Kolejne wieści na temat Dragon Age: Inkwizycji

Do sprzedaży trafił właśnie nowy numer Official Xbox Magazine. W środku znalazło się m.in. obszerna zapowiedź Dragon Age: Inkwizycji, zaś jeden z jego czytelników postanowił wynotować najważniejsze fakty. Jest kilka nowych informacji!

Najważniejsze wiadomości zostały wypunktowane poniżej:

  • W grze pojawi się 5 regionów: Ferelden, Wolne Marchie, Orlais, Nevarra oraz Dalia. Odwiedzimy takie miejsca, jak rozdarty wojną region w Orlais, czy elficki cmentarz znany jako Szamaragdowe Groby. W tym drugim miejscu elfy miały zasadzić jedno drzewo za każdego żołnierza, który poległ w czasie Świętych Marszów.
  • Wrogowie nie skalują się do poziomu doświadczenia Inkwizytora, jednakże zadanie można sobie ułatwić wpływając na swoje otoczenie: wzmacniając lokalne osady, tworząc szlaki handlowe, przejmując terytoria i zmieniając ekosystem.
  • Zabijanie inteligentnych wrogów, jak bandyci lub smoki, znacząco wpływa na dany region.
  • Po wydaniu gry nie będzie DLC zawierających nowych towarzyszy. Jak bowiem stwierdził Mike Laidlaw z BioWare'u, struktura gry nie pozwala na dodawanie ich w locie.
  • Potwierdzono istnienie trzech kompanów: Solasa, który jest apostatą i ekspertem w kwestiach związanych z Pustką; Żelaznego Byka, określonego mianem jednookiego najemnika i wyrzutka z wiary qunari; Sery, elfickiego łucznika, o którym nie wiadomo właściwie nic więcej.
  • Zwiększy się liczba kół dialogowych. Jak stwierdził David Gaider, scenarzysta gry, mamy trzy koła, których używamy w przypadku różnych części dialogów. Jedno z nich nazywamy "kołem tonu", którego używa się dla wyborów dotyczących odgrywania postaci. Pozostałe dwa to "koło wyboru", które służy wykonywaniu akcji lub wypowiadaniu opinii, oraz "koło reakcji", służące w chwilach silnych emocji.
  • W grze będzie można wybrać dla Inkwizytora jeden z czterech dostępnych głosów, po dwa na każdą płeć. Mike Laidlaw tłumaczy ograniczenia pojemnością dysków - jeśli mielibyśmy osiem głosów, po dwa na każdą rasę, musieliśmy sprzedawać grę na ok. czternastu dyskach. BioWare pracuje teraz nad zwiększeniem zróżnicowania pomiędzy głosami.
  • Prolog będzie taki sam dla wszystkich klas postaci. Podczas jego przechodzenia gracz podejmie decyzje, które dopełnią kreacji postaci i określą jej charakter, a dzięki temu sposób, w jaki inni bohaterowie będą się odnosić do Inkwizytora w trakcie dalszej rozgrywki.
  • Inkwizytor jest jedynym ocalałym z naprawdę potężnej katastrofy, która sprawiła, że zasłona Pustki rozdarła się w wielu miejscach Thedas. Dzięki temu Inkwizytor będzie prawdopodobnie posiadał pojedynczą moc, która pozwoli mu zamykać prowadzące do świata snów wyrwy, kiedy tylko zauważy je na horyzoncie.
  • BioWare obiecuje 40 różnych zakończeć, zależnych nie tylko od wyborów w czasie tworzenia postaci, ale również od decyzji podejmowanych w ciągu całej gry. Pracownik studia, Mark Darrah, obiecał, że każde zakończenie będzie się znacznie różniło od pozostałych.
  • Obciążenia wynikające z noszonego pancerza nie są już powiązane z klasami, co oznacza, że łotrzyk może nosić szaty maga, a czarodziej zbroję wojownika. Dziennikarz OXM spekuluje, że kary wynikające z tak drastycznych zmian mogą być podobne do tych, które w Dragon Age: Początku były związane ze zmęczeniem.
  • Jako ciekawostkę warto dodać, że w grze pojawi się m.in. słoik z pszczołami. Przedmiotem tym można rzucić we wrogów, a kiedy się rozbije, małe owady zaczną kłuć wrogów.

I to byłoby na tyle. Nie ujawniono żadnych nowych skanów, więc powyższe informacje, całkiem interesujace, muszą nam na razie wystarczyć.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.