Jeśli sądzicie, że opracowanie systemu wyświetlania liczb w grze takiej jak Diablo III jest lekkie, łatwe i przyjemne, to jesteście w błędzie. W najnowszym dzienniku deweloperskim pracownicy Blizzarda opisali zmiany, jakie zaszły w tym aspekcie za sprawą patcha 2.4.0, a także opowiedzili o złożoności swojego zadania.
Oto fragment artykułu:
W Diablo III gracz jest zarzucany mnóstwem informacji. Skupmy się więc na liczbach. Można je zauważyć właściwie wszędzie! Wartości liczbowe pojawiają się w opisach elementów ekwipunku, w profilach postaci, a nawet nad głowami naszych walczących nefalemów. Wyświetlaniu się i właściwemu działaniu każdej z owych liczb towarzyszy (niewidoczny gołym okiem) tytaniczny wysiłek ze strony mechaniki gry.
Wielu graczy narzekało, że podczas niezwykle dynamicznych walk pojawiające się liczby trudno jest nawet odczytać, a co dopiero przyjąć do wiadomości i zrozumieć ich znaczenie! Dawniej z zapartym tchem czekaliście na pojawienie się olbrzymich wartości liczbowych, ponieważ wyróżniały się i oznaczały, że świetnie wam idzie. Jak wykrzesać na powrót tamtą iskrę ekscytacji – nie sprawiając jednocześnie, że gracze poczują się słabsi niż wcześniej?
Wraz z aktualizacją 2.4.0 do gry wprowadzono kilka nowych elementów, które odnoszą się bezpośrednio do powyższych rozterek. Po pierwsze – pojawiła się opcja umożliwiająca wyświetlanie dużych wartości liczbowych w formie skróconej. Po drugie – dzięki zupełnie nowej funkcji najwyższe wartości zadawanych obrażeń są teraz podświetlane w niepowtarzalnym kolorze. Podczas prac nad każdą z tych nowości stawaliśmy przed jedynymi w swoim rodzaju wyzwaniami: niektóre problemy dotyczyły projektu gry, inne kwestii lokalizacji. Jednak przede wszystkim końcowy rezultat naszych zabiegów miał wyglądać po prostu dobrze.
Z całym tekstem możecie zapoznać się tutaj.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!