Skocz do zawartości

meglau7

Użytkownicy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia meglau7

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. jeszcze przed czytaniem. jak ujrzałam nazwisko psychicznego Chucka, to wszystko się już mi wyjaśniło. oczywiście z tym psychinczym żartuję, bo uwielbiam go za nieprzesładzanie. A kwaiaty dla... to znam z tytułu i ogólnej treści, ale to chyba książka była?
  2. Ta książka powinna do mnie trafić, ponieważ jestem inteligentną (nauczyciele z gimnazjum roftlują) nastolatką z głową pełną marzeń o błyskotliwej karierze w pisarstwie. Jeśli nie argument o rozwoju polskiej młodzieży, to może... Ja, ja, ja, ja...Mdłości można dostać od 'pierwszoosobowości'(rym niezamierzony). U każdego człowieka słychać tysiąc pięćset sto dziewiećset dziennie, że ja, mnie, jestem, sądzę itd. JesteśMY egoistami od urodzenia. Wg encyklopedii PWN egoizm to postawa życiowa charakteryzująca się dbałością o dobro i interesy własne/osób najbliższych oraz przedkładaniem ich nad dobro i interes innych. Każde słowo, czyn, myśl, które wytworzymy są samolubne i mają na celu tylko udogodnienie sobie czegoś. Pomyśl Ty, o Wielki Czytający, czyż tak nie jest? Od dzieciństwa mówisz: mamo, żeby zwrócić na siebie uwagę, nie, żeby zaprotestować, kiedy coś nie chcesz. Póżniej twoja osobowość robi się bardziej złożona, już nie wystarcza ci tylko spełnienie podstawowych zachcianek. Teraz chcesz pochwalić się, poskarżyć, przeprosić- tak nawet to jest wyrazem egoizmu. Jeśli nie przeprosisz, będziesz cierpiał, choćby na wyrzuty sumienia. Cierpienie jest niewygodne. Następnie zaczynasz czuć, coś nawarstwia się w tobie. Chcesz, żeby cię wysłuchano, żeby ktoś ci pomógł. Człowiek to sprytna osoba, wie, że najpierw sam musi umieć słuchać, żeby być wysłuchanym. W następnym etapie narasta w tobie samotność- trudne do zdefiniowania słwo, które cię pochłania. Teraz nie umiesz żyć bez kogoś, kto będzie martwił się o ciebie, opiekował tobą, był przy tobie, komu ty możesz po