Jump to content

aniolbezserca

New Members
  • Posts

    50
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by aniolbezserca

  1. Prawie Czołem! Prawie rok temu przy okazji zbiórki w serwisie wspieram.to na wydanie polskiej edycji settingu Brancalonia (z darmowym Starterem można zapoznać się TUTAJ) utrzymanego w klimacie spaghetti fantasy przerobiłem przygodę Jest tu jakiś cwaniak? Teraz powróciłem do tej scenerii z scenariuszem jednostrzałowej przygody dla postaci na 3. poziomie i pewnym nietypowym serowym specjałem http://strefarpg.net/uploads/emoticons/default_smile.png Udanej majówki!
  2. Kończy się luty. Mam nadzieję, że kolejny miesiąc będzie lepszy... Pomoc dla Ukrainy https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/02/pomoc-dla-ukrainy.html rosja rozpętała wojnę na Ukrainie. Wobec tragedii milionów naszych sąsiadów trudno przejść obojętnie. Drużyna Wiewióry zorganizowała licytacje na rzecz organizacji zbierających środki, które zostaną przeznaczone na pomoc mieszkańcom Ukrainy. Warto również wziąć udział w innych inicjatywach pomocowych. Koralowe Koloseum https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/02/koralowe-koloseum.html Postacie czeka walka na śmierć i życie, podczas której muszą udowodnić, że są wartościowymi gladiatorami, aby móc wydostać się ze szponów bezwzględnego barona sahuaginów. Przygoda może posłużyć jako wprowadzenie do kampanii Ghosts od Saltmarsh i została przygotowana dla drużyny na 2. lvl, ale może zostać dostosowana do bardziej doświadczonych grupy. Wywar na diabelskie pokusy https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/02/wywar-na-diabelskie-pokusy.html Tajemna receptura zachowana w jednym z pradawnych manuskryptów medycznych, zawierająca przepis na uwarzenie potężnego eliksiru chroniącego przed wpływem diabłów, demonów i innych czartów. Słoniot czy kotoń? https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/02/soniot-czy-koton.html Badacze przemierzający dżunglę Chult natrafili na przedziwne stworzenia wielkości cielaka, wyglądające na skrzyżowanie słonia z kotem domowym.
  3. Pierwszy miesiąc 2022 r. powoli zbliża się do końca, więc czas na podsumowanie mojej blogowej aktywności. Wyprawa za mur: Demoniczny kult https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/01/wyprawa-za-mur-demoniczny-kult.html Przygoda została wygenerowana z tabel losowych staroszkolnego RPGa Wyprawa za Mur i zaadaptowana do rozegrania wg mechaniki D&D 5e. O samej Wyprawie za Mur można przeczytać TUTAJ. Niniejszy scenariusz został stworzony dla 4-5 osobowej drużyny na 1-3. lvl. Miejscem akcji jest niewielka osada, w której wychował się jeden z członków drużyny. Spotkanie można wykorzystać jako startową przygodę dla kampanii lub wątek poboczny. Leszy https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/01/leszy.html Wpis inspirowany 2. odc. drugiej serii netfliksowego Wiedźmina. Leszy w wierzeniach ludowych występuje jako przebiegły demon lasu, jego panem i władcą zwierząt w nim żyjących. Przygotowana przeze mnie wersja Leszego (SW 11) może okazać się zabójczym wyzwaniem dla 4-5. osobowej drużyny na 7-8. lvl. Niemniej nie każde spotkanie musi kończyć się siłową konfrontacją, dlatego przedstawiam kilka pomysłów na wykorzystanie tego stwora w przygodzie, tak aby uniknąć bezpośredniej walki z nim. Zabójczy gilgacz https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/01/zabojczy-gilgacz.html To stworzenie jest potężniejszym "krewniakiem" pełzających szponów. Powstaje z odciętych dłoni szalonych bardów i innych śmieszków, którzy za życia dopuścili się straszliwych zbrodni (choć nie koniecznie zabójstw). Uniwersalne pancerze i bronie https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/01/uniwersalne-pancerze-i-bronie.html Wpis o magicznych pancerzach i broniach, które właściciel może dowolnie przemieniać, aby dysponować sprzętem adekwatnym do sytuacji, w jakiej się znalazł. Z uwagi na to, że łatwo je "przemycić" na widoku jako zwykłe ubranie lub niepozorny nóż, są niezwykle popularne wśród spiskowców, dla których efekt zaskoczenia jest bardzo istotny dla powodzenia akcji lub dla bandytów organizujących zasadzki, którzy chcą sprawiać wrażenie nieszkodliwych włóczęgów. Pawęże ochrony przed pociskami https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2022/01/paweze-ochrony-przed-pociskami.html Jakiś czas temu przygotowałem konwersję z D&D 3e nieobecnych w D&D 5e puklerzy i pawęży i przy okazji pokusiłem się o dodanie 2 dodatkowych atutów oraz zasad domowych wiążących biegłość w pancerzu z biegłością w tarczach. Tym razem przedstawiam zestaw trzech magicznych (w tym jednej przeklętej) pawęży, które wg mechaniki D&D 5e są standardowymi tarczami (tj. bazowo zapewniają +2 do KP).
  4. Święta, Święta i po świętach, a Sylwester i Nowy Rok za pasem. Zatem nadszedł czas na grudniowe podsumowanie grudniowych wpisów na blogu. Morskie trolle w sieci. Notka zawiera opis spotkania bojowego z przymrużeniem oka o trollach sprawiających problemy rybakom i plączących się pomiędzy ich sieciami. Przygoda sprawdzi się najlepiej w ponurej nadmorskiej lokacji, na którą postacie natkną się podczas badania linii brzegowej. Poszukiwacze przygód znajdą trolla morskiego ucztującego na sieciach pełnych świeżo złowionych ryb, podczas gdy rybacy uciekają z wybrzeża, gdzie pieprz rośnie. Spotkanie zostało stworzone z myślą o postaciach na 5. lvl, ale można je przystosować do drużyny na wyższym poziomie doświadczenia. Głodny xorn. Scenariusz spotkania społecznego z potworem, który woli potargować się zamiast walczyć. Xorny, podobnie jak inne żywiołaki ziemi, występują w naturalnych jaskiniach, Podmroku i opuszczonych kopalniach, ale można znaleźć je również w starych podziemnych lochach, jeśli podczas kopania przebije się przez ścianę korytarza, którym akurat podążają postacie. Przygodę można rozegrać z drużyną na dowolnym poziomie, ale jeśli sprawy przybiorą zły obrót najlepiej sprawdzi się jako spotkanie bojowe dla postaci na 4. lvl (lub alternatywnie 11. lub 17. lvl). Cudowne pochwy. Spokojnie, notka nie ma charakteru ginekologiczno-pornograficznego ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dotyczy futerałów na ostrza, które w zależności od wielkości znajdują się przy pasie, na plecach, na udzie, na łydce, czy nawet w bucie. Gracze zwykle skupiają się zdobywaniu coraz lepszych broni. Niemniej nie tylko oręż może mieć interesujące właściwości i wywoływać przydatne efekty. Kugelschnepper, czy jak kto woli arbalet to odmiana rodzaj kuszy, przystosowanej do miotania kamiennych lub ołowianych pocisków zamiast tradycyjnych bełtów. W Europie były popularne w XVII w., a w Zapomnianych Krainach pojawiły się dzięki inwencji gnomich inżynierów z Wyspy Lantan. Poza tą bronią opracowali i stworzyli również pociski o specjalnych właściwościach. Natomiast jeśli jesteście zainteresowani innymi nietypowymi kuszami, to zerknijcie na notkę Krasnoludzkie kusze. Elfi podwójny łuk. Ten nietypowy łuk o dwóch cięciwach to efekt inwencji elfickiej myśli technicznej. Broń ta pojawiła się pojawiła się z Księdze broni i ekwipunku wydanej do D&D 3e. Można było korzystać z niej jak ze standardowego długiego łuk jeśli miało się biegłość w posługiwaniu się takowym. Dopiero wykorzystanie atutu biegłość w broni egzotycznej pozwalało na oddawanie 2 strzałów na raz. W notce, poza podwójnym łukiem przysposobionym do zasad 5e, prezentuję jego magiczny odpowiednik przeznaczony dla bardów oraz specjalne zaklęcie (sztuczkę) pozwalającą zwiększyć jego efektywność. Elfie strzały gratis ( ͡° ͜ʖ ͡°) Obierak do rzepy. Ten niezwykle ostry nożyk do krojenia warzyw należał do gnomiego skrytobójcy, Tobiasza Sztakownika, który często infiltrował otoczenie swoich zamożnych ofiar zatrudniając się w ich posiadłościach jako pomoc kuchenna.
  5. Jeśli kupiliśmy pas od Musharaka, to można odzyskać pieniądze. Wystarczy zabić hobgoblina przed definitywnym opuszczeniem Oazy. Brak jest jakichkolwiek konsekwencji, wyznawcy Ao nawet tego nie zauważą ;)
  6. Listopad miesiącem kiścienia, z małym akcentem dla miłośników kotów 1. Morgenścień https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/morgenscien.html Pewien gnomi konstruktor postanowił połączyć ze sobą morgensztern, kiścień i bicz. W ten sposób powstała broń która miała zaskakiwać nietypowym zasięgiem i służyć do rozbrajania lub przewracania przeciwników. Jednak pojawiło się kilka "ale", które przekreślimy szanse na powodzenie tego projektu. 2. Kąsająca Czaszka https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/kasajaca-czaszka.html Stworzenie tego upiornego kiścienia przypisuje się pewnemu osobliwemu gnomiemu nekromancie Kostkowi von Trupce, po prostu chciał zrozumieć motywacje kierujące nieumarłymi i zaprzyjaźnić się z nimi ( ͡° ͜ʖ ͡°) 3. Kiścień buchających płomieni https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/kiscien-buchajacych-pomieni.html Ten kiścień o bijaku w kształcie czarnej rzepy z zagłębieniami został stworzony przez gnoma czarnoksiężnika zafascynowanego planem żywiołu ognia. Jednak twórca nie przewidział jednej rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°) 4. Kiścień zamętu https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/kiscien-zametu.html Jedna z ulubionych broni zakamuflowanych dywersantów wysłanych na pole do wrogich obozów lub nawet na pole bitwy, aby potajemnie pomieszczać szyki wroga. Niezwykle skuteczny oręż przeciw niezbyt rozgarniętym stworzeniom, które zamiast na walce z przeciwnikiem zaczynają się koncentrować na wyrzynaniu się na wzajem. Dwuręczna wersja tej broni była ulubionym orężem szefa wywiadu Mithrilowej Hali, kapitana Brunona Battleflaila ( ͡° ͜ʖ ͡°) 5. Kołatka https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/koatka.html Ten mały i poręczny kiścień należał do pewnego niziołka-włamywacza z Amn, który postanowił ułatwić sobie robotę zamawiając nietypową broń, która miała zastąpić jego wysłużone wytrychy. Co mogło pójść nie tak? ( ͡° ͜ʖ ͡°) 6. Przewrotny kiścień https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/przewrotny-kiscien.html Gnom Mosiek palił się do wojaczki i wpadł na pomysł stworzenie magicznego oręża pozwalającego uzyskać mu przewagę na polu bitwy nad większymi od niego przeciwnikami. Zaprojektował kiścień, który umożliwił mu łatwe przewracanie wrogów. Jednak miał on pewien mały mankament ( ͡° ͜ʖ ͡°) 7. Ślimaczy masłak https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/slimaczy-masak.html Oręż jednego z gnomich paladynów Baervana Dzikiego Wędrowca, który wybrał sobie dość nietypowego wierzchowca. 8. Koteł ośmiołapek https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/kote-osmioapek.html Koteł ośmiołapek jest owocem inwencji maga-kociarza, który nie mógł poradzić sobie z myszami w swojej wieży.
  7. Tak to już bywa jak się łączy walkę w turach z czasem rzeczywistym Dlatego warto inwestować w rozpłatanie i przedmioty zapewniające efekt przyspieszenia A same walki (zwłaszcza 1 vs. 1) całkiem miło dla oka sie prezentują (przynajmniej na początku, kiedy nie znamy jeszcze wszystkich sekwencji wyprowadzania i parowania ciosów)
  8. Uff... skończyłem podstawową kampanię NWN i napisałem krótkie podsumowanie.
  9. Neverwinter Nights jest grą o dość ograniczonej ilości zasobów z uwagi na to, że w zasadzie nie występują w niej odradzający się w nieskończoność przeciwnicy. Nie oznacza to jednak, że nasz bohater niczym w Jesiennej Gawędzie będzie musiał przymierać głodem i mierzyć się z piętrzącymi przeciwnościami losu zardzewiałym toporem w dziurawej koszulce kolczej zajumanej z goblińskiego śmietnika. Niemniej dorobienie się fortuny wymaga odrobiny sprytu i cierpliwości. Poniżej przedstawię kilka porad/sugestii dotyczących gromadzenia majątku w NWN. Większość można wykorzystywać przez całą kampanie, a także w oficjalnych dodatkach. Niemniej najlepiej sprawdzają się w pierwszym rozdziale. Wycena Pierwotnie w NWN o cenach zakupu i sprzedaży u kupców decydowała premia z Charyzmy. Jednak dodatek Shadows of Undrentide wprowadził umiejętność Wycena (Int) i sytuacja zrobiła się nieco bardziej złożona, bowiem znaczenie ma nie tylko wartość tej umiejętności, ale także "pierwsze wrażenie" wywarte na handlarzu. Czasem może dojść do kuriozalnej sytuacji, że postać po awansie na wyższy poziom i wydaniu punktów umiejętności na Wycenę może uzyskać gorszy wynik testu, a co za tym gorsze ceny. Dlatego przed rozpoczęciem gruntownej wyprzedaży zbędnych gratów warto podbić nieco Inteligencję miksturami, czarami lub magicznymi przedmiotami (np. pierścień jasnej myśli) i... zapisać grę, aby zobaczyć jak wyjdzie test Wyceny. Im lepiej bardziej się uda tym lepszą cenę uda się wytargować. W razie kiepskiej oferty warto wczytać grę. Dlatego z pozbywaniem się zbędnych przedmiotów (zwłaszcza tych cenniejszych) warto nieco poczekać parę poziomów, aby móc podbić Wycenę. A zagracające ekwipunek przedmioty można spokojnie zapakować do jakiejś skrzyni (np. ja trzymałem swoje fanty w skrzyni nieopodal wejścia do Żebraczego Gniazda). Cierpliwość Większość skarbów jest generowana losowo i co więcej, im wyższy poziom naszego bohatera, tym większa szansa na zyskanie potężniejszych przedmiotów. Dlatego warto się wstrzymać z czyszczeniem pojemników rozsianych po całym mieście i okolicach, a przed grabieniem skarbów lokalnego "bossa" warto zapisać grę, aby w razie czego mieć szansę na wylosowanie bardziej przydatnego przedmiotu (bo np. na cholerę magowi zbroja płytowa czy dwuręczny miecz, których zapewne nie będzie w stanie nawet udźwignąć). W sumie jak kto ma dużo czasu może bawić się z powtarzaniem losowania za każdym razem, ale zamieniając 7 strzał na 7 sz, kokosów się nie zbije Cyniczny morderca Często przeciwnik, na którego postać dostanie zlecenie lub który po prostu będzie stał po złej stronie barykady, będzie próbował poddać się i wykupić darowanie życia. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyciągnąć od niego kosztowności i... wbić mu nóż, czy inną halabardę w plecy podczas ucieczki i jakby nigdy nic zwrócić do zleceniodawcy po nagrodę (i premię ;)). Jednak przed rozpoczęciem negocjacji warto zapisać grę, bo może okazać się, że dziad zdąży rozpłynąć się w powietrzu zanim postać zdąży go ubić. Praktycznie nigdy takie rozwiązanie nie generuje punktów złego charakteru. Perswazja Dzięki tej umiejętności można wytargować dodatkowe premie za wykonane zadania. Poza tym Perswazja pozwala na zaoszczędzenie złota na wydatki m. in. związane z korumpowaniem BNów lub wyjmowaniem najemników. Warto również przed rozmową ze zleceniodawcą zapisać grę na wypadek niepowodzenia testu Perswazji. Alternatywnie zwykle można groźbą wymusić dodatkową nagrodę, ale zazwyczaj będzie się wiązało z punktami do charakteru "zły" oraz tym, że postać nie będzie chciała już rozmawiać z naszym bohaterem, czy nawet stanie się wroga. Sporadycznie zamiast Perswazji można wykorzystać Blefowanie. Wiedza Pozwala zaoszczędzić pieniądze (100 sz) i czas na identyfikację przedmiotów. Dlatego warto zawsze mieć pod ręką pierścień (lub dwa) uczonych (+5 do Wiedzy). Pułapki To robota raczej tylko dla łotrzyka. Zamiast rozbrajać pułapki można spróbować je zabrać. Jednak wówczas test Rozbrajania Urządzeń jest o 10 punktów wyższy. Poza tym nie każdy kupiec będzie zainteresowany odkupieniem "kradzionego przedmiotu" (sic!) i pułapki, na które natrafimy w pierwszym rozdziale nie są zbyt wartościowe (ale wraz z rozwojem fabuły się to na szczęście zmienia) Kradzież kieszonkowa (?) Szczerze mówiąc szkoda było mi punktów umiejętności na inwestowanie w tę umiejętność, ponieważ uzyskanie sukcesu w jej teście wymaga ST przynajmniej 20, a potencjalne łupy raczej nie są zbyt wielkie. Niemniej dzięki tej umiejętności udało mi się "bezkosztowo" zaliczyć jedno lub dwa zadania. Monety przemytników W pierwszym rozdziale podczas przemierzania dzielnicy Doków postać przy ciałach bandytów natrafi na monety przemytników, które można u Licytatora w Zapuszczonej Tawernie wymienić na cenne magiczne przedmioty (które można zachować, ulepszyć w ww. Kuźni lub... sprzedać). W sumie da się zdobyć ok. 30 szt. przemytniczej waluty. Rzemiosło Podczas eksploracji Neverwinter i okolic nasz bohater znajdzie wiele komponentów (m. in. krew smoka, czaszka gargulca, ząb bodaka, kłykieć szkieletu, bagienna jagoda, kryształ kwarcu), które (poza diamentem), które są praktycznie bezwartościowe (1 sz), ale można wykorzystać je do stworzenia magicznych przedmiotów (broni, pancerzy), które można wykorzystać podczas przygód lub... sprzedać. Haczyk: Każdy z magicznych przedmiotów można stworzyć tylko raz, nawet jeśli bohater ma w swoim inwentarzu więcej składników. Jednak należy mieć na uwadze, że niektóre składniki są dość rzadkie (przez całą kampanię znalazłem 3 bryłki adamantytu, 2 kawałki żelaznego drzewa i 2 buteleczki specjalnej święconej broni), ale dla tego przed ich wykorzystaniem należy się dobrze zastanowić. Z kolei o inne postać będzie się przewracać (języki slaada, pył faerie, odwłoki ognistego żuka) i nie ma sensu zaśmiecać sobie nimi ekwipunku (wystarczy zostawić sobie 3-4 szt.). Kuźnia W pierwszym rozdziale w piwnicy kuźni o wdzięcznej nazwie Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza, która znajduje się w Centrum Miasta można znaleźć krasnoluda Marroka, który wręczy nam księgę z listą przedmiotów, które jest w stanie dla nas wykonać za drobną opłatą (500 sz) jeśli znajdziemy odpowiednie składniki. Wszystkie z tych przedmiotów można sprzedać z zyskiem, ale część z nich warto zachować dla siebie (zwłaszcza bronie wywołujące różne efekty i przeciwników) Z kolei w trzecim rozdziale w Faktorii Handlowej w Studni Beorunny można spotkać innego krasnoludzkiego mistrza kowalskiego, Baruna Silverbalde'a, który również przekaże bohaterowi księgę z lista dostępnych przedmiotów do wykucia. Jednak tym razem usługi są znacznie droższe (od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy sz) i nie wszystkie przedmioty da się sprzedać z zyskiem. Magiczne laboratorium Eltoora prowadzi skład, w którym można nabyć magiczne zwoje i inne magiczne przedmioty przydatne przede wszystkim magom. W pierwszym rozdziale postać czarodziej, czarownika lub barda (mistyczny czaromiot) może dostać dodatkową misję Skrytowieża: Członkostwo. W drugim rozdziale magiczka zleci (bez względu na klasę) zadanie odnalezienia Pięciu Ksiąg Imaskaru. Po odnalezieniu i odsprzedaniu jej każdego z tomów udostępni każdej postaci swoje laboratorium, aby można sobie stworzyć magiczny przedmiot. Haczyk polega na tym, ze poza specjalnym komponentem należy użyć odpowiedniego zaklęcia (zatem postać, która nie jest mistycznym czaromiotem i nie potrafi posługiwać się zwojami lub nie posiada odpowiednich zwojów nic nie wskóra). Z kolei z 3 rozdziale bohater, który jest mistycznym czaromiotem będzie miał okazję stworzenia kolejnych 5 przedmiotów (podobnie jak w poprzednim rozdziale musi zebrać odpowiednie komponenty i umieć rzucić odpowiednie zaklęcie). Poza ww. czarodziejką bohater parę razy natrafi na magiczne receptury pozwalające na stworzenie magicznych przedmiotów. Tym razem jednym ograniczeniem będzie umiejętność rzucenia odpowiedniego zaklęcia (komponenty zazwyczaj można znaleźć w lokacji, gdzie znajduje się przepis).
  10. Kusi mnie Wiesiek 3, tylko kiedy ja będę w to grać , jak od 2 lat Wiedźmin 2 czeka na instalacje ;)
  11. Po kilkunastu latach wróciłem do podstawki NWN (wersja EE, ale szczerze mówiąc jakoś nie widzę, by grafika była widocznie poprawiona), co zresztą widać po moich komentarzach do solucji (za którą bardzo dziękuję, bo momentami okazała się naprawdę pomocna). Mam już za sobą jakieś 2/3 (3/4?) kampanii (szukam teraz Słów Mocy w III rozdziale) z podstawowej wersji gry i postanowiłem podzielić się przemyśleniami dotyczącymi powrotu po Neverwintera. A że się rozpisałem i narobiłem trochę screenów, to spisałem wszystko w jednym miejscu i wrzuciłem TUTAJ. tl;dr: Nadal sporo rzeczy w NWN jest irytujących, ale mimo to warto odświeżyć sobie tę grę. Pozdrawiam
  12. Z całej wieży najbardziej podbał mi sie 3. poziom, gdzie można było podbawić się w Wojnę Krwi i przy okazji nabić trochę PD :) Im wyżej tym nudniej ;/
  13. W burdelu można znaleźć krewniaka Jana Jansena z BG2 ;)
  14. Jeśli chodzi o misję z wilkami to warto najpierw dogadać się ze Srebrnogrzywą i dostać 200 XP (?) i potem, zanim zniknie dobić ją i zainasować dwa razy tyle.
  15. Magiczna kolumna w Nawiedzonym Lesie i wioska Czarnydrzew to fajne lokacje, żeby ponabijać sobie expa :)
  16. Gracz ma pełną swobodę co do wyboru kolejności w jakiej będzie eksplorował poszczególne dzielnice miasta w poszukiwaniu stworzeń z Waterdeep.
  17. Ołtarz w Kniei to potencjalna farma PD. Zamiast przebijac sie sztyletem trzeba wyryć na nim swoje inicały i pojawi się prastary monstrulany niedźwiedź. Można to powtarzać w nieskończność.
  18. Czas aktualizację dotyczącą październikowych publikacji na blogu Ku Przygodzie 5e 1. Kasztanowa klątwa https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/10/kasztanowa-klatwa.html Krótka przygoda, którą można wykorzystać jako spotkanie losowe, gdy drużyna wędruje przez las. Scenariusz jest przeznaczony dla 5-osobowej drużyny na 7. lvl. Drużyna dowiaduje się o upiornym monstrum porywającym dzieci. Jednak czujne postacie powinny zwrócić uwagę na to, że tu coś nie gra... 2. Targi na Honeyfest https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/10/targi-na-honeyfest.html Zapraszam wiosenny festiwal, podczas którego drużyna będzie miała okazję nabyć w okazyjne cenie cenne (magiczne) przedmioty. Niniejszy tekst to opis spotkania społecznego przedstawiającego mechanikę targowania i garść nosaczowych memów ( ͡° ͜ʖ ͡°) 3. Wiosenna Zaraza https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/10/wiosenna-zaraza.html Scenariusz został przygotowany z myślą o drużynie na 3. lvl ale może zostać przeskalowany dla postaci na niższym lub wyższym poziomie. Motywem przewodnim tej przygody jest dziwna i potencjalnie zabójcza zaraza, na którą zachorował jeden lub więcej bohaterów. Można wykorzystać jako kontynuację Targów na Honeyfest 4. Kamienna Krasnoludzka Zbroja Płytowa https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/10/kamienna-krasnoludzka-zbroja-pytowa.html Tym razem na tapet trafił jeden z najbardziej ikonicznych (obok młotów) przedmiotów produkowanych przez krasnoludzkich rzemieślników: zbroja płytowa.
  19. Szkoda, że potworów na 3. poziomie wyzwania Mutamina nie można spawnować w nieskończonośc jak mumii w Zaułkach Potępionych Żebraczego Gniazda w 1. rozdziale
  20. Chyba u mnie poszło coś nie tak, bo nie dostałem pierścienia od Aribeth :( Czy grając kobietą  jest w ogole możliwe uzyskanie go? Ma on jakieś fajne właściwości?
  21. Brakuje linka do Półwyspu: https://enklawanetwork.pl/pc/solucja/neverwinternights/rozdzial1/polwysep Ale solucja bardzo przydatna :)
  22. Mamy już jesień. Wieczory są coraz dłuższe, co sprzyja wieczornym sesjom. Mam nadzieję, że materiały z niniejszej aktualizacji przydadzą się Wam podczas nich 1. Krwawa Mgła https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/krwawa-mga-vol-2.html Przygoda dla 4-5 postaci na 5 lvl. Drużyna będzie musiała przeprowadzić śledztwo, aby ustalić, co wydarzyło się w niewielkiej osadzie i następnie zneutralizować wszystkie zagrożenia. Istotną kwestią jest mierzenie upływu czasu. Mój tegoroczny debiut na Quentinie. 2. Wycieczka po Holandii z szeregowym Websterem https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/wycieczka-po-holandii-z-szeregowym.html Notka historyczna z okazji 77 rocznicy operacji „Market Garden. Na koniec statblock szeregowego Davida Kenyona Webstera. 3. Podwójne bronie 5e https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/podwojne-bronie-5e.html Pamiętacie i tęsknicie za egzotycznymi wynalazkami takimi jak: straszny korbacz, miecz dwuostrzowy, gnomi młot z hakiem, orkowy podwójny topór lub krasnoludzki urgrosh? Notka poświęcona przeniesieniu tych przedmiotów do D&D 5e 4. Puklerz i pawęż 5e https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/puklerz-i-pawez-5e.html Piąta edycja Dungeons & Dragons wrzuciła wszystkie tarcze do jednego worka. Z kolei D&D 3e rozróżniało aż 4 rodzaje tarcz (nie licząc tarczy ze szpikulcami). W tej notce postaram się przysposobić je do realiów D&D 5e. Poza tym oferuje 2 atuty i zasady opcjonalne dot. biegłości w tarczach. 5. Haladie https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/haladie.html Obusieczny sztylet z Półwyspu Indyjskiego składający się z dwóch zakrzywionych ostrzy osadzonych po przeciwległych stronach jednej rękojeści. 6. Maduvu https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/maduvu.html Połączenie małej tarczy z dwoma rogami antylopy indyjskiej wykorzystywane w tamilskiej sztuce walki Silambam. To była jubileuszowa setna notka na moim blogu
  23. W zeszłym tygodniu pojawił sie pierwszy trailer czwartej odsłowny Mariksa. Efekty specjalne trzymają poziom, ale nie robią takiego wrażenia jak dwie dekady temu. Boję się, że może wyjść z tego taki odgrzewany kotlet jak Psy 3.
×
×
  • Create New...