Producenci z Larian Studios cały czas ciężko pracują nad udoskonaleniem Baldur's Gate III, a szczególnie jego ostatniego Aktu. W najnowszym Community Update Belgowie ujawnili nieco więcej szczegółów na temat planowanych poprawek.
Od premiery pełnej wersji gry deweloperzy pieczołowicie zbierali raporty na temat funkcjonowania BG3. Pierwsze hotfiksy oraz wydany w zeszłym tygodniu Patch 1 rozwiązały ponad tysiąc problemów - głównie bugów. Patch 2, który powinien zostać wydany lada moment, położy znacznie większy nacisk na wydajność gry i stabilność rozgrywki - szczególnie we Wrotach Baldura, które okazały się dość problematycznym obszarem. Bugi, wydajność i doświadczenia graczy to zresztą trzy kluczowe pojęcia, które Belgowie odmieniają obecnie przez wszystkie przypadki i na których poprawieniu zamierzają się skupić w najbliższej przyszłości.
Jednocześnie producenci z Larian Studios postanowili odnieść się do zarzutów o "wycinanie contentu", które były ostatnio szeroko komentowane na forach. Deweloperzy jasno zaznaczyli, że choć wśród plików gry można znaleźć wiele śladów po niewykorzystanych pomysłach, to jednak nie są one niczym innym, jak właśnie resztkami pomysłów, które ostatecznie zostały uznane za nieprzystające do całości. Belgowie przyznali, że na przestrzeni ostatnich lat stworzyli wiele różnych rozwiązań, które - ich zdaniem na szczęście! - zostały wycięte. W przeciwnym wypadku Baldur's Gate III mogłoby nie być jedną z najlepiej ocenianych gier ostatnich lat.
Niemniej twórcy popularnego cRPG-a zamierzają poprawić te elementy rozgrywki związane z "doświadczeniami", na które gracze narzekają najczęściej. Oznacza to m.in. rozszerzone epilogi, z których pierwszy, dot. Karlach, trafi do gry już przy okazji wspomnianego Patcha 2. Ponadto Belgowie zamierzają wdrożyć tzw. Garderobę Marnieja, do której będzie można "chować" wszystkich zbędnych bohaterów, które inni gracze stworzyli w trybie kooperacji, lecz je porzucili. Do tej pory gracze nie mogli nic zrobić z tym "balastem". Wkrótce trafi on pod skrzydła nieumarłego towarzysza drużyny.
Co jeszcze? Bugi. Belgowie zamierzają oczywiście niezmiennie monitorować sytuację związaną z błędami. Te najbardziej krytyczne będą łatane hotfiksami. Te mniej istotne będą rozgniatane przy okazji wypuszczania większych patchów.
I to byłoby na tyle. Jeśli interesują was szczegółowe wyjaśnienia Larian Studios dot. obecnego stanu Baldur's Gate III, zapoznajcie się z całością Community Update #24.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!