Czasami wręcz trudno uwierzyć, że od premiery podstawowego Wiedźmina minęło już niemal osiem lat. Przez ten czas deweloperzy z CDPR pobrali wiele cennych lekcji z zakresu tworzenia gier wideo, które ostatecznie zaprocentowały olbrzymim sukcesem Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Niemniej wspomnienia z okresu prac nad pierwszą odsłoną trylogii pozostały żywe, a okazją do ich przywołania stał się niedawny wywiad dla portalu Rock, Paper, Shotgun.
Musicie pamiętać, że w okolicy 2005-2007 r. byliśmy naprawdę młodzi, niedoświadczeni, a nawet tak bezpośrednio naiwni, ze sądziliśmy, iż możemy osiągnąć wszystko - powiedział dyrektor projektu, Mateusz Kanik. Co więcej, wierzyluśmy, że posiadaliśmy wiedzę jak to zrobić. Z perspektywy czasu muszę szczerze przyznać, że myliliśmy się.
Jednym z podstawowych problemów były ograniczenia silnika Aurora, które wymagały na deweloperach nieco więcej kreatywnośći, niż było to faktycznie koniecznie.
Przypominam sobie, że uważałem [edytor Neverwinter Nights] za bardzo restrykcyjny, nie pozwalający designerom na zbyt wiele swobody - stwierdził Konrad Tomaszkiewicz, kolejny dyrektor projektu. Nie zliczyłbym ilości razy, gdy musieliśmy się uciekać do skryptowania unikalnych wydarzeń. Skrypty w Neverwinter Nights były przypisane do obiektów, dlatego często nadawaliśmy im nieco bardziej skomplikowane cząstki logiki, jak np. w pochodni przymocowanej do ściany budynku zamieszkałego przez pewnego specyficznego bohatera.
Deweloperzy są zgodni, że gdyby wówczas posiadali dzisiejszy bagaż doświadczeń, Wiedźmin byłby nieco inną grą.
Podeszliśmy do [Wiedźmina] z pasją, poświęceniem i włożyliśmy wiele ciężkiej pracy. To dlatego, pomimo tego wszystkiego, gra okazała się sukcesem - podsumował Kanik. Niemniej gdybyśmy cofnęli się w czasie z tym wszystkim, co mamy i wiemy obecnie, moglibyśmy uniknąć tych wszystkich murów, które rozbijaliśmy głowami. Moglibyśmy uniknąć mnóstwa probleów, związanych z produkcją i nie tylko, i stworzyć grę ze znacznie lepiej dopracowanymi mechanikami oraz prawdopodobnie z o wiele większa ich ilością.
Więcej informacji o historii Wiedźmina, specyfice opowiedzianej w grze fabuły oraz pewnych nawiązaniach do historii Polski znajdziecie w kompletnej wersji wywiadu, która jest dostępna tutaj.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!