Jump to content

aniolbezserca

Members
  • Posts

    107
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

aniolbezserca last won the day on August 12 2022

aniolbezserca had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

aniolbezserca's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Dedicated Rare
  • One Year In Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

2

Reputation

  1. Chciwość blokuje zdrowy rozsądek. WotC najwidoczniej wierzyło do końca w siłę swojego poprawnie politycznego korpobełkotu.
  2. Na chwilę obecną tak. Poza tym SRD 5.1 do bieżącej edycji ma stać się Creative Commons, co oznacza, że bedzie można z niego korzystać praktycznie bez ograniczeń.
  3. WotC pojechało po bandzie. W ubiegły weekend wyciekły projekty nowego OGL (ver. 1.1), które było nastawione na rozwalenie konkurencyjnych biznesów i zniechęcenie ludzi do wchodzenia na KS. WotC w całej swej korporacyjnej mądrości doszło do tego, że podmioty, które generują przychody > 50k będą się musiały to raportować, a jeśli przychody będą powyżej 750k to wówczas będą musiały płacić 20-25% haraczu. Od PRZYCHODU a nie dochodu. Dodatkowo pojawiła się kwestia tego, że WotC miałoby prawo wypowiedzieć licencję i przejąć od twórców ich materiały. Pół biedy gdyby to dotyczyło OD&D, ale to miało dotyczyć do wszystkich edycji "dedeków". Wiele wydawnictw zareagowało tak, że będzie tworzyć własne mechaniki (modyfikacje) oraz OGL do nich, a WotC może się udławić swoje. Critical Role, które siedzi w kieszeni WotC dało między wierszami do zrozumienia, że nie lubią tego (bo sami zaczęli tworzyć duże niezależne rzeczy). Masa ludzi porezygnowała z subskrypcji na D&DBeyond. Ostatecznie WotC wydało dość żenujące oświadczenie, że wszystko co rezygnowała to dla dobra fandomu, żeby bronić inkluzwyności przed hejtem i wyzyskiem złych korpo (chędożeni hipokryci),a le między wierszami dali do zrozumienia, że będą działać, ale nie na tak wielką skalę. Narychotwałem list do CEO WotC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  4. Lionhearta pożyczonego od kumpla mam zainstalowanego na jakimś stary dysku. Fajna gierka, szkoda, że tak bardzo niedorobiona.
  5. Podejrzewam, że mogłoby to zadziałać - Eno do czasu opuszczenia przez postać lokacji byłby obecny. Niezbyt honorowe i pasujące lepiej do Mrocznego Bractwa rozwiązanie. PS: Linki do solucji Morrowinda działają
  6. Wszystkiego dobrego! Mam nadzieję, że zmiany przyciągną ludzi na forum
  7. Postać dzięki zakończeniu zadania z Nićmi uzyskuje specjalne zaklęcie Zdolność Mephala (Kameleon 50% i +10 do ataku na 60 sekund). Żeby odzyskać Nici postać przy awansie na arcymistrza musi wyzwać Eno na pojedynek - jeśli pozwoli mu odejść to nie odzyska już Nici. PS: Link nadal nie działają jak powinny.
  8. Bez solucji znalezienie wszystkich Nici jest praktycznie nie możliwe. Jeśli chcemy odzyskać wszystkie Nici trzeba wyzwać na pojedynek Eno Hlaalu (inaczej znikną wraz z nim). PS: Link znadujące się tutaj nie działają: https://enklawanetwork.pl/pc/solucja/morrowind/
  9. Alchemia w Morrowindzie to jeden wielki exploit. Stwórz zaklęcie dające +200 do Inteligencji na 10 sekund. Zrób drugie zaklęcie dające +800 do Alchemii. Stwórz dzięki temu kilkanaście mikstur dających 400+ do Inteligencji. Wypij wszystkie, dzięki czemu możesz stworzyć jeszcze potężniejsze mikstury. Stwórz mikstury dające premię do Many +1200 i regenerację Many 150/sec. przez kilka minut. To jest moc!
  10. Ponoć postać o odpowiednio wysokim Szczęściu jest nie do trafienia
  11. To wszystko prawda. Podczas mojego podejścia po latach moja postać zanim wyszła z Balmory-Caldery miała +30 poziom, nieograniczone zasoby pieniężne, solidny zapas potężnych mikstur własnej produkcji i kupkę eobonowej/szklanej/daedrycznej broni, ale i tak od przypadkowych zbirów słyszała, że zginie w okropnych męczarniach
  12. I tak i nie. Z treści przepowiedni i tego co można się dowiedzieć o spaczeniu można wywnioskować, że tylko Wybraniec jest w stanie pokonać chorobę bez szwanku, a sama choroba niszczy tylko słabych. Twórcy gry pewnie nie wzięli pod uwagę, że znajdzie się ktoś, kto będzie próbował nabić aż tak wysokie premie. Minusem tak wysokiej Siły jest szybkie zużycie broni Z drugiej strony na legalu, bez większego kombinowania można stworzyć mikstury zapewniające na pół godziny 500+ do atrybutu.
  13. Tak jak pisałem - można manipulować to jakie atrybuty zostaną obniżone lub podwyższone. Poza tym -20 go głównego atrybutu można odrobić przeciągu 4 poziomów, a +20 do Szczęścia to kwestia wbicia 20 poziomów. Ja zawsze starałem się optymalizować efektywność awansów do tego stopnia, że siedziałem z kartką i ołówkiem by notować jakie atrybuty/umiejętności muszę jeszcze rozwijać. Szczęście rozwijałem dopiero na sam koniec, bo podbijanie Szczęścia z mnożnikiem +1 to marnotrawstwo jeśli można wbić do innej cechy +4 lub +5.
  14. Szczęście jest jedynym spośród ośmiu atrybutów, do którego nie przypisano żadnej umiejętności, ale nie oznacza to, że jego wpływ na rozgrywkę jest marginalny. Wręcz przeciwnie – Szczęście w pewnym stopniu wpływa na powodzenie większości testów – szansy na trafienie i uniknięcie ciosu przeciwnika, powodzenie rzucania zaklęć, otwierania zamków i rozbrajania pułapek, zaklinania przedmiotów, czy też warzenia magicznych mikstur. Z uwagi na to, że Szczęście nie zostało przypisane do żadnej umiejętności jego podbijanie jest dość mozolne (przy awansie można podwyższyć ten atrybut tylko o +1). Jednak istnieje przedmiot, który znacząco może pomóc w rozwoju tego atrybutu – Puchar Goryczy, który jest strzeżony przez nieumarłych w ruinach kompleksu Ald Redaynia. Napicie się z tego pochodzącego od daedrycznego księcia Clavicusa Złośliwego artefaktu pozwala na podwyższenie na stałe najniższego atrybutu o 20 punktów kosztem obniżenia najwyższego o analogiczną wartość (niemniej nie da się z jego pomocą podbić atrybutu powyżej 100). Należy mieć na uwadze, że wartości atrybutów są weryfikowane w tej samej kolejności, w jakiej pojawiają się one na karcie postaci w menu. W związku z czym jeśli postać posiada kilka atrybutów o tej samej (maksymalnej/minimalnej) wartości – przedmiot zadziała na pierwszy znajdujący się na liście. Jednak dzięki magicznym sztuczkom gracz może mieć na to wpływ. Wystarczy tymczasowo podwyższyć/obniżyć zaklęciami, miksturami lub magicznymi przedmiotami wartości atrybutów, tak aby artefakt zadziałał na wybrane przez gracza atrybuty. Niemniej warto, dla bezpieczeństwa, przed użyciem tego przedmiotu zapisać wcześniej zapisać grę, by w razie czego móc wrócić wcześniejszego stanu. Ponadto trzeba pamiętać, że Puchar Goryczy jest przedmiotem, który jest przydatny podczas realizacji zadań dla Gildii Wojowników i Gildii Złodziei, jednak można się bez niego obyć, aby sensownie rozwiązać konflikt pomiędzy organizacjami.
  15. Przed wyleczeniem ze spaczenia (tj. przed samym łyknięciem lekarstwa) warto "trochę" odpocząć - postać co 24h dostaje +1 do Siły i Wytrzymałości (oraz kary -1 do pozostałych cech). Po łyknięciu lekarstwa premie do Siły i Wytrzymałości pozostają, a obniżone (wyzerowane) atrybuty zostają przywrócone do wartości sprzed choroby. W ten sposób moja postać uzyskała premię +1000 do Siły i Wytrzymałości ;)
×
×
  • Create New...