Wiele osób z zaskoczeniem przyjęło informację, że XCOM 2 zostanie wydany tylko na jedną platformę - PC. O powodach takiej decyzji opowiedział w wywiadzie dla IGN dyrektor kreatywny projektu, Jake Solomon.
Kiedy popatrzyliśmy na to, co chcemy zrobić z kontynuacją, mieliśmy te wszystkie bardzo, bardzo ambitne cele - powiedział Solomon. Chodziło mu bardzo dobrze odzworowanych bohaterów i lokacje, lepsze wizualnie efekty zniszczeń, renderowanie scen na bazie fizyki, a także najważniejsze: mapy generowane proceduralnie.
Aby je zrealizować, musieliśmy wykorzystać wszystkie doświadczenia, jakie zdobyliśmy w naszym studiu... I naszym doświadczeniem jest tutaj platforma PC. To nasz dom i zarazem miejsce, w którym czujemy się bardzo komfortowo - rzekł dyrektor kreatywny XCOM 2.
Wtórował mu inny pracownik Firaxis Games, starszy producent Garth DeAngelis.
Od wewnątrz, mamy stosunkowo niewielki zespół jak na grę, którą robimy. Było wiele sensu w tym, żeby skupić się na platformie, z której wywodzi sie nasze studio, a także X-COM: UFO Defense, wydane tylko na PC... Właśnie w ten sposób chcieliśmy wykorzystać nasz czas - stwierdził DeAngelis.
To bynajmniej nie oznacza, że XCOM 2 na konsole nigdy nie powstanie. Deweloperzy nie zamierzają zamykać sobie furtki w kwestii przeniesienia swojej najnowszej gry na Xbox One/PS4.
Nie jesteśmy temu przeciwni, ale mogę was zapewnić, że to jest coś, nad czym jeszcze nawet nie dyskutowaliśmy - zakończył wywiad Solomon.
Cały zapis rozmowy znajdziecie tutaj.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!