Baldur's Gate III nie posiada oficjalnego wsparcia dla moddinga, co wcale nie przeszkadza fanom w tworzeniu setek nieoficjalnych modyfikacji. Wkrótce jednak powinno się to zmienić - na lepsze!
Larian Studios ogłosiło, że już we wrześniu zamierza oficjalnie wesprzeć wysiłki modderów. Co to oznacza?
Przede wszystkim oddanie w ręce fanów toolkitu, który znacząco ułatwi proces tworzenia modyfikacji. Nowa broń, pancerze, klasy i podklasy, potężne zaklęćie, a nawet skórki dla kostek - to wszystko i wiele więcej będzie możliwe do przetworzenia za sprawą oficjalnego zestawu narzędzi modderskich do Baldur's Gate III. Deweloperzy zamierzają również umożliwić wykorzystanie zasobów gry, włączając w to mapy, tekstury, modele, a nawet tworzyć własne skrypty
Po drugie, Larian zamierza oficjalnie wspierać scenę modderską poprzez usługę mod.io. W efekcie modderzy będą mogli publikować tam swoje prace, które następnie fani będą mogli w łatwy sposób pobrać i użyć w BG3. Haczyk? Przez wzgląd na warunki licencyjne oraz zawartość modów, nie każdy z nich będzie mógł zostać opublikowany na mod.io. Niemniej to nie powinno powsrzymywać kreatywności modderów, ponieważ mody spoza mod.io nadal będzie można instalować w grze. Po prostu nie będą one posiadały oficjalnego wsparcia Belgów.
Pełna wersja narzędzi modderskich do Baldur's Gate III powinna ujrzeć światło dzienne już we wrześniu. W międzyczasie deweloperzy zamierzają zaprosić wybranych modderów do udziału w beta-testach, które potrwają przez całe lato. W tym czasie toolkit będzie cały czas rozwijany w oparciu o opinie i sugestii wspomnianych modderów, tak aby ostateczna wersja narzędzi oferowała możliwie jak najszersze wsparcie przy jak najmniejszym stopniu skomplikowania.
Szczegółowe informacje na temat planów dot. wsparcia moddingu w Baldur's Gate III znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!