The Bard's Tale IV już na Kickstarterze. Połowa celu zrealizowana w niecałe 24h!

inXile właśnie wystartowało na Kickstarterze ze swoim nowym projektem - The Bard's Tale IV. Powiedzieć, że już teraz odniósł on duży sukces, to jak nie powiedzieć niczego.

The Bard's Tale IV oferuje kolejny, nostalgiczny powrót do świata, który niektórzy gracze pamiętają jeszcze z tak "przedpotopowych" platform jak Amiga, Atari ST czy Commodore 64. Czas płynie nieubłaganie - także w legendarnym miasteczku Skara Brae:

 

„W spowitym mgłą Skara Brae, w najczarniejszej godzinie zimowej nocy, można czasem usłyszeć unoszący się na wietrze głos. Miejscowi nazywają go Pieśnią Dziewicy. Rozbrzmiewa ona w tej okolicy od niepamiętnych czasów, zwiastując nieszczęście, wabiąc wędrowców ku zatraceniu, zamieniając smutek w szaleństwo. Jest to pieśń, która nie może się skończyć, albowiem wraz z nią skończy się świat".

Jaki cel miał czarodziej Mangar, rzucając na Skara Brae zaklęcie wiecznej zimy i skuwając miasteczko lodem? Dlaczego zaborczy arcymag Lagoth Zanta strzaskał Różdżkę Przeznaczenia i zakończył siedemsetletni okres pokoju? Co skłoniło szalonego boga Tarjana do przekroczenia zewnętrznej płaszczyzny i spopielenia Skara Brea razem z jego mieszkańcami? Jakiż sekret skłania tak potężne byty do ustawicznego niszczenia tych pradawnych wysp?

Śmiałkowie, którzy powstrzymali demony, nigdy nie poznali odpowiedzi na te pytania, ale teraz, sto pięćdziesiąt lat po ostatniej zagładzie, gdy na ruinach poprzedniego miasta stoją nowe mury, kolejna siła, potężniejsza niż wszystkie wcześniejsze, ponownie zwróciła swe spojrzenie ku Skara Brae i ciągnące się pod ziemią katakumby, by odszukać sekret, którego nie udało się znaleźć jej poprzednikom. I ponownie na jej drodze stoi jedynie garstka nieszczęsnych zawadiaków.
Village

The Bard's Tale IV przeniesie Cię do miejsc, które znasz i kochasz - do odbudowywanego miasteczka Skara Brae. Mimo że wydarzenia z przeszłości odmieniły jego wizerunek, na pewno nie zabraknie tu starych dobrych tawern, kuszących kuflami złocistego trunku. Gildia Podróżników też jeszcze działa i chętnie pomoże Ci we wszelkich problemach. Potomkowie mieszkańców Skara Brae utrzymują rodzinne tradycje, dlatego magicy będą mogli zregenerować swą moc w starym dobrym energetycznym emporium (Roscoe Jr.) i uzupełnić zapas w sklepie z zaopatrzeniem Gartha.

Wiesz zapewne, że w naszych grach stawiamy na reaktywność, wolny wybór i konsekwencję. The Bard's Tale IV nie stanowi w tym względzie wyjątku. Wszystko, co zrobisz w Skara Brae lub jego okolicach, może zmienić miasteczko na zawsze! Twoje wybory i wypełnione misje mogą skłonić miejscowego barda do odśpiewania pieśni o Twych czynach, co z kolei może wpłynąć na nastawienie szlachciców i kupców lub otworzyć niedostępne wcześniej budynki. Misje mogą Ci zostać przydzielone lub odebrane w zależności od tego, jakimi wpływami cieszysz się w świecie, dlatego wybieraj je uważnie.

Jeśli sam tytuł serii nic wam nie mówi, to deweloperzy gry spiesza z wyjaśnieniem:

The Bard's Tale to tak zwany dungeon crawler, dlatego przyjdzie Ci zwiedzić niezliczone lochy, lasy, krypty i zamki, zarówno pod ziemią, jak i w okolicy Skara Brae, a także w krainach leżących poza światem ludzi. Gra stawia przede wszystkim na eksplorację, odkrywanie nowych lokacji, walkę z potworami i likwidowanie pułapek. Okoliczne lochy skrywają wiele sekretów, a cały świat spowity jest aurą tajemnicy.

Uwielbiamy nieliniowe poziomy, dlatego postanowiliśmy zastosować je również w The Bard's Tale IV. Na swej drodze napotkasz obszary, przeszkody i potwory, z którymi początkowo nie będziesz mógł dać sobie rady. Gdy odwiedzisz nowe okolice, poznasz nowe umiejętności i zaklęcia lub znajdziesz zaczarowane bronie i zbroje, będziesz mógł wrócić do ominiętych wcześniej fragmentów i zmierzyć się z nimi ponownie z lepszym wyposażeniem. Przygotuj się na poważne wyzwanie - ta gra nie będzie łatwa.

Na swej drodze przyjdzie Ci się zmierzyć z wieloma wyzwaniami niekoniecznie związanymi z walką. Lochy pełne są niebezpiecznych pułapek, dlatego nie obędzie się bez zwinnych palców oraz doskonałej orientacji w przestrzeni. Mamy pełne prawa do wykorzystania świata, fabuły i innych elementów oryginalnych gier, dlatego możesz spodziewać się powrotu wielu znanych Ci już pułapek i wyzwań. A gdyby zdarzyło Ci się utknąć w miejscu, wystarczy, że zwrócisz się do Magic Mouth. Są to najzwyklejsi w świecie podpowiadacze, przyjmujący postać gadających kamiennych murów.

Brzmi interesująco? Jeśli tak, to już teraz warto dołączyć do prawie 14 tys. uczestników Kickstarterowej kampanii, którzy wsparli projekt finansowo w ciągu jego pierwszych 12 godzin istnienia. Najniższy poziom wpłaty, który gwarantuje cyfrową wersję The Bard's Tale IV, wynosi $20. Aby projekt został zrealizowany, na koncie inXile musi się znaleźć przynajmniej 1,25 mln dolarów. W chwili obecnej licznik wskazuje już prawie 625 tys. dolarów, a do zakończenia kampanii pozostało jeszcze całe 38 dni!

Jeśli interesują was szczegóły projektu, koniecznie zajrzyjcie pod ten adres, gdzie znajdziecie jego dokładną charakterystykę - i to po polsku! Podobną rolę spełnia poniższe wideo, choć w zupełnie innym, oryginalnym stylu (znanym z poprzednich Kicksterterowych kampanii inXile).

Na koniec przypominamy, że jeśli w ciągu pierwszych 24h trwania kampanii (czyli do godz. 15:00) dokonacie wpłaty w wysokości minimum $20, po jej zakończeniu otrzymacie za darmo cyfrową wersję Wasteland 2, Wiedźmina lub Wiedźmina 2: Zabójców królów.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.