Alaloth: Champions of the Four Kingdoms pewnym krokiem zmierza w stronę premiery swojej pełnej wersji. Czego się po niej spodziewać? Producenci z Gamera Interactive wyjaśniają to w swoim najnowszym dzienniku deweloperskim.
Zdecydowanie największą zmianą będzie całkowita transformacja systemu magii. Dotychczasowe pomysły Włochów pójdą w odstawkę, a zastąpi je kompleksowy kombajn, w pełni kompatybilny z tradycyjną walką mieczem oraz lore Plamenu. W jaki sposób?
Otóż przede wszystkim poprzez przebudowę klas i profesji. W wersji 1.0 Alalotha pojawią się dwie nowe Way of Power skupione całkowicie na magii: Way of Elements oraz Way of Arcane. Ta pierwsza zastąpi dotychczasowych Elementalistów, wprowadzając do gry cztery różne profesje magów, które specjalizują się w manipulowaniu żywiołami. Z kolei Way of Arcane stanie się domeną Arcanistów oraz trzech innych, całkowicie nowych profesji: mistrzów czarnej magii zwanych Warlockami, specjalistów od run i sigilów znanych jako Runemasterzy, a także będących połączeniem maga i wojownika Mystic Warriorów.
Gruntowne dotkną również pozostałe klasy postaci. W Way of Arms pojawi się więcej śmiercionośnych opcji, z których skorzysta odświeżona wersja Warlorda, zastępujący Marskmana Archer, skupiony na skradaniu się Rogue oraz miłośnik brutalnej siły - Berserk. Umiejętności Guardiana zostaną przeniesione do innych profesji.
Way of Nature od wersji 1.0 to nie tylko Warden, ale także mistrz magii natury znany jako Bonder, a także ściśle powiązani z naturą Druid oraz Ranger, choć każdy z nich na swój własny sposób. Najmniej zmian dotknie Way of Gods, aczkolwiek także tutaj znalazło się miejsce dla jednej nowej profesji, a mianowicie skupiającego się na głębokiej więzi z duchami Shamana.
Tak kompleksowe zmiany nie mogłyby zostać wprowadzone bez istotnych zmian w funkcjonowaniu umiejętności oraz zaklęć. Od wersji 1.0 jedne i drugie będą podlegać skalowaniu, tj. ich właściwości będą poprawiać się wraz z rozwojem postaci. Każdą umiejętność będzie można skalować na trzech różnych poziomach w zależności od liczby zainwestowanych w nie punktów Statystyk. Ponadto każda profesja uzyska wiodącą Statystykę, która znacząco wpłynie na skuteczność danych umiejętności. Przykładowo rozwijanie Siły okaże się kluczowe dla zdolności z gałęzi Way of Arms.
W rezultacie zmieni się też rola Grandmasterów. Arcymistrzowie w swoim fachu będą teraz funkcjonować jako mentorzy oraz swego rodzaju "bramy" do dalszego rozwoju postaci. To właśnie oni umożliwią poznanie wielu umiejętności pasywnych, a także zapewnią dostęp do przedmiotów ekskluzywnych dla poszczególnych klas. Ich rola okaże się zatem kluczowa w osiągnięciu prawdziwego mistrzostwa w wybranej profesji.
Brzmi imponująco? To bynajmniej nie wszystko. Twórcy Alalotha już teraz szykują bogatą roadmapę rozciągniętą na wiele miesięcy, na której znajdą się zarówno płatne DLC, jak i darmowe aktualizacje. Włosi obiecują nowe zadania, NPC-ów, broń, pancerze, inne przedmioty i wiele więcej. Na szczegóły przyjdzie jednak jeszcze chwilę poczekać.
Owa chwila nie będzie jednak długa. Twórcy Alalotha zamierzaja ujawnić swoje plany jeszcze przed premierą pełnej wersji gry, a ta - przypomnijmy - zawita do sklepów już 30 października.
Tymczasem warto zapoznać się ze szczegółowym omówieniem wersji 1.0, które znajdziecie pod niniejszym adresem.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!