Skocz do zawartości

[cRPG - Świątynia Pierwotnego Zła] Tworzenie drużyny


MG_Wolferin

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim zagrałem pierwszy raz w Świątynie Pierwotnego Zła, od wielu graczy słyszałem, że system tworzenia postaci jest tam bardzo podobny do tego z Wrót Baldura i Icewind Dale. Nie sposób się z tym nie zgodzić, choć szczerze muszę się przyznać, że Świątynia Pierwotnego Zła zaskoczyła mnie pod tym względem pewnymi zmianami. Mimo to postać tworzy się prosto i na podobnym schemacie. Poniżej przedstawie krok, po kroku jak to zrobić.

1. Wybór charakteru drużyny– Już na samym początku możemy określić, czy nasza drużyna będzie dobra, neutralna, zła i w jakim stopniu wybrana strona barykady będzie się na nas odbijać. Warto również wspomnieć, że wybrany charakter drużyny ma duże odbicie w fabule gry.

charakterdruzyny.png

2. Tworzenie drużyny- Po wybraniu charakteru drużyny pojawia nam się lista gotowych NPC do naszej grupy poszukiwaczy przygód. Bohaterów można spotkać na stronicach podręczników do systemu Dungeons and Dragons, jako przykłady poszczególnych postaci w "RPG papierowym". Jak można dostrzec wybrałem charakter Praworządny dobry, przez co do mojej drużyny mogą dołączyć jedynie dobre postacie. W zależności od tego jaki charakter ma drużyna, takie postacie mogą w niej działać. Na czerwono podświetlana jest postać, której charakter nie pozwala walczyć po naszej stronie, natomiast bohater z czarnym tłem może przyłączyć się do naszej gromady. Opisze teraz po kolei każdą z opcji, jaką mamy w tej części tworzenia drużyny.

383x400http://img407.imageshack.us/img407/3186/wybordruzyny.png[/img]

- Twórz – Dzięki tej opcji mamy możliwość stworzyć własną postać

- Przeglądaj - Opcja Przeglądaj pozwala na przyjrzenie się gotowym postaciom. Możemy ocenić ich statystyki, umiejętności itd.

- Zmień imię – Zmiana imienia własnej postaci

- Skasuj – Usunięcie stworzonej przez nas postaci.

Poniżej listy bohaterów, mamy opcje "Dodaj", za pomocą której dodajemy postacie do drużyny.

3. Tworzenie własnej postaci- Jak wcześniej wspomniałem, mamy możliwość korzystania z gotowych bohaterów i na tym w zasadzie można by było skończyć, jednak pozwolę sobie przyjrzeć się bliżej opcji "Twórz".

- Parametry – Opcja "Rzucaj" symuluje D&D'owe losowanie statystyk dla naszej postaci. Rzuty można powtarzać nieskończoną ilość razy, aż pojawią się statystyki odpowiadające naszemu bohaterowi. By dodać je na stałe, klikamy w liczbę, która będzie odpowiadać danej statystyce (Liczba może być dowolna z tych jakie wylosowaliśmy).

parametry.png

- Rasa – Wybieramy rasę naszej postaci. Mamy wybór między człowiekiem, krasnoludem, elfem, gnomem, półelfem, półorkiem i niziołkiem. Jak można było się spodziewać rasy typowe dla gier na podstawie systemu Dungeons and Dragons. Pamiętaj, że wybór rasy ma wpływ na to, jaką będziesz mógł wybrać klasę postaci.

rasa.png

- Płeć – Mamy wybór między kobietą, a mężczyzną, co jak sądzę, jest dość oczywistą kwestią ; ).

plec.png

- Wzrost – Tutaj pojawia się dość ciekawa opcja, niespotykana w innych grach cRPG. Mamy możliwość określić jakiego wzrostu będzie nasz bohater. Miło mnie zaskoczyła ta opcja, wprowadzają dużo więcej realistyki do gry.

wzrost.png

- Włosy – Możemy wybrać kolor włosów oraz fryzurę w jakiej będą ułożone. Kolejne miłe zaskoczenie.

wlosy.png

- Klasa – Tak jak w przypadku ras, tak i klasy są typowymi dla systemu Dungeons and Dragons. Mamy wybór między barbarzyńcą, bardem, kapłanem, druidem, wojownikiem, mnichem, paladynem, łowcą, łotrzykiem, czarownikiem (odpowiednik zaklinacza?) i czarodziejem.

klasax.png

- Charakter – Jako, że wybrałem drużynę dobrą, nie mogę wybrać złego charakteru dla postaci. Przypadek jest odwrotny, gdy wybierzemy dla drużyny charakter zły.

charakterc.png

- Bóstwo – Zależnie od tego jaką mamy rasę, charakter i klasę, takie mamy możliwości wyboru naszego bóstwa lub jego brak. Religie pochodzą z podstawowej wersji D&D, które są również najważniejszymi bóstwami settingu Greyhawk w którym toczy się akcja Świątyni Pierwotnego Zła.

bstwa.png

- Cechy – Pozwalają uzyskać dodatkowe zaklęcia dla postaci powiązane ze specjalizacją w jaką kieruje się postać. W przypadku kapłana są to sfery domen jego bóstwa, a przykładowo Czarodzieja, szkoła magii, która go najbardziej interesuje. Postacie, które mogą wybrać cechy to: Kapłan, Łowca i Czarodziej.

cechy.png

- Atuty – Określił by je umiejętnościami określającymi postać w jaki sposób będzie walczyć, jaka broń będzie mocną stroną bohatera i jakie będzie miał pomoce przy jej używaniu. Każda postać ma swoje indywidualne atuty, jak i te, które są wspólne i dostępne dla paru klas. Niektóre z nich otrzymuje na starcie, wybierając klasę i rasę, inne wymagają odpowiednio wysokiego parametru, który losujemy na początku tworzenia bohatera.

atuty.png

- Umiejętności – Tutaj ważna jest wysokość parametru Inteligencji. Im wyższa, tym więcej punktów możemy przeznaczyć na umiejętności. Kolorem białym zaznaczone są te, które kosztują mniej punktów, gdyż są przeznaczone dla klasy, która została wybrana.

umiejetnosci.png

- Zaklęcia – Ważna część dla osób tworzących magów. Wybieramy tutaj z listy potrzebne nam czary, mamy pięć poziomów zaklęć. Na początku gry dostępny jest tylko poziom 0 i poziom 1. Postacie, które mogą wybrać zaklęcia to: Bard, Czarownik i Czarodziej. Pamiętaj, że pomimo iż paladyni i kapłani również mają zdolność czarowania, to ich zaklęcia są przyznawane z góry, jednocześnie my nie mamy wpływu na ich wybór.

atuty.png

- Portret – Wybór portretu naszej postaci.

portrety.png

- Głos/Imię – Ostatnia już część tworzenia bohatera. Wpisujemy imię i wybieramy głos postaci.

glosimie.png

Postać po utworzeniu zapisuje się w liście bohaterów w początkowym menu tworzenia drużyny. Stamtąd możemy gotową postać dodać do naszej drużyny, utworzyć kolejną lub rozpocząć grę jednoosobową drużyną.

postacc.png

Na samym dole menu widnieją portrety naszej drużyny. Mamy możliwość umieszczenia w niej maksymalnie pięciu członków.

druzyna.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz myśleć o czarach dostępnych na poziomie 1. postaci. Chociaż patrzę w instrukcję do ŚPZ i wg. niej kapłan na poziomie 1. dostaje trzy czary 0 poziomu oraz 1+1 pierwszego. Musi mieć czym healować :P

Kapłan i Paladyn dostają zaklęcia automatycznie, z góry narzucone. Pamiętaj, że to praca o tworzeniu postaci, a nie jej rozwoju, hehe:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nim zagrałem pierwszy raz w Świątynie Pierwotnego Zła, od wielu graczy słyszałem, że system tworzenia postaci jest bardzo podobny do tego z Wrót Baldura i Icewind Dale. Nietrudno się z tym nie zgodzić, choć szczerze muszę się przyznać, że Świątnia Pierwotnego Zła zaskoczyła mnie pod tym względem. Postać tworzy się prosto i na podobnym schemacie, jak wspomnaiłem wcześniej. Oto opisany krok po kroku sposób tworzenia postaci.

zanim

jest tam bardzo podobny -  inaczej pierwsza i druga część zdania nie mają ze sobą związku

Nietrudno się z tym nie zgodzić-  z tego co napisałeś wychodzi, że nie trudno zaprzeczyć temu co powiedziałeś wcześniej a nie o to Ci chyba chodziło. Proponuję "Nietrudno" zamienić na "Nie sposób"

choć szczerze muszę się przyznać, że Świątnia Pierwotnego Zła zaskoczyła mnie pod tym względem. Postać tworzy się prosto i na podobnym schemacie, jak wspomnaiłem wcześniej. Oto opisany krok po kroku sposób tworzenia postaci

Po wprowadzeniu zmian zasygnalizowanych wyżej, zaznaczona część nie trzyma się kupy z reszta tekstu, bo z jednej strony piszesz, że tworzysz postać tak jak w  Baldurze a z drugiej, że Cię to zaskoczyło

na podobnych zasadach ALBO według podobnego/ tego samego schematu

palce Ci się omsknęły chyba :) wspomniałem

2. Tworzenie drużyny- Po wybraniu charakteru drużyny pojawia nam się lista gotowych NPC do naszej grupy poszukiwaczy przygód. Bohaterów można spotkać na stronicach podręczników do systemu Dungeons and Dragons, jako przykłady poszczególnych postaci w "RPG papierowym". Jak można dostrzec wybrałem charakter Praworządny dobry, przez co do mojej drużyny mogą dołączyć jedynie dobre postacie. W zależności od tego jaki charakter ma drużyna, takie postacie mogą w niej działać. Na czerwono podświetlana jest postać, której charakter nie pozwala walczyć po naszej stronie, natomiast bohater z czarnym tłem może stanąć po naszej stronie frontu. Opisze teraz pokolei każdą z opcji, jaką mamy w tej części tworzenia drużyny.

na zielono powtórzenie, poza tym "po kolei" oddzielnie

- Twórz – Dzięki tej opcji mamy możliwość stworzyć własną postać

- Przeglądaj - Opcja Przeglądaj pozwala na przyjrzeniu się gotowym się postacią. Możemy ocenić ich statystyki, umiejętności itd.

formy :)

"stworzenia własnej postaci" pasuje lepiej

"na przyjrzenie się gotowym postaciom"

- Paramtery – Opcja "Rzucaj" symuluje D&D'owe losowanie statystyk dla naszej postaci. Rzuty można powtarzać nieskończoną ilość razy, aż pojawią się statystyki odpowiadające naszemu bohaterowi. By dodać statystyki na stałe, klikamy w liczbę, która będzie odpowiadać danej statystyce (Liczba może być dowolna z tych jakich wylosowaliśmy).

Na zielono powtórzenie. W drugim zdaniu zamiast "statystyki" wstawiamy "je" i jest cacy

Poza tym "z tych jakie"

- Rasa – Wybieramy rase naszej postaci. Mamy wybór między Człowiekiem, krasnoludem, elfem, gnomem, półelfem, półorkiem i niziołkiem. Jak można było się spodziewać rasy typowe dla gier na podstawie systemu Dungeons and Dragons. Pamiętaj, że wybór rasy ma wpływ na to, jaką będziesz mógł wybrać klasę postaci.

- Płeć – Mamy wybór między kobietą, a mężczyzną, co jak sądze, jest dość oczywistą kwestią ; ).

- Wzrost – Tutaj pojawia się dość ciekawa opcja, niespotykana w innych grach cRPG. Mamy możliwość określić jakiego wzrostu będzie nasz bohater. Miło mnie zaskoczyła ta opcja, wprowadzają dużo więcej realistyki do gry.

- Włosy – Możemy wybrać kolor włosów oraz fryzure w jakiej będą ułożone. Kolejne miłe zaskoczenie.

- Klasa – Tak jak w przypadku rasy, tak i klasy są typowymi dla systemu Dungeons and Dragons. Mamy wybór między barbarzyńcą, bardem, kapłanem, druidem, wojownikiem, mnichem, paladynem, łowcą, łotrzykiem, czarownikiem (odpowiednik zaklinacza?) i czarodziejem.

- Charakter – Jako, że wybrałem drużynę dobrą, nie mogę wybrać złego charakteru dla postaci. Przypadek jest odwrotny, gdy wybierzemy dla drużyny charakter zły.

- Bóstwo – Zależnie od tego jaką mamy rase, charakter i klase, takie mamy możliwości wyboru naszego bóstwa lub jego brak. Religie pochodzą z podstawowej wersji D&D, które są również najważniejszymi bóstwami settingu Greyhawk w którym toczy się akcja Świątyni Pierwotnego Zła.

- Cechy – Pozwalają uzyskać dodatkowe zaklęcia dla postaci powiązane ze specjalizacją w jaką kieruje się postać. W przypadku kapłana są to sfery domen jego bóstwa, a przykładowo Czarodzieja, szkoła magii, która go najbardziej interesuje. Postacie, które mogą wybirać cechy to: Kapłan, Łowca i Czarodziej.

- Atuty – Określił by je umiejętnościami określającymi postać w jaki sposób będzie walczyć, jaka broń będzie mocną stroną bohatera i jakie będzie miał pomoce przy jej używaniu. Każda postać ma swoje indywidualne atuty, jak i te, które są wspólne i dostępne dla paru klas. Niektóre z nich otrzymuje na starcie, wybierając klase i rase, inne wymagają odpowiednio wysokiego parametru, który losujemy na początku tworzenia bohatera.

- Umiejętności – Tutaj ważna jest wysokość parametru Inteligencji. Im wyższa, tym więcej punktów możemy rozdać w umiejętności. Kolorem białym zaznaczone są te, które kosztują mniej punktów, gdyż są przeznaczone dla klasy, która została wybrana.

- Zaklęcia – Ważna część dla osób tworzących magów. Wybieramy tutaj z listy potrzebne nam czary, mamy pięć poziomów zaklęć. Na początku gry dostępny jest tylko poziom 0 i poziom 1. Postacie, które mają możliwość wybrać zaklęcia to: Bard, Czarownik i Czarodziej. Pamiętaj, że pomimo iż paladyni i kapłani również mają zdolność czarowania, to ich zaklęcia są przyznawane z góry, jednocześnie my nie mamy wpływu na ich wybór.

Postać po utworzeniu zapisuje się w liście bohaterów w początkowym menu tworzenia drużyny. Stamtąd możemy gotową postać dodać do naszej drużyny, utworzyć kolejną lub rozpocząć gre jednoosobową drużyną.

Tutaj większość zaznaczeń, to "pozjadane" haczyki przy "ą" i "ę" oraz gdzieniegdzie literówki. Przy kolejnych tekstach zanim wyślesz gotowego posta, przejrzyj go jeszcze pod tym kątem.

a co do reszty

- przy rasach "Człowiekiem" z małej (no chyba, że podkreślasz zarąbistość naszej rasy, wtedy przymykam oko :D)

- "tak jak w przypadku ras tak i klasy..."  zachowujemy spójność pod względem liczby rzeczowników

- zamiast "rozdać w" proponuję "przeznaczyć na"

- "Mogą wybrać zaklęcia" lub "mają możliwość wyboru zaklęć"

- określiłbym razem i "zjadłeś" "m"

Ogólnie chwała Ci.  :D. Literówki zdarzają się każdemu i to nie zbrodnia o ile zostaną poprawione (od tego jest korekta) a niespójności gramatyczne uda nam się jak sądzę wyeliminować z czasem. W razie niejasnosci z cyklu "czemu tak a nie tak", pytaj śmiało.

Ode mnie tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...