Grim Dawn opóźnione, lecz z ambitnym Ascendant Mode

Najnowsza odsłona serii artykułów Grim Misadventures przyniosła szereg ciekawych informacji na temat Fangs of Asterkarn, kolejnego dodatku do Grim Dawn. Nowy dziennik deweloperski niemal w całości skupił się na nowym trybie gry, tzw. Ascendant Mode.

Jak się okazuje, jest to kluczowy element nadchodzącego rozszerzenia. Ascendant Mode będzie nowym, pełnym wyzwań trybem rozgrywki. Jeśli szukać porównań, będzie on dla poziomu trudności Ultimate tym, czym Veteran Mode jest dla poziomu Normal. Potwory mają zatem mocne jak nigdy dotąd, lecz ich pokonanie pozwoli położyć łapy na wspaniałych łupach.

Jakich mianowicie? Otóż m.in. tych najbardziej pospolitych. Za sprawą Ascendant Mode przedmioty o randze common będą mogły zyskać trzeci, niezwykły afiks. W ten oto sposób producenci Grim Dawn zamierzają sprawić, że nawet te zazwyczaj nieciekawe łupy zyskają dodatkową głębię.

 

A gdzie szukać ciekawych łupów? W Fangs of Asterkarn miłośnicy potwornych totemów będą mogli natrafić na podobne ołtarze, które dzięki Ascendant Mode zamienią się w tzw. Tempest Totems. Nie trzeba chyba dopowiadać, że wyskoczą z nich wrogowie potężniejsi niż zazwyczaj i zostawią po sobie jeszcze lepsze łupy.

Ponadto w Ascendant Mode część Treasure Troves może zamienić się w Resplendent Trove i zapewnić dostęp do znacznie ciekawszych przedmiotów. Z drugiej strony niemal każda skrzynka w grze może zostać "oznaczona przez Pustkę", a to oznacza, że przyciągnie bliżej nieokreślone bestie z najgłębszych otchłani Ch'thona. Te oczywiście przybędą... No właśnie, z kolejnymi łupami.

Wreszcie należy wspomnieć o najpotwierniejszym spośród potworów, jakiego będzie można spotkać w Ascendant Mode, a imię jego to Dread. Ów koszmar będzie obserwował poczynania gracza, by zjawić się w najmniej spodziewanej chwili... Twórcy Grim Dawn sądzą, że tylko najlepiej przygotowani bohaterowie będą w stanie pokonać te bestie. Czas pokaże.

Wisienką na torcie będzie tzw. Ascension Altar, który będzie można znaleźć w osadzie Kurnów w Asterkarnie. Pozwoli on znacząco spersonalizować Ascendant Mode przy pomocy składników rzemieślniczych. W rezultacie gracze będą w stanie wpłynąć na jakość łupów, które pozostawią wrogowie lub znajdą w skrytkach dzięki ww. mechanikach, jednakże za cenę odpowiednio wyższego poziomu trudności.

Co ciekawe ów Ascension Altar nie będzie ograniczał się do Ascendant Mode. Skorzystać z niego będą mogli nawet gracze na każdym poziomie trudności, dzięki czemu nawet gracze wędrujący po Asterkarnie na "normalu" będą w stanie lekko zmodyfikować rozgrywkę i uczynić tylko pewne jej aspekty trudniejszymi.

Brzmi wspaniale, prawda? Niestety w tej beczce miodu jest też łyżka dziegciu. Producenci z Crate Entertainment oznajmili, że są pewni, iż Fangs of Asterkarn nie zostanie wydany w tym roku. Termin wyprawy na mroźną północ przesunął się zatem na 2025 r., lecz jeśli twórcy Grim Dawn dostarczą kolejny rozdział przygody na co najmniej takim samym poziomie jak dotychczas, żaden z miłośników tego action RPG-a nie powinien narzekać na kilkumiesięczny poślizg.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.