Brandon Sanderson nowym rekordzistą Kickstartera!

W 2022 r. zbieranie pieniędzy poprzez Kickstarteraz może nadal być efektywne. Pytacie, który projekt jest obecnie rekordzistą. Gra wideo? Gra planszowa? A może innowacyjny smartwatch? Otóż nie. Nowym, niekwestionowanym królem Kickstartera jest... Brandon Sanderson.

Jeszcze niedawna rekord, jeśli chodzi o liczbe pozyskanych środków, należał do innowacyjnej smartwatcha Pebble Time, który pozyskał od Kickstarterowych inwestorów ponad 20 mln dolarów. Sanderson, amerykański pisarz będący autorem wielu bestsellerów, pozostawił urządzenie Pebble Technlogies w pobitym polu. I to za sprawą czegoś, co wydawałoby się dość trywialne, bowiem nowych książek.

Na początku marca, w filmie otwierającym kampanię, pisarz ogłosił, że pandemia zapewniła mu wystarczająco dużo czasu, by mógł w sekrecie pracować nad aż czterema nowymi książkami, z czego trzy zostały osadzone w znanym i lubianym świecie Cosmere, natomiast czwarta z nich jest zupełnie czymś nowym. Sanderson postanowił sprzedać swoje najnowsze utwory na Kickstarterze w formie tradycyjnej, audiobooków lub e-booków. Akcja wydawnicza została zaplanowana na 2023 r. - fani otrzymywaliby jedną paczkę z książką na kwartał.

 

To jednak nie wszystko. Hojniejsi fani mogli bowiem wykupić subskrypcję na tzw. Year of Sanderson i tym samym sprawić, że do każdej paczki z książkami zostaną dołączone po dwa Swag Boksy (w sumie osiem) zawierające różnorodne gadżety powiązane z motywami ze światów stworzonych przez pisarza.

Cena? E-booki wszystkich czterech książek można było zagwarantowac sobie już za 40 dolarów. Wydanie tradycyjne, w twardej oprawie, wiązało się z kosztem 160 dolarów. Chętni na e-booki i Swag Boksy musieli liczyć się z wydatkiem 360 dolarów, natomiast kompletna paczka - trzy formaty książek i wszystkie Swag Boksy - uszczupliłaby portfel nabywcy o dokładnie pół tys. dolarów.

Drogo? Być może, ale nie dla wielbicieli twórczości Brandona Sandersona. Pisarz założył, że projekt odniesie sukces w przypadku zebrania miliona dolarów. Cel ten udało się osiągnąć w 35 minut. Już po czterech dniach projekt został najbardziej dochodową kampanią w historii Kickstartera, bijąc ww. rekord Pebble Time. Ostatecznie, w ciągu trwającej miesiąc zbiórki, na jej koncie znalazło się ponad 41,5 mln dolarów, na co złożyło się nieco ponad 185 tys. donatorów!

Sukces Sandersona jest zatem nie do przecenienia - tym bardziej, że mówimy przecież o książkach fantasy/sci-fi. Fani mają jednak ogromne zaufanie do pisarza, a biorąc pod uwagę, że wszystkie obiecane utwory są już gotowe... co może pójść nie tak?

Warto też przypomnieć, że należąca do Sandersona firma Dragonsteel Entertainment w przeszłości przeprowadziła udaną kampanię Kickstarterową, której celem było ufundowanie Drogi Królów w ekskluzywnym, skórzanym wydaniu. Tamten projekt zebrał ponad 6 mln dolarów i udowodnił, że popularny autor potrafi zarządzać kampaniami crowdfundingowymi. W świetle tych danych obecny sukces nie powinien nikogo dziwić, choć jego skala może nadal zdumiewać.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.