Studio Piranha Bytes zostało zamknięte!

Gothic, Risen, ELEX. Niemieckie studio Piranha Bytes stworzyło serie gier, w których chyba każdy z nas spędził dziesiątki, jeśli nie setki godzin. Teraz jednak przygoda "piranii" dobiegła końca.

Niemiecki deweloper zamknął działalność z końcem czerwca. Informację o tym przekazał portal CD Action, który był w kontakcie z jednym z pracowników studia. Jeszcze w styczniu "piranie" prosiły, by nie spisywać ich na straty. Według informacji polskich dziennikarzy, Niemcy oczekiwali inwestora, który miałby zapewnić im zastrzyk gotówki w kwocie 3 mln EUR. Nie udało się. Środki na utrzymanie zespołu skończyły się w poprzednim miesiącu. W międzyczasie wielu pracowników pożegnało się ze studiem, stawiając na pewniejsze zatrudnienie.

Warto podkreślić, że wieloletni "ojcowie sukcesu" Piranii, Björn i Jenny Pankratz, mieli opuścić pokład już w listopadzie 2023 r. Wczoraj oficjalnie ogłosili oni założenie Pithead Studio, które skupi się na tworzeniu gier niezależnych.

 

Po odejściu państwa Pankratzów Piranha Bytes miało porzucić ich ostatnią serię, czyli ELEX, i skupić się na tworzeniu nowego tytułu w klimatach dark fantasy na Unreal Enginie 5. Inspiracją miał być oczywiście Gothic. Dziś jednak wiadomo już, że z tych planów nici.

Ostatni prezes legendarnego studia, Michael Rueve, nie skomentował oficjalnie doniesień o jego zamknięciu. Wedle informacji portalu CD Action, nie zamierza on tego robić. Piranie odejdą w ciszy i spokoju.

Warto przypomnieć, że w tym samym czasie należące do THQ Nordic studio Alkimia Interactive cały czas pracuje nad remakiem pierwszego Gothika. Odświeżona wersja kultowego klasyka powinna zawitać na półki sklepowe przed kwietniem 2025 r.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.