Zdrowia następuje w tym samym czasie, co Wytrzymałości, jednakże w stosunku 1 do 4. Tak więc jeśli bohater przyjmie 20 pkt obrażeń (po odliczeniu wartości pancerza), on lub ona straci 20 pkt Wytrzymałości i 6 pkt Zdrowia.

Odnowienie Zdrowia jest o wiele trudniejsze. Nie regeneruje się samo, także żaden przedmiot ani zaklęcie nie może go przywrócić. Zdrowie jest odnawiane jedynie w czasie odpoczynku. W czasie typowej rozgrywki, kiedy Zdrowie bohatera spadnie do 0 pkt, nie stanie się on nieprzytomny, lecz otrzyma status Okaleczonego. Po walce taka postać wraca do drużyny, ale pozostaje jej jedynie 1 pkt Zdrowia i otrzymuje liczne kary aż do momentu odpoczynku. Okaleczona postać może w dalszym ciągu uczestniczyć w walce, ale jest mniej efektywna i prawdopodobnie wypadnie z niej przy nawet nieznacznym ciosie.

W trybie Eksperta, lub gdy opcjonalnie zaznaczy się to dla zwykłej rozgrywki, gracze mogą wybrać włączenie pełnej śmierci bohaterów. W tym wypadku 0 pkt Zdrowia oznacza permanentną śmierć. A w Eternity nie ma zmartwychwstania - powiedział Sawyer.

Brzmi bardzo interesująco. A co wy sądzicie na ten temat?

Pełną treść wywiadu znajdziecie pod tym adresem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.