Jump to content

aniolbezserca

Members
  • Posts

    45
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by aniolbezserca

  1. Listopad miesiącem kiścienia, z małym akcentem dla miłośników kotów 1. Morgenścień https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/morgenscien.html Pewien gnomi konstruktor postanowił połączyć ze sobą morgensztern, kiścień i bicz. W ten sposób powstała broń która miała zaskakiwać nietypowym zasięgiem i służyć do rozbrajania lub przewracania przeciwników. Jednak pojawiło się kilka "ale", które przekreślimy szanse na powodzenie tego projektu. 2. Kąsająca Czaszka https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/kasajaca-czaszka.html Stworzenie tego upiornego kiścienia przypisuje się pewnemu osobliwemu gnomiemu nekromancie Kostkowi von Trupce, po prostu chciał zrozumieć motywacje kierujące nieumarłymi i zaprzyjaźnić się z nimi ( ͡° ͜ʖ ͡°) 3. Kiścień buchających płomieni https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/kiscien-buchajacych-pomieni.html Ten kiścień o bijaku w kształcie czarnej rzepy z zagłębieniami został stworzony przez gnoma czarnoksiężnika zafascynowanego planem żywiołu ognia. Jednak twórca nie przewidział jednej rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°) 4. Kiścień zamętu https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/kiscien-zametu.html Jedna z ulubionych broni zakamuflowanych dywersantów wysłanych na pole do wrogich obozów lub nawet na pole bitwy, aby potajemnie pomieszczać szyki wroga. Niezwykle skuteczny oręż przeciw niezbyt rozgarniętym stworzeniom, które zamiast na walce z przeciwnikiem zaczynają się koncentrować na wyrzynaniu się na wzajem. Dwuręczna wersja tej broni była ulubionym orężem szefa wywiadu Mithrilowej Hali, kapitana Brunona Battleflaila ( ͡° ͜ʖ ͡°) 5. Kołatka https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/koatka.html Ten mały i poręczny kiścień należał do pewnego niziołka-włamywacza z Amn, który postanowił ułatwić sobie robotę zamawiając nietypową broń, która miała zastąpić jego wysłużone wytrychy. Co mogło pójść nie tak? ( ͡° ͜ʖ ͡°) 6. Przewrotny kiścień https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/przewrotny-kiscien.html Gnom Mosiek palił się do wojaczki i wpadł na pomysł stworzenie magicznego oręża pozwalającego uzyskać mu przewagę na polu bitwy nad większymi od niego przeciwnikami. Zaprojektował kiścień, który umożliwił mu łatwe przewracanie wrogów. Jednak miał on pewien mały mankament ( ͡° ͜ʖ ͡°) 7. Ślimaczy masłak https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/slimaczy-masak.html Oręż jednego z gnomich paladynów Baervana Dzikiego Wędrowca, który wybrał sobie dość nietypowego wierzchowca. 8. Koteł ośmiołapek https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/11/kote-osmioapek.html Koteł ośmiołapek jest owocem inwencji maga-kociarza, który nie mógł poradzić sobie z myszami w swojej wieży.
  2. Tak to już bywa jak się łączy walkę w turach z czasem rzeczywistym Dlatego warto inwestować w rozpłatanie i przedmioty zapewniające efekt przyspieszenia A same walki (zwłaszcza 1 vs. 1) całkiem miło dla oka sie prezentują (przynajmniej na początku, kiedy nie znamy jeszcze wszystkich sekwencji wyprowadzania i parowania ciosów)
  3. No to czas na ogranie po 7-9 latach pierwszego dodatku do NWN. Wielkie dzięki za solucję :)
  4. Uff... skończyłem podstawową kampanię NWN i napisałem krótkie podsumowanie.
  5. Neverwinter Nights jest grą o dość ograniczonej ilości zasobów z uwagi na to, że w zasadzie nie występują w niej odradzający się w nieskończoność przeciwnicy. Nie oznacza to jednak, że nasz bohater niczym w Jesiennej Gawędzie będzie musiał przymierać głodem i mierzyć się z piętrzącymi przeciwnościami losu zardzewiałym toporem w dziurawej koszulce kolczej zajumanej z goblińskiego śmietnika. Niemniej dorobienie się fortuny wymaga odrobiny sprytu i cierpliwości. Poniżej przedstawię kilka porad/sugestii dotyczących gromadzenia majątku w NWN. Większość można wykorzystywać przez całą kampanie, a także w oficjalnych dodatkach. Niemniej najlepiej sprawdzają się w pierwszym rozdziale. Wycena Pierwotnie w NWN o cenach zakupu i sprzedaży u kupców decydowała premia z Charyzmy. Jednak dodatek Shadows of Undrentide wprowadził umiejętność Wycena (Int) i sytuacja zrobiła się nieco bardziej złożona, bowiem znaczenie ma nie tylko wartość tej umiejętności, ale także "pierwsze wrażenie" wywarte na handlarzu. Czasem może dojść do kuriozalnej sytuacji, że postać po awansie na wyższy poziom i wydaniu punktów umiejętności na Wycenę może uzyskać gorszy wynik testu, a co za tym gorsze ceny. Dlatego przed rozpoczęciem gruntownej wyprzedaży zbędnych gratów warto podbić nieco Inteligencję miksturami, czarami lub magicznymi przedmiotami (np. pierścień jasnej myśli) i... zapisać grę, aby zobaczyć jak wyjdzie test Wyceny. Im lepiej bardziej się uda tym lepszą cenę uda się wytargować. W razie kiepskiej oferty warto wczytać grę. Dlatego z pozbywaniem się zbędnych przedmiotów (zwłaszcza tych cenniejszych) warto nieco poczekać parę poziomów, aby móc podbić Wycenę. A zagracające ekwipunek przedmioty można spokojnie zapakować do jakiejś skrzyni (np. ja trzymałem swoje fanty w skrzyni nieopodal wejścia do Żebraczego Gniazda). Cierpliwość Większość skarbów jest generowana losowo i co więcej, im wyższy poziom naszego bohatera, tym większa szansa na zyskanie potężniejszych przedmiotów. Dlatego warto się wstrzymać z czyszczeniem pojemników rozsianych po całym mieście i okolicach, a przed grabieniem skarbów lokalnego "bossa" warto zapisać grę, aby w razie czego mieć szansę na wylosowanie bardziej przydatnego przedmiotu (bo np. na cholerę magowi zbroja płytowa czy dwuręczny miecz, których zapewne nie będzie w stanie nawet udźwignąć). W sumie jak kto ma dużo czasu może bawić się z powtarzaniem losowania za każdym razem, ale zamieniając 7 strzał na 7 sz, kokosów się nie zbije Cyniczny morderca Często przeciwnik, na którego postać dostanie zlecenie lub który po prostu będzie stał po złej stronie barykady, będzie próbował poddać się i wykupić darowanie życia. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyciągnąć od niego kosztowności i... wbić mu nóż, czy inną halabardę w plecy podczas ucieczki i jakby nigdy nic zwrócić do zleceniodawcy po nagrodę (i premię ;)). Jednak przed rozpoczęciem negocjacji warto zapisać grę, bo może okazać się, że dziad zdąży rozpłynąć się w powietrzu zanim postać zdąży go ubić. Praktycznie nigdy takie rozwiązanie nie generuje punktów złego charakteru. Perswazja Dzięki tej umiejętności można wytargować dodatkowe premie za wykonane zadania. Poza tym Perswazja pozwala na zaoszczędzenie złota na wydatki m. in. związane z korumpowaniem BNów lub wyjmowaniem najemników. Warto również przed rozmową ze zleceniodawcą zapisać grę na wypadek niepowodzenia testu Perswazji. Alternatywnie zwykle można groźbą wymusić dodatkową nagrodę, ale zazwyczaj będzie się wiązało z punktami do charakteru "zły" oraz tym, że postać nie będzie chciała już rozmawiać z naszym bohaterem, czy nawet stanie się wroga. Sporadycznie zamiast Perswazji można wykorzystać Blefowanie. Wiedza Pozwala zaoszczędzić pieniądze (100 sz) i czas na identyfikację przedmiotów. Dlatego warto zawsze mieć pod ręką pierścień (lub dwa) uczonych (+5 do Wiedzy). Pułapki To robota raczej tylko dla łotrzyka. Zamiast rozbrajać pułapki można spróbować je zabrać. Jednak wówczas test Rozbrajania Urządzeń jest o 10 punktów wyższy. Poza tym nie każdy kupiec będzie zainteresowany odkupieniem "kradzionego przedmiotu" (sic!) i pułapki, na które natrafimy w pierwszym rozdziale nie są zbyt wartościowe (ale wraz z rozwojem fabuły się to na szczęście zmienia) Kradzież kieszonkowa (?) Szczerze mówiąc szkoda było mi punktów umiejętności na inwestowanie w tę umiejętność, ponieważ uzyskanie sukcesu w jej teście wymaga ST przynajmniej 20, a potencjalne łupy raczej nie są zbyt wielkie. Niemniej dzięki tej umiejętności udało mi się "bezkosztowo" zaliczyć jedno lub dwa zadania. Monety przemytników W pierwszym rozdziale podczas przemierzania dzielnicy Doków postać przy ciałach bandytów natrafi na monety przemytników, które można u Licytatora w Zapuszczonej Tawernie wymienić na cenne magiczne przedmioty (które można zachować, ulepszyć w ww. Kuźni lub... sprzedać). W sumie da się zdobyć ok. 30 szt. przemytniczej waluty. Rzemiosło Podczas eksploracji Neverwinter i okolic nasz bohater znajdzie wiele komponentów (m. in. krew smoka, czaszka gargulca, ząb bodaka, kłykieć szkieletu, bagienna jagoda, kryształ kwarcu), które (poza diamentem), które są praktycznie bezwartościowe (1 sz), ale można wykorzystać je do stworzenia magicznych przedmiotów (broni, pancerzy), które można wykorzystać podczas przygód lub... sprzedać. Haczyk: Każdy z magicznych przedmiotów można stworzyć tylko raz, nawet jeśli bohater ma w swoim inwentarzu więcej składników. Jednak należy mieć na uwadze, że niektóre składniki są dość rzadkie (przez całą kampanię znalazłem 3 bryłki adamantytu, 2 kawałki żelaznego drzewa i 2 buteleczki specjalnej święconej broni), ale dla tego przed ich wykorzystaniem należy się dobrze zastanowić. Z kolei o inne postać będzie się przewracać (języki slaada, pył faerie, odwłoki ognistego żuka) i nie ma sensu zaśmiecać sobie nimi ekwipunku (wystarczy zostawić sobie 3-4 szt.). Kuźnia W pierwszym rozdziale w piwnicy kuźni o wdzięcznej nazwie Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza, która znajduje się w Centrum Miasta można znaleźć krasnoluda Marroka, który wręczy nam księgę z listą przedmiotów, które jest w stanie dla nas wykonać za drobną opłatą (500 sz) jeśli znajdziemy odpowiednie składniki. Wszystkie z tych przedmiotów można sprzedać z zyskiem, ale część z nich warto zachować dla siebie (zwłaszcza bronie wywołujące różne efekty i przeciwników) Z kolei w trzecim rozdziale w Faktorii Handlowej w Studni Beorunny można spotkać innego krasnoludzkiego mistrza kowalskiego, Baruna Silverbalde'a, który również przekaże bohaterowi księgę z lista dostępnych przedmiotów do wykucia. Jednak tym razem usługi są znacznie droższe (od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy sz) i nie wszystkie przedmioty da się sprzedać z zyskiem. Magiczne laboratorium Eltoora prowadzi skład, w którym można nabyć magiczne zwoje i inne magiczne przedmioty przydatne przede wszystkim magom. W pierwszym rozdziale postać czarodziej, czarownika lub barda (mistyczny czaromiot) może dostać dodatkową misję Skrytowieża: Członkostwo. W drugim rozdziale magiczka zleci (bez względu na klasę) zadanie odnalezienia Pięciu Ksiąg Imaskaru. Po odnalezieniu i odsprzedaniu jej każdego z tomów udostępni każdej postaci swoje laboratorium, aby można sobie stworzyć magiczny przedmiot. Haczyk polega na tym, ze poza specjalnym komponentem należy użyć odpowiedniego zaklęcia (zatem postać, która nie jest mistycznym czaromiotem i nie potrafi posługiwać się zwojami lub nie posiada odpowiednich zwojów nic nie wskóra). Z kolei z 3 rozdziale bohater, który jest mistycznym czaromiotem będzie miał okazję stworzenia kolejnych 5 przedmiotów (podobnie jak w poprzednim rozdziale musi zebrać odpowiednie komponenty i umieć rzucić odpowiednie zaklęcie). Poza ww. czarodziejką bohater parę razy natrafi na magiczne receptury pozwalające na stworzenie magicznych przedmiotów. Tym razem jednym ograniczeniem będzie umiejętność rzucenia odpowiedniego zaklęcia (komponenty zazwyczaj można znaleźć w lokacji, gdzie znajduje się przepis).
  6. Kusi mnie Wiesiek 3, tylko kiedy ja będę w to grać , jak od 2 lat Wiedźmin 2 czeka na instalacje ;)
  7. Po kilkunastu latach wróciłem do podstawki NWN (wersja EE, ale szczerze mówiąc jakoś nie widzę, by grafika była widocznie poprawiona), co zresztą widać po moich komentarzach do solucji (za którą bardzo dziękuję, bo momentami okazała się naprawdę pomocna). Mam już za sobą jakieś 2/3 (3/4?) kampanii (szukam teraz Słów Mocy w III rozdziale) z podstawowej wersji gry i postanowiłem podzielić się przemyśleniami dotyczącymi powrotu po Neverwintera. A że się rozpisałem i narobiłem trochę screenów, to spisałem wszystko w jednym miejscu i wrzuciłem TUTAJ. tl;dr: Nadal sporo rzeczy w NWN jest irytujących, ale mimo to warto odświeżyć sobie tę grę. Pozdrawiam
  8. Z całej wieży najbardziej podbał mi sie 3. poziom, gdzie można było podbawić się w Wojnę Krwi i przy okazji nabić trochę PD :) Im wyżej tym nudniej ;/
  9. W burdelu można znaleźć krewniaka Jana Jansena z BG2 ;)
  10. Jeśli chodzi o misję z wilkami to warto najpierw dogadać się ze Srebrnogrzywą i dostać 200 XP (?) i potem, zanim zniknie dobić ją i zainasować dwa razy tyle.
  11. Magiczna kolumna w Nawiedzonym Lesie i wioska Czarnydrzew to fajne lokacje, żeby ponabijać sobie expa :)
  12. Gracz ma pełną swobodę co do wyboru kolejności w jakiej będzie eksplorował poszczególne dzielnice miasta w poszukiwaniu stworzeń z Waterdeep.
  13. Ołtarz w Kniei to potencjalna farma PD. Zamiast przebijac sie sztyletem trzeba wyryć na nim swoje inicały i pojawi się prastary monstrulany niedźwiedź. Można to powtarzać w nieskończność.
  14. Czas aktualizację dotyczącą październikowych publikacji na blogu Ku Przygodzie 5e 1. Kasztanowa klątwa https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/10/kasztanowa-klatwa.html Krótka przygoda, którą można wykorzystać jako spotkanie losowe, gdy drużyna wędruje przez las. Scenariusz jest przeznaczony dla 5-osobowej drużyny na 7. lvl. Drużyna dowiaduje się o upiornym monstrum porywającym dzieci. Jednak czujne postacie powinny zwrócić uwagę na to, że tu coś nie gra... 2. Targi na Honeyfest https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/10/targi-na-honeyfest.html Zapraszam wiosenny festiwal, podczas którego drużyna będzie miała okazję nabyć w okazyjne cenie cenne (magiczne) przedmioty. Niniejszy tekst to opis spotkania społecznego przedstawiającego mechanikę targowania i garść nosaczowych memów ( ͡° ͜ʖ ͡°) 3. Wiosenna Zaraza https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/10/wiosenna-zaraza.html Scenariusz został przygotowany z myślą o drużynie na 3. lvl ale może zostać przeskalowany dla postaci na niższym lub wyższym poziomie. Motywem przewodnim tej przygody jest dziwna i potencjalnie zabójcza zaraza, na którą zachorował jeden lub więcej bohaterów. Można wykorzystać jako kontynuację Targów na Honeyfest 4. Kamienna Krasnoludzka Zbroja Płytowa https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/10/kamienna-krasnoludzka-zbroja-pytowa.html Tym razem na tapet trafił jeden z najbardziej ikonicznych (obok młotów) przedmiotów produkowanych przez krasnoludzkich rzemieślników: zbroja płytowa.
  15. Szkoda, że potworów na 3. poziomie wyzwania Mutamina nie można spawnować w nieskończonośc jak mumii w Zaułkach Potępionych Żebraczego Gniazda w 1. rozdziale
  16. Chyba u mnie poszło coś nie tak, bo nie dostałem pierścienia od Aribeth :( Czy grając kobietą  jest w ogole możliwe uzyskanie go? Ma on jakieś fajne właściwości?
  17. Brakuje linka do Półwyspu: https://enklawanetwork.pl/pc/solucja/neverwinternights/rozdzial1/polwysep Ale solucja bardzo przydatna :)
  18. Mamy już jesień. Wieczory są coraz dłuższe, co sprzyja wieczornym sesjom. Mam nadzieję, że materiały z niniejszej aktualizacji przydadzą się Wam podczas nich 1. Krwawa Mgła https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/krwawa-mga-vol-2.html Przygoda dla 4-5 postaci na 5 lvl. Drużyna będzie musiała przeprowadzić śledztwo, aby ustalić, co wydarzyło się w niewielkiej osadzie i następnie zneutralizować wszystkie zagrożenia. Istotną kwestią jest mierzenie upływu czasu. Mój tegoroczny debiut na Quentinie. 2. Wycieczka po Holandii z szeregowym Websterem https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/wycieczka-po-holandii-z-szeregowym.html Notka historyczna z okazji 77 rocznicy operacji „Market Garden. Na koniec statblock szeregowego Davida Kenyona Webstera. 3. Podwójne bronie 5e https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/podwojne-bronie-5e.html Pamiętacie i tęsknicie za egzotycznymi wynalazkami takimi jak: straszny korbacz, miecz dwuostrzowy, gnomi młot z hakiem, orkowy podwójny topór lub krasnoludzki urgrosh? Notka poświęcona przeniesieniu tych przedmiotów do D&D 5e 4. Puklerz i pawęż 5e https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/puklerz-i-pawez-5e.html Piąta edycja Dungeons & Dragons wrzuciła wszystkie tarcze do jednego worka. Z kolei D&D 3e rozróżniało aż 4 rodzaje tarcz (nie licząc tarczy ze szpikulcami). W tej notce postaram się przysposobić je do realiów D&D 5e. Poza tym oferuje 2 atuty i zasady opcjonalne dot. biegłości w tarczach. 5. Haladie https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/haladie.html Obusieczny sztylet z Półwyspu Indyjskiego składający się z dwóch zakrzywionych ostrzy osadzonych po przeciwległych stronach jednej rękojeści. 6. Maduvu https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/09/maduvu.html Połączenie małej tarczy z dwoma rogami antylopy indyjskiej wykorzystywane w tamilskiej sztuce walki Silambam. To była jubileuszowa setna notka na moim blogu
  19. W zeszłym tygodniu pojawił sie pierwszy trailer czwartej odsłowny Mariksa. Efekty specjalne trzymają poziom, ale nie robią takiego wrażenia jak dwie dekady temu. Boję się, że może wyjść z tego taki odgrzewany kotlet jak Psy 3.
  20. Kończy się sierpień, a wraz z nim sezon urlopowy i wakacje. Wielkimi krokami zbliża się jesień i początek szkoły. Nadszedł też czas na kolejną informację o aktualizacjach na blogu. 1. Krwawa Mary i siedmiu krasnali https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/krwawa-mary-i-siedmiu-krasnali.html Jakiś czas temu napisałem przygodę inspirowaną szekspirowską historią Romea i Julii, natomiast tym razem wykorzystałem sierotkę Marysię i siedmiu krasnoludkach, aby przygotować koszmarne bojowe spotkanie losowe. Co zawiera scenariusz? • haki fabularne dzięki którym można wykorzystać to spotkanie do rozegrania krótkiej przygody pobocznej, • opis potyczki z Krwawymi Krasnalami i Czarną Wiedźmą oraz charakterystyki tych stworzeń, • opis pułapek Krwawych Krasnali, • opis kryjówki Czarnej Wiedźmy i jej łupów, • pomysł na powiązanie tego spotkania z przyszłymi wydarzeniami w kampanii. 2. Wstęp do Nekromancji https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/zodzieje-zwok.html Scenariusz tej przygody jest pokłosiem notki o Minion(kach): wszyscy przeciwnicy, jakich drużyna napotka na swej drodze są minionami. To krótkie spotkanie bojowe może posłużyć jako poboczna przygoda dla 4-5-osobowej drużyny na 2-3 poziomie, która podczas wędrówki zatrzymała się na odpoczynek w wiosce na skraju lasu, w której pod osłoną nocy zbezczeszczono cmentarz i wykradziono z niego zwłoki. Wójt chce wynająć drużynę do ustalenia kto odpowiada za ten nikczemny czyn i przywrócenia spokoju umarłym. Co zawiera scenariusz? • haki fabularne, • 9 statblocków przeciwników (minionów), • 6 losowych spotkań do wykorzystania podczas eksploracji lasu, • opis i poglądową mapkę obozowiska oraz opis konfrontacji z Nekromantką i jej obstawą, • pomysł na powiązanie tego spotkania z przyszłymi wydarzeniami w kampanii. 3. Minion(ki) https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/minionki.html Patent rodem z D&D 4e na walkę z dużą ilością łatwych przeciwników. Coś dla tych, co lubią jak za ich bohaterami trup ścieli się gęsto. Co zawiera notka poza ględzeniem o starych (nie?)dobrych czasach? • przytoczenie mechaniki tworzenia pomniejszych potworów z przygody Dead in Thay, • zasady domowe (homebrew) adaptujący miniony do 5e • 8 przykładowych stworzeń o SW od 1/4 do 6 przekonwertowanych do roli poplecznika (miniona). 4. Czakram https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/czakram.html Kolejna broń z Półwyspu Indyjskiego. Tym razem coś dla miłośników freesbee i Xeny wojowniczej księżniczki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  21. Urlop, urlop i po urlopie. Pora na kolejną aktualizację Rojst: Prolog Scenariusz niniejszego spotkania można wykorzystać jako random encounter, przerywnik dla głównej kampanii dla drużyny na 2. poziomie przemierzającej leśno-bagniste tereny lub jako wstęp do przygody inspirowanej serialem Rojst. https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/08/rojst-prolog.html Duch kniei Tłumaczenie darmowego jednostrzału od DndBeyond, który można rozegrać w ramach dowolnej kampanii, w trakcie której drużyna przemierza las. Podczas wędrówki postacie atakują leśne duchy! Driady mogą wydawać się łagodnymi fey, ale sprowokowane wpadają w nieprawdopodobny gniew. Driady z tego lasu używają zapomnianej leśnej magii stapiania się z ciałami drzewców, aby przekształcać się w potężnych drzewnych mścicieli. https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/07/duch-kniei.html Dama w Opałach W zależności od podjętych decyzji to niepozorne miejskie bojowe spotkanie losowe, może mieć mniej lub bardziej poważne konsekwencje i być pretekstem do kolejnych przygód. Scenariusz można rozegrać z drużyną na 1. poziomie, ale bez problemu można wykorzystać dla bardziej doświadczonej drużyny. https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/07/dama-w-opaach.html
  22. Ufff... czerwiec się już kończy, więc zapraszam na kolejna aktualizację. EURO, Copa America, ładna wakacyjna pogoda i urlop nie sprzyjają siedzeniu przy komputerze, więc na kolejną aktualizację zapraszam dopiero po wakacjach. 1. La Llorona https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/placzka.html Potężniejsza wersja banshee inspirowana kulturą i mitami meksykańskim. 2. D-Day https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/06/d-day.html Statblocki dowódcy kompanii E 101 DPD i bohatera Normandii, Richarda Wintersa i przykładowego spadochroniarza. Tak jakby kto chciał zorganizować orkom D-Day 3. Ojciec Maloney https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/06/ojciec-maloney.html Statblock nietypowego warpriesta inspirowany osobą kapelana rzuconego nad Normandią w dniu "D". Wbrew pozorom bez problemu można wykorzystać tę postać typowo fantastycznym uniwersum 4. Tygrysi pazur https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/tygrysi-pazur.html Zabójcza hinduska wariacja kastetu. 5. Urumi https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/06/urumi.html Zwijany hinduski miecz. 6. Katar https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/06/katar.html I jeszcze jedna broń z Półwyspu Indyjskiego, z którą mieliśmy okazję zaprzyjaźnić się w 3e i 4e.
  23. Dzień dobry, mamy już maj, ale nadal zimno... brrr... Niemniej czas na kolejne info o aktualnościach an blogu 1. Lepka rączka https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/lepka-raczka.html Początkująca nekromantka Jessica i poszukiwany listem gończym morderca Don Sebastião przemierzają przydrożne karczmy w poszukiwaniu łatwej zdobyczy, wykorzystując nietypowe narzędzie zbrodni: pełzający szpon. Scenariusz przygody dla 4.-5.-osobowej drużyny na 2. poziomie, która postanowiła odpocząć w przydrożnej karczmie. 2. Opuszczony festiwal https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/opuszczony-festiwal.html Tłumaczenie ogólnodostępnej przygody dostępnej na dndbeyond.com przeznaczonej dla drużyny na 3. poziomie (można ją również przeskalować dla drużyny na wyższym poziomie) Polska premiera Zstąpienia do Avernusa została zapowiedziana na 18 czerwca, a tę przygodę bez problemu można wpleść, jako losowe spotkanie.. Co prawda została ona przygotowana z myślą o noworocznych sesjach, ale w multiwersum D&D nie brak innych okazji do świętowania, a praktycznie każde bóstwo ma swoje misteria ( ͡° ͜ʖ ͡°) 3. Tajemnica mauzoleum mykonidów https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/tajemnica-mauzoleum-mykonidow.html Tłumaczenie krótkiej przygody z nieoczekiwanym zwrotem akcji, opublikowanej na DndBeyond. Scenariusz dla 3. poziomowej drużynie, która przemierza bagna i natrafia na zapomniany cmentarz. 4. Oręż na miarę herosa https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/04/orez-na-miare-herosa.html Krasnoludy zwykły mawiać: Nic na siłę, weź większy młotek. Ta niezwykle pragmatyczna myśl towarzyszyła mi przy tworzeniu tego wpisu poświęconego magicznym broniom, które dosłownie rosną wraz z rozwojem postaci. 5. Kastety https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/kastety.html Poniższy wpis przedstawia zestaw różnych kastetów, w zmyśle jako propozycję zachęcającą do wykorzystania atutu Mistrz Oręża (Weapon Master). 6. Ostry cień mgły https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/ostry-cien-mgy.html W czeluściach dysku twardego znalazłem jedną z prac stworzonych przy okazji #Hot16Challenge, internetowej akcji, której celem było zebranie funduszy na wsparcie dla medyków walczących z Covid-19. 7. Eugene "Doc" Roe https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/05/eugene-doc-roe.html Jeszcze jedna praca powstała w ramach #Hot16Challenge – sanitariusz Kompanii E, 101. Dywizji Powietrznodesantowej – Eugene Gilbert "Doc" Roe. Przy okazji na napisałem jego krótką biografię.
  24. Dzień dobry, kwiecień za pasem, więc nadeszła pora na kolejną porcję aktualizacji. W ubiegłym tygodniu blog obchodził swoje pierwsze urodziny 1. Pokonaj złe emocje! https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/04/pokonaj-ze-emocje.html Scenariusz przygody dla 4.-5.-osobowej drużynie na poziomie od 5. do 8. lvl. (w zależności od wyboru głównego przeciwnika). Spotkanie można wykorzystać jako przerywnik w bieżącej kampanii lub jako pretekst do zmiany otoczenia na Shadowfell. Miasteczko, którym przebywa drużyna zostało zaatakowane przez stado niezwykłych potworów. Zadaniem postaci ustalenie tego skąd wzięły się te monstra i zabezpieczenia okolicy. Przygodę można rozegrać w konwencji horroru lub czarnej komedii. 2. Bheur... Brrr... https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/04/bheur-brrr.html Krótki scenariusz podsumowujący wcześniej przygotowane spotkania przygotowane z myślą o kampanii w Dolinie Lodowego Wichru, a także dość obszerny opis głównego antagonisty. Przygoda została stworzona z myślą o 5-osobowej drużynie na 9. lub 16. poziomie. Postacie czeka konfrontacja ze złowrogą i żarłoczną Bheur (Zimową Wiedźmą; SW 7) lub ich sabatem. 3. Techmistrz D&D 5e https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/04/techmistrz-d-5e.html Konwersja do D&D 5e klasy prestiżowej dla wyznawców Pana Wszystkich Kowali, Gonda, która pojawiła się w podręczniku Wyznania i panteony dedykowanym dla graczy D&D 3,5e. Interesująca "prestiżowka" z uwagi na możliwość stworzenia własnego mechanicznego towarzysza − Gondzika. Bieżąca edycja D&D nie przewiduje klas prestiżowych, więc stworzyłem podklasy: Boskiego Kowala dla Kleryka oraz Mistycznego Konstruktora dla Maga. Zobaczcie sami co z tego wyszło ( ͡° ͜ʖ ͡°) 4. Sygnet Sheogoratha https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/04/sygnet-sheogoratha.html Przedmiot nie ma szczególnie rozbudowanej i intrygującej historii, ale jest pośrednio związany z rozgrywkami pomiędzy daedrycznymi książętami Azurą i Sheogorathem. 5. Laska Wiecznomłokosa https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/04/laska-wiecznomokosa.html Przeklęty kostur z figurkami kilku młokosów umieszczonych na szczycie samoczynnie przyzywa 4 przyjazne młokosy wokół dzierżyciela. Zabicie któregoś z nich automatycznie przyzywa kolejne. Odłożenie laski nie kończy efektu, a właściciel jest skazany na ostracyzm z uwagi na to, że przywoływane stwory wydzielają nieprzyjemny zapach (którym posiadacz laski przesiąka do szpiku kości). 6.Włócznia Gorzkiej Litości https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/04/wocznia-gorzkiej-litosci.html I jeszcze jedne artefakt z uniwersum TES. Przypisuje się mu daedryczne korzenie: ponoć ją stworzył daedryczny książę Mehrunes Dagon. Jedyna legenda dotycząca tej broni opowiada o tym, jak potężny heros wykorzystał ją do odbicia Bitewnej Iglicy.
×
×
  • Create New...