Alaloth: czego spodziewać się po wersji 1.0?

Alaloth: Champions of the Four Kingdoms pewnym krokiem zmierza w stronę premiery swojej pełnej wersji. Czego się po niej spodziewać? Producenci z Gamera Interactive wyjaśniają to w swoim najnowszym dzienniku deweloperskim.

Zdecydowanie największą zmianą będzie całkowita transformacja systemu magii. Dotychczasowe pomysły Włochów pójdą w odstawkę, a zastąpi je kompleksowy kombajn, w pełni kompatybilny z tradycyjną walką mieczem oraz lore Plamenu. W jaki sposób?

Otóż przede wszystkim poprzez przebudowę klas i profesji. W wersji 1.0 Alalotha pojawią się dwie nowe Way of Power skupione całkowicie na magii: Way of Elements oraz Way of Arcane. Ta pierwsza zastąpi dotychczasowych Elementalistów, wprowadzając do gry cztery różne profesje magów, które specjalizują się w manipulowaniu żywiołami. Z kolei Way of Arcane stanie się domeną Arcanistów oraz trzech innych, całkowicie nowych profesji: mistrzów czarnej magii zwanych Warlockami, specjalistów od run i sigilów znanych jako Runemasterzy, a także będących połączeniem maga i wojownika Mystic Warriorów.

 

Gruntowne dotkną również pozostałe klasy postaci. W Way of Arms pojawi się więcej śmiercionośnych opcji, z których skorzysta odświeżona wersja Warlorda, zastępujący Marskmana Archer, skupiony na skradaniu się Rogue oraz miłośnik brutalnej siły - Berserk. Umiejętności Guardiana zostaną przeniesione do innych profesji.

Way of Nature od wersji 1.0 to nie tylko Warden, ale także mistrz magii natury znany jako Bonder, a także ściśle powiązani z naturą Druid oraz Ranger, choć każdy z nich na swój własny sposób. Najmniej zmian dotknie Way of Gods, aczkolwiek także tutaj znalazło się miejsce dla jednej nowej profesji, a mianowicie skupiającego się na głębokiej więzi z duchami Shamana.

Tak kompleksowe zmiany nie mogłyby zostać wprowadzone bez istotnych zmian w funkcjonowaniu umiejętności oraz zaklęć. Od wersji 1.0 jedne i drugie będą podlegać skalowaniu, tj. ich właściwości będą poprawiać się wraz z rozwojem postaci. Każdą umiejętność będzie można skalować na trzech różnych poziomach w zależności od liczby zainwestowanych w nie punktów Statystyk. Ponadto każda profesja uzyska wiodącą Statystykę, która znacząco wpłynie na skuteczność danych umiejętności. Przykładowo rozwijanie Siły okaże się kluczowe dla zdolności z gałęzi Way of Arms.

W rezultacie zmieni się też rola Grandmasterów. Arcymistrzowie w swoim fachu będą teraz funkcjonować jako mentorzy oraz swego rodzaju "bramy" do dalszego rozwoju postaci. To właśnie oni umożliwią poznanie wielu umiejętności pasywnych, a także zapewnią dostęp do przedmiotów ekskluzywnych dla poszczególnych klas. Ich rola okaże się zatem kluczowa w osiągnięciu prawdziwego mistrzostwa w wybranej profesji.

Brzmi imponująco? To bynajmniej nie wszystko. Twórcy Alalotha już teraz szykują bogatą roadmapę rozciągniętą na wiele miesięcy, na której znajdą się zarówno płatne DLC, jak i darmowe aktualizacje. Włosi obiecują nowe zadania, NPC-ów, broń, pancerze, inne przedmioty i wiele więcej. Na szczegóły przyjdzie jednak jeszcze chwilę poczekać.

 

Owa chwila nie będzie jednak długa. Twórcy Alalotha zamierzaja ujawnić swoje plany jeszcze przed premierą pełnej wersji gry, a ta - przypomnijmy - zawita do sklepów już 30 października.

Tymczasem warto zapoznać się ze szczegółowym omówieniem wersji 1.0, które znajdziecie pod niniejszym adresem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.