DA: Straż Zasłony zredukuje liczbę aktywnych kompanów do dwóch

Seria Dragon Age znana jest z tego, że do głównego bohatera mogło jednocześnie dołączyć maks. trzech kompanów. Straż Zasłony, najnowsza odsłona serii, zredukuje tę liczbą do... dwóch.

Twórcy gry podczas nieco ponad godzinnego wywiadu próbowali argumentować, że zmniejszenie liczby towarzyszy sprawi, że podróż okaże się bardziej "intymna". Co więcej, producenci z BioWare'u zapewnili, że historii kompanów należą do najbardziej rozbudowanych w historii tej sagi, a ich codzienne przekomarzania występują w liczbue nigdy dotąd niespotykanej.

To jednak nie wszystkie ciekawe informacje, jakie ujawnili twórcy gry. Okazuje się bowiem, że akcja Straży Zasłony rozgrywa się 10 lat po wydarzniach znanych z Inkwizycji, co tłumaczy posunięty w czasie wygląd Varrika, a co więcej, sam Inkwizytor również powróci w pewnej formie. Jednocześnie deweloperzy zapewnili, że w ich najnowszej produkcji nie pojawią się proste misje spod znaku "zbierz x korzeni mandragory". Wszystkie misje mają być zaprojektowane ręcznie z należytą dbałością o szczegóły.

 

W kwestii głównego bohatera, Rooka, będzie można wiele zmienić. W ręce graczy oddany zostanie bardzo rozbudowany kreator postaci, a gdy tylko nasza postać uformuje drużynę, każdy z towarzyszy będzie posiadał szereg opcji personalizacji. Nie zabraknie systemów rzemiosła ani transmogryfikacji, choć ten pierwszy będzie funkcjonował nieco inaczej niż w przypadku DA: Inkwizycji.

Zła wiadomość jest taka, że liczba klas postaci zostanie ograczona do trzech - wojownika, maga i złodzieja - a każdą z nich będzie w danym momencie posiadać tylko trzy aktywne zdolności... Magowie odzyskają dostęp do kul ognia i stożków zimna, choć niekoniecznie będą zagłębiać się w magię krwi. Podobno będzie to uzasadnione fabularnie, choć szczegółów producenci Straży Zasłony nie zdradzili.

System walki okaże się istotnie znacznie bardziej dynamiczny niż w przypadku poprzednich odsłon serii Dragon Age, choć w teorii deweloperzy nie zamierzają rezygnować z opcji taktycznych. Dużą rolę ma odgrywać funkcja pauzy, która ujawni m.in. słabości przeciwników. Kluczowe okaże się budowanie synergii ze sterowanymi przez SI kompanami, co pozwoli uruchamiać potężne ataki combo.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, koniecznie obejrzyjcie całą rozmowę z producentami z BioWare'u.

Przypomnijmy, że premiera Dragon Age: Straży Zasłony powinna odbyć się już jesienią 2024 r.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.