Torment Tides of Numenera a kwestia prawdy i kłamstwa w dialogach

Jednym z ciekawszych aspektów Planescape: Torment, które później były rzadko stosowane w innych grach cRPG, była możliwość "okłamywania" swoich rozmówców. Nad tą opcją, której nie zabraknie oczywiście w Torment: Tides of Numenera, na forum gry rozgorzała ciekawa debata. Udział w niej wzięli również deweloperzy ze studia inXile.

Interesujący głos w dyskusji na temat intencji bohatera prowadzonego przez gracza zabrał jeden z głównych designerów nowego Tormenta, Kevin Saunders.

 

Jedna rzecz wymaga uściślenia: intencje osoby nie mają wpływu na Nurty. Jednym z powodów, dla którego zdefiniowaliśmy Nurty w ten sposób, jest to, że my (jako twórcy gry) nie potrafimy obiektywnie stwierdzić, jakimi motywacjami kieruje się postać sterowana przez gracza. Jeżeli motywacje miałyby wpływ na Nurty, wówczas musielibyśmy zgadywać i - bez wątpienia - czasami byśmy się mylili. Ugruntowanie Nurtów na bazie działań również niesie ze sobą pewne komplikacje, ale przynajmniej nie udajemy, że potrafimy czytać w myślach.

Kolejnym powodem, dla którego obraliśmy tę drogę, jest nasz centralny motyw dziedzictwa. Historia sądzi ludzi za ich słowa oraz działania, nigdy za ich motywacje.

Niektórzy zwrócili na uwagę na jeszcze jedno, krótko i na temat: nie planujemy używać tagów "(Kłamstwo), aby krzyżować wasze szyki. Nie "wygrywamy" denerwując was lub serwując wam kończącą grę śmierć - o ile faktycznie na nią nie zasługujecie! Próbujemy pomóc wwam w opowiedzeniu i doświadczeniu waszej historii jako Ostatni Porzucony - napisał Saunders.

Więcej interesujących informacji na ten temat znajdziecie czytając ten wątek na oficjalnym forum Torment: Tides of Numenera.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.