Pillars of Eternity: barwne życie czarodziejów i druidów

J.E. Sawyer stworzył kolejną aktualizację dotyczącą klas w Pillars of Eternity. Tym razem skupił się na dwóch profesjach specjalizujących się w zadawaniu obszarowych obrażeń na dystans - czarodziejach i druidach.

Czarodzieje oraz drudzi w PoE posiadają wiele wspólnego ze swoimi odpowiednikami z gier na silniku Infinity, jednakże pewne założenia zostały odświeżone.  Warto podkreślić, że czarodziej/druid może rzucić zapisane w księdze zaklęcia w przeliczeniu na okresy między odpoczynkami, jednakże wraz z rozwojem postaci sytuacja ulegnie zmianie. Na wyższych poziomach najsłabsze zaklecia są ograniczone przelicznikiem walk, zaś na najwyższych jedynym limitem jest wola rzucającego.

Najważniejszymi umiejętności dla magów są Lore i Mechanika, zaś orężem - Grimuary. To właśnie opasłe tomiszcza, w których zapisywane są zaklęciami, są główną bronią przedstawicieli tej profesji. Objętość danego Grimuaru stanowi o limicie zaklęć, jakich mag może używać w danej chwili. Z biegiem czasu będzie on zdobywał kolejne Grimuary, które można dowolnie zmieniać w czasie eksploracji. Podczas walki jednak, wymiana Grimuaru oznacza koszt w punktach Sytuacji.

 

Czarodzieje mogą się uczyć zaklęć, które znajdą w tomach pokonanych wrogów za odpowiednią sumę w lokalnej walucie (miedziakach). Czary są podzielone na poziomy, a im bardziej rozwinięte umiejętności maga, tym więcej czarów może zapamiętać. Czarodzieje specjalizują się w magii ofensywnej, choć posiadają również kilka zaklęć defensywnych. Ponadto posiadają po jednej zdolności ataku i obrony, których mogą używać w czasie walk bez względu na aktualną kondycję magiczną.

Druidzi z kolei skupiają się na umiejętnościach Atletyki i Przetrwania. Nie posiadają tak wielkiego arsenału zaklęć jak czarodzieje, jednakże ich magia, zrodzona głównie z natury, służy im szczególnie w celach ofensywnych. Mimo tego, druidzi nie są całkowicie pozbawieni czarów defensywnych, wśród któych warto podkreślić obecność zaklęć leczniczych. Poza klasycznymi czarami, ci obrońcy natury dysponują również zdolnością Dzikiego uderzenia, które pozwala im uderzyć na wroga w sposób zdefiniowany przy tworzeniu postaci.

Ważną rolę w mechanice druida odgrywa zmiennokształtność. Postać o tej profesji może kilka razy w ciągu dnia zmieniać się w hybrydę człowieka i wybranego zwierzęcego ducha (wilka, wielkiego kota, niedźwiedzia, jelenia lub dzika). W tej formie druid nie może używać swoich zwyczajnych zdolności, jednakże posiada potężne naturalne umiejętności wybranego ducha. Z biegiem czasu bohater może poznawać nowe duchy, posiadające zupełnie odrębne moce od już posiadanych.

Więcej informacji o obu klasach, w tym listy przykładowych zaklęć, znajdziecie tutaj. Jeśli preferujecie materiał filmowy, to na poniższym wideo J.E. Sawyer osobiście wyjaśni wszystkie niuanse związane z czarodziejami i druidami.

Na koniec warto wspomnieć o współpracy, którą Obsidian nawiązał z Paradox Interactive. Umowa jest dosyć klarowna: Obsidian tworzy grę bez żadnej zewnętrznej ingerencji, podczas gry Paradox Int. zajmuje się marketingiem i wydaniem gry. Twórcy Pillars of Eternity podkreślają, że kooperacja obu podmiotów nie zaszkodzi w produkcji cRPG-a, a wręcz przeciwnie - pozwoli deweloperom całkowicie oddać się tworzeniu najlepszej gry, na jaką ich stać. Oficjalne oświadczenie w tej sprawie znajdziecie tutaj.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.