Falkon 2013

Podstawowe informacje

Gdyby w 2000 roku, kiedy rodziła się idea Falkonu, ktoś przewidział, jak przez trzynaście lat wyewoluuje i zmieni się jego oblicze, z pewnością ciężko byłoby w to uwierzyć. A jednak. Z niszowego zlotu zapaleńców, liczącego 400 osób, Falkon stał się jednym z największych w kraju festiwali, gromadzącym ponad 3000 uczestników z całej Polski – miłośników książek, filmów, komiksów i gier.

Falkon zmieniał się wraz z potrzebami jego uczestników i poszerzaniem się grona odbiorców, kiedy fantastyka z niszowej rozrywki ‘dla wybrańców’ stała się jednym z liczących się nurtów popkultury, a część małych konwentów z rodzinną atmosferą organizowanych w ‘klimatycznych’ szkołach, przeobraziło się wielkie imprezy targowe. 13 edycja Falkonu była przełomowa. Aby pomieścić ciągle rosnącą rzeszę uczestników, przenieśliśmy się do budynków Targów Lublin i w związku z tym zmianie uległa również formuła festiwalu. W tym roku idziemy o krok dalej, wprowadzając kolejne zmiany. Przy konstruowaniu 14 Falkonu, przyświecają nam trzy główne idee: interaktywność, profesjonalizm i powrót do źródeł.

Tegoroczny program będzie skupiał się na atrakcjach, które pozwolą na aktywne uczestnictwo. Znajdzie się w nim mniej prelekcji i wykładów, a więcej spotkań, dyskusji, warsztatów, pokazów. Chcemy, aby uczestnicy Falkonu zamiast przysypiać na prelekcjach, poznawali odpowiedzi na swoje pytania, włączali się w dyskuję, zdobywali nowe umiejętności. Jeszcze większy nacisk kładziemy w tym roku na gry: games room, który zajmie większość powierzchni małej hali targowej, komputerówka i konsolówka, sesje rpg i larpy, a także gry karciane i bitewne.

W tym roku zmienia się również sposób konstruowania programu. Zgłoszenia z formularza, który pojawi się niebawem na stronie, będą poddawane ostrej selekcji. Wybierzemy z nich tylko najlepsze propozycje. Trzon programu będą stanowiły punkty przygotowane ‘na zamówienie’ koordynatorów poszczególnych bloków. Możecie liczyć na ciekawe tematy i najlepszych prelegentów. Nie będzie odgrzewanych kotletów, prelekcji o niczym, ludzi czytających z kartki.

Powrót do źródeł można rozumieć na kilku płaszczyznach. Najbardziej oczywista wybrzmiewa w haśle tegorocznego Falkonu, które jest jednocześnie przypomnieniem pochodzenia nazwy imprezy i idei sprzed 13 lat. Powrót do źródeł będzie widoczny również w tematyce punktów programu. Powrócimy do klasyki, na której wychowali się polscy fantaści: odkurzymy książki będące kanonem literatury; erpegi, które przetarły szlaki w Polsce; filmy stanowiące klasykę gatunku. Chcemy również, aby pokazali się u nas, po dłuższej lub krótszej przerwie, prelegenci, którzy zawsze zbierali pełne sale na konwentach.

Tegoroczny Fantastyczny Atak Lublina będzie swoistą fuzją: zagranicznych gości z najwyższej półki światowej fantastyki z prelegentami, którymi Lublin może chwalić się przed całym światem; festiwalu na skalę największych lubelskich imprez, z imprezą nie pozbawioną charakteru, posiadającą to coś, co sprawia, że do Lublina chętnie się wraca; możliwości, które oferuje nowe miejsce i współczesna technologia z tym, co najlepsze w trzynastoletniej tradycji Falkonu.

Lublin zaatakuje po raz kolejny w dniach 8-11 listopada, na Targach Lublin S.A.

Nie możesz tego przeoczyć!

  • Miejsce: Lublin
  • Termin: 08-12.11.2013
  • Dokładny adres: Targi Lublin S.A., ul. Dworcowa 11
  • Strona internetowa: http://www.falkon.co

Cena:

  • 50 zł - całość
  • piątek, poniedziałek - 20 zł za 1 dzień
  • sobota, niedziela - 30 zł za 1 dzień

ZNIŻKI:

(dotyczą wyłącznie pełnej 4-dniowej akredytacji na festiwal i nie łączą się ze sobą)

larpy:

ceny akredytacji dla prowadzących larpy ustalane będą indywidualnie

sesje RPG:

ceny akredytacji dla prowadzących sesje RPG nie zmieniają się, jednak na konwencie będą oni wynagradzani:

  • - za każdą zgłoszoną i przeprowadzoną sesję do 5h: 10 jednostek waluty konwentowej (o łącznej wartości ok. 10 zł)
  • - za każdą zgłoszoną i przeprowadzoną sesję powyżej 5h: 20 jednostek waluty konwentowej (o łącznej wartości ok. 20 zł)

prelekcje, dyskusje, konkursy, warsztaty:

  • - prowadzący jeden punkt programu: akredytacja na 4 dni festiwalu = 25zł
  • - prowadzący dwa lub więcej punktów programu: akredytacja na 4 dni festiwalu = wstęp wolny

dla honorowych krwiodawców:

  • - oddający krew w październiku lub listopadzie b.r.: akredytacja na 4 dni festiwalu = 25 zł (na podstawie wpisu w książeczce Honorowego Dawcy Krwi lub zaświadczenia z Punktu Krwiodawstwa)