Płatnerstwo

Przewodnik gry Wiedźmin

Ciekawą, choć na pewno nie innowacyjną cechą Wiedźmina, jest możliwość modyfikowania swojej broni za pomocą run oraz kawałków meteorytowej stali. Oczywiście, aby cała operacja zakończyła się powodzeniem, trzeba spełnić kilka warunków, które opisuje ten artykuł.

1. Miecz

To pierwszy i najprostszy do zdobycia "składnik" - ba, wcale nie musisz go zdobywać, ponieważ wiedźmińskie miecze otrzymasz w trakcie gry. Zauważ, że do modyfikacji możesz przeznaczać tylko miecze, które nie zostały wcześniej w jakiś sposób "umagicznione".

2. Runy i meteoryty

Kiedy masz już broń, kolejnym krokiem będzie zdobycie materiałów, które go ulepszą, czyli run (do mieczy srebrnych) i kawałków meteorytowej stali (do mieczy stalowych). Pamiętaj, że do przekucia broni, potrzebujesz 3 sztuk run/meteorytów. Te można można znaleźć w najróżniejszych miejscach w grze, warto też poszukać u lokalnych kupców. Właściwości oraz dokładne lokalizacje poszczególnych run i meteorytów zostały opisane w osobnych artykułach, patrz odpowiednio "Runy" i "Meteoryty".

3. Złoto

Od składników nie mniej ważne są pieniądze - wszak trzeba będzie zapłacić rzemieślnikowi, który wykona miecz, robociznę. Jej wysokość zależy od rodzaju ostrza, jakie chcesz otrzymać, i waha się od 400 do nawet 1600 orenów. Pamiętaj więc, że z pustą sakwą nie ma co myśleć o zmodyfikowanej broni.

4. Kowal

Wiedźmin - Kowal ze wsi Odmęty

Gdy powyższe trzy warunki zostały spełnione, musisz poszukać kogoś, kto przekuje broń. Kowala, który mógłby dokonać tej sztuki, znajdziesz w każdym Akcie za wyjątkiem Prologu i Epilogu. Są to:

  • Akt I: Krasnoludzki kowal, którego można spotkać przy karczmie na Podgrodziu Wyzimy
  • Akt II: Mieszkający w dzielnicy nieludzi w Wyzimie Klasztornej Krasnolud Malcolm Stein lub zakonny kupiec, którego można spotkać w tej samej dzielnicy, blisko siedziby Zakonu Płonącej Róży. [UWAGA! Przekuwać broń będziesz mógł tylko u jednego z tych dwóch kowali. Zależy to od tego, której frakcji sprzyjasz w zadaniach, w których dochodzi do potyczek pomiędzy Wiewiórkami i Zakonem, jak np. "Na wagę złota" czy "Rozpoznanie bojem"]
  • Akt III: Płatnerz, którego można spotkać w bocznej uliczce, blisko targu w Wyzimie Handlowej
  • Akt IV: Kowal ze wsi Odmęty
  • Akt V: Krasnoludzki kowal (Malcolm Stein) i zakonny zbrojmistrz (również zależy od frakcji, której pomagasz) w Starej Wyzimie

Cały proces polega na wybraniu w oknie rozmowy ikonki miecza, a następnie (o ile masz w ekwipunku więcej run/meteorytów) doborze ostrza. Ale o tym w następnym punkcie.

5. Rodzaj miecza

Na koniec należy wybrać rodzaj oręża, jaki chcemy dostać. Do wybory mamy kilka różnych kombinacji meteorytów/run, które nadają ostrzu zupełnie inne właściwości, dlatego też przed przekuciem broni, należy się dwa razy zastanowić. Pamiętaj, że o ile w wypadku mieczy stalowych nie tracisz swojego poprzedniego oręża, o tyle w wypadku broni srebrnej runy wypalane są bezpośrednio na używanym ostrzu i nie można ich potem zdjąć!

Rodzaje mieczy obrazują poniższe tabelki wraz z odnośnikami do dokładnych opisów broni.

Miecze stalowe

Kolory meteorytów Cena (w orenach) Broń
1000 Miecz z meteorytowej stali
1300 Miecz z meteorytowej stali
700 Miecz z meteorytowej stali
1500 Miecz z meteorytowej stali
1600 Miecz z meteorytowej stali
1100 Miecz z meteorytowej stali
1000 Miecz z meteorytowej stali
700 Miecz z meteorytowej stali
800 Miecz z meteorytowej stali
600 Miecz z meteorytowej stali

Miecze srebrne

Rodzaje run Cena (w orenach) Broń
1000 Runiczny miecz
1400 Runiczny miecz
1000 Runiczny miecz
1400 Runiczny miecz
1600 Runiczny miecz
1000 Runiczny miecz
1400 Runiczny miecz
1000 Runiczny miecz
400 Runiczny miecz
1600 Runiczny miecz

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.