InSomnia: problemy finansowe doprowadzą do nowej zbiórki pieniędzy

Po raz pierwszy w tym roku deweloperzy ze Studio Mono opublikowali raport z prac nad InSomnią. Rosjanie mają zarówno dobre, jak i złe wiadomości.

Począwszy od tych pierwszych należy powiedzieć, że deweloperzy dokonali znaczącego postępu w produkcji. InSomnia została przeniesiona na Unreal Engine 4, co doprowadziło do poprawny wizualnej jakości projektu, a także jego wydajności. Liczba dialogów zwiększyła się w międzyczasie dwukrotnie, podobnie jak liczba producentów pracujących nad grą. W konsekwencji znacząco poszerzono główny wątek historii, którego przejście zajmie nam 30-40 godzin, a nie 15-20 godzin jak pierwotnie zakładano.

Niestety, to wszystko sprawia, że premiera InSomnii opóźni się do września 2016 r., a rosyjskiemu studiu kończy się budżet. Przy obecnych wydatkach deweloperom wystarczy pieniędzy jedynie do marca, dlatego aby utrzymać tempo prac, muszą znaleźć dodatkowe źródło finansowania. Gra pochłonęła już 92 tys. dolarów zebrane na Kickstarterze oraz 140 tys. dolarów środków posiadanych przez Studio Mono, dlatego Rosjanie zamierzają uruchomić w lutym kolejną crowdfundingową zbiórkę, przy pomocy której udałoby sie ukończyć i wydać post-apokaliptyczną grę.

 

Studio Mono planuje wydać w przyszłym miesiącu nowe demo InSomnii, które jeszcze lepiej przedstawi postęp prac nad grą, lecz pomimo tego pomysł organizacji kolejnej kampanii jest dość kontrowersyjny. Uczestnicy pierwszej zbiórki są oburzeni i głośno wyrażają swoje niezadowolenie, jednakże wszystko wskazuje na to, że bez dodatkowego zastrzyku gotówki projekt może nie przetrwać najbliszej wiosny.

Szczegółowe informacje na temat aktualnego stanu prac nad InSomnią oraz planów na najbliższą przyszłość znajdziecie tutaj.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.