Warlords of Draenor znacząco zwiększyło liczbę abonentów World of Warcraft

W dobie "szalejącego" na rynku MMO modelu F2P World of Warcraft jest wciąż prawdziwym ewenementem. Premiera dodatku Warlords of Draenor znacząco wzmocniła pozycję hegemona. Czy na długo?

W ostatnich latach liczbę aktywnych subskrybentów World of Warcraft ilustruje sinusoida: Azeroth zyskuje wielu nowych graczy wraz z premierą kolejnych dodatków, po czym stopniowo ich traci. Lata mijają, gry MMO kończą swoją działalność, a cyl WoW-a trwa w najlepsze. I nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało się to zmienić.

Wydanie Warlords of Draenor okazało się wielkim sukcesem komercyjnym. Choć przez pierwszy weekend wielu graczy cierpiało z powodu problemów technicznych i długich kolejek - za co Blizzard już przeprosił - to dodatek osiągnął znakomite wyniki sprzedaży. Od 13 listopada swoich nabywców znalazło 3,3 mln kopii gry, co przełożyło się na zwiększenie liczby aktywnych kont z 7,4 mln do ponad 10 mln. Stanu, w którym Azeroth nie był od kilkunastu miesięcy.

10 lat po premierze World of Warcraft jest więc w znakomitej kondycji. Rywale od dawna wyczekują wyczerpania się formuły WoW-a, jednak w dalszym ciągu nie są w stanie zaoferować niczego, co zrzuciłoby dzieło Blizzarda z piedestału. Wszystko wskazuje na to, że pozostanie ono na tronie rynku MMO przez kilkanaście kolejnych miesiący. Kto wie, czy nie przez kilka następnych lat?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.