Torment: Tides of Numenera: historia i teraźniejszość Sagus Cliffs

Po dłuższej przerwie część inXile zajmująca się Torment: Tides of Numenera przygotowała nowy raport z prac nad grą. Pre-produkcja zmierza w dobrym kierunku, a do tego Colin McComb przygotował obszerny tekst dotyczący historii oraz teraźniejszości Sagus Cliffs - jednej z metropolii, jakie przyjdzie nam odwiedzić w czasie gry.

 

Protektorat Sagus był niegdyś szanowanym królestwem, jeśli nie imperium, lecz skurczył się z powodu sąsiedztwa z niegdyś dumną stolicą, Sagus Cliffs. Przez stulecie Sagus Cliffs było kanałem dla numenery płynącej z zachodu na wody Garravia Sound oraz w drugą stronę. Podróżnicy, którzy chcieli skorzystać z zatoki miasta pradawnych musieli uiścić opłatę w numenerze lub ją odpracować. Miasto zaczęło zbierać skarby i użyło zdobytej mocy, by znacznie rozszerzyć swoje granice.

To zaledwie początek krótkiego artykułu, w którym McComb opisuje to piękne i zarazem tajemnicze miasto. Cały artykuł przeczytacie tutaj

Pod tym samym linkiem znajdziecie również nieco krótszy tekst Adama Heinego, w którym porusza on dosyć ciekawe zagadnienie: jak przenieść zasady systemu Numenery, który stawia duży nacisk na opowiadanie interaktywnej historii przez Mistrza Gry, do cRPG-a, gdzie nie ów MG musi być całkowicie oprogramowany? Pomysły Heinego są co najmniej interesujące i godne przeczytania, tym bardziej, że poparte znakomitym przykładem.

Krótko podsumowując, choć najnowsza aktualizacja jest dosyć obszerna, zdecydowanie polecam zapoznanie się z całością. Warto.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.