Szczęście jest jedynym spośród ośmiu atrybutów, do którego nie przypisano żadnej umiejętności, ale nie oznacza to, że jego wpływ na rozgrywkę jest marginalny. Wręcz przeciwnie – Szczęście w pewnym stopniu wpływa na powodzenie większości testów – szansy na trafienie i uniknięcie ciosu przeciwnika, powodzenie rzucania zaklęć, otwierania zamków i rozbrajania pułapek, zaklinania przedmiotów, czy też warzenia magicznych mikstur.
Z uwagi na to, że Szczęście nie zostało przypisane do żadnej umiejętności jego podbijanie jest dość mozolne (przy awansie można podwyższyć ten atrybut tylko o +1). Jednak istnieje przedmiot, który znacząco może pomóc w rozwoju tego atrybutu – Puchar Goryczy, który jest strzeżony przez nieumarłych w ruinach kompleksu Ald Redaynia. Napicie się z tego pochodzącego od daedrycznego księcia Clavicusa Złośliwego artefaktu pozwala na podwyższenie na stałe najniższego atrybutu o 20 punktów kosztem obniżenia najwyższego o analogiczną wartość (niemniej nie da się z jego pomocą podbić atrybutu powyżej 100).
Należy mieć na uwadze, że wartości atrybutów są weryfikowane w tej samej kolejności, w jakiej pojawiają się one na karcie postaci w menu. W związku z czym jeśli postać posiada kilka atrybutów o tej samej (maksymalnej/minimalnej) wartości – przedmiot zadziała na pierwszy znajdujący się na liście. Jednak dzięki magicznym sztuczkom gracz może mieć na to wpływ. Wystarczy tymczasowo podwyższyć/obniżyć zaklęciami, miksturami lub magicznymi przedmiotami wartości atrybutów, tak aby artefakt zadziałał na wybrane przez gracza atrybuty. Niemniej warto, dla bezpieczeństwa, przed użyciem tego przedmiotu zapisać wcześniej zapisać grę, by w razie czego móc wrócić wcześniejszego stanu.
Ponadto trzeba pamiętać, że Puchar Goryczy jest przedmiotem, który jest przydatny podczas realizacji zadań dla Gildii Wojowników i Gildii Złodziei, jednak można się bez niego obyć, aby sensownie rozwiązać konflikt pomiędzy organizacjami.