Skocz do zawartości

Kingdom Come; Deliverance, czyli czy kupujemy cRPG-a bez elementów fantasy?


Mrozie

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, czy już widzieliście, ale Czesi z Warhorse zapowiedziało cRPG-a. Specyficznego, bo całkowicie historycznego. Bez fantasy, sci-fi, smoków i blasterów - czyste XV-ieczne średniowiecze. Mają problem ze znalezieniem wydawcy, bo podobno nie ma popytu na takie gry. Takie, czyli bez fantastyki.

No właśnie, nie ma? Nie zagralibyście sobie w cRPG-a w świecie pozbawionym "cudownej" otoczki, teoretycznie dobrze znanym, ale jednak zupełnie odmiennym od naszego współczesnego świata?

Ja bym chętnie zagrał!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli klimat dorównywałby realiom i nie będzie ociekał patosem, bohaterstwem i śmiercią za króla i ojczyznę to więcej niż chętnie. Choć mówiąc szczerze jak zwykle nie ufam "indykom" (naiwni mogą wierzyć w co chcą, ale forsa naprawdę ma OGROMNE  znaczenie przy projektowaniu gier). Cóż, poczekamy, zobaczymy.

Póki co z ważniejszych RPGowych niezależniaków wyszedł tylko Shadowrun i mówiąc szczerze był taki sobie. Fabuła jechała na 2 oklepanych schematach, turowa walka nie powalała złożonością, a na wszystko nałożyły się bugi (kto naszarpał się z poziomem "Digital World" wie o czym mówię). Żeby było jasne - nie twierdzę, że ta gra to gniot, ale wyraźnie widać po niej braki w budżecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hah, jeśli spojrzeć na tytuł, to wieje od niego patosem na kilometr. Miejmy nadzieję, że to jednak tylko ironia wobec właściwej rozgrywki. ;)

Nie nazywałbym tej gry indie, ponieważ producenci właśnie szukają wydawca. I chcąc nie chcąc, wydawca im pewnie zacznie wchodzić na głowę i casualować projekt. Oby chociać owa historyczność i brak fantasy się uchowały.

A co do Shadowruna... Wiesz, to był projekt nastawiony głównie na modding. Harebrained stworzyło system, edytor i prostą kampanię pokazową. Reszta już w rękach społeczności. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem, ze indyk, bo cos mi mowi, ze skończą na kickstarterze. Obaczym. Co do Shadowruna, to jako klienta guzik mnie obchodzi, czy to kampania pokazowa, czy nie - place i oczekuje pełnowartościowego produktu. Zreszta problem lezy tez w niedorobkach. Taki np. system osłon i linia ostrzału dzialaja wybiórczo - raz postac moze wychylic sie zza rogu i strzelać, a innym razem nie. Podobnie jest z wysokością osłony: zza beczki strzelisz, ale skrzynia o podobnej wysokości to za wiele. Przydaloby sie kilka solidnych patchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie celują w normalnego wydawcę. Kickstarter to też nie jest ziemia obiecana, o czym dobitnie przekonuje się Guido Henkel - teoretycznie weteran RPG i już sama magia nazwiska powinna działać, a żaden z jego dwóch projektów nawet nie zbliżył się do ufundowania.

Nie pamiętam początków kampanii SRR - ale czy oni nie zapowiadali, że to tak właśnie będzie wyglądać? Pojedyncza, stosunkowo liniowa kampania i narzędzia dla społeczności, by tworzyli kolejne przygody? Zresztą, z tego co widzę, fani SR są całkiem płodni, choć nie wiem, jak z jakością tych modów?

Co do patchy, pewnie jeszcze coś wyjdzie przy okazji dodatku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...