W grudniu Tactical Adventures przeprowadziło dwie transmisje na temat swojej najnowszej produkcji zatytułowanej Solasta II. Dla tych, którzy nie mogli ich obejrzeć lub zwyczajnie nie chcieli, przygotowano teraz podsumowanie zawierające na najbardziej palące pytania.
W rezultacie można dowiedzieć się m.in., że:
- Solasta II będzie rozgrywać się ok. 70 lat po wydarzeniach z Solasta: Crown of the Magister oraz jego dodatków, na odległym kontynencie Neokos. W grze nie zabraknie nawiązań do poprzedniczki, jednakże oś fabularna skupi się na czymś zupełnie innym;
- w grze nie zabraknie możliwości podejmowania "złych" wyborów, jednakże nie będzie opcji stworzenia bohatera złego do szpiku kości;
- drużyna gracza nadal będzie składać się z 4 postaci, aczkolwiek pojawi się możliwość rozszerzenia jej o dodatkowych kompanów;
- system walki, pomimo zmiany silnika na UE5, nadal będzie oparty na gridzie;
- nie będzie za to możliwości walki ani eksploracji pod wodą;
- pod względem zasad, gra będzie używać mechanik SRD 5.1 z 2014 r., jednakże deweloperzy nie wykluczają, że jeśli pojawi się możliwość przejścia na SRD 5.2 z 2024 r., poważnie to rozważą;
- wsparcie dla gamepadów powinno pojawić się już od pierwszego wydania gry;
- tryb kooperacyjnego multiplayera na pewno pojawi się w wersji 1.0, jednakże raczej zostanie dodany w trakcie trwania Wczesnego Dostępu, a nie na samym jego początku;
- powróci opcja latania;
- w wersji 1.0 gra będzie zawierać 12 klas postaci, a każda z nich otrzyma możliwość rozwoju w jedną z dwóch podklas. Podczas premiery we Wczesnym Dostępie w ręce graczy zostanie oddanych tylko 6 klas, a kolejne będą dodawane wraz z postępującymi aktualizacjami;
- pojawi się opcja multiklasowości i to być może już na starcie Wczesnego Dostępu, ale nie jest to na 100% pewne;
- maks. poziom postaci dla wersji 1.0 to 10. W przypadku wersji we Wczesnym Dostępie bohaterowie będą mogli awansować tylko na poz. 4;
- system rzemiosła powróci, lecz w całkowicie przebudowanej formie;
- przyszłość Dungeon Makera pozostaje na razie nierozstrzygnięta. Deweloperom bardzo zależy, by stworzyć zestaw narzędzi, z którego społeczność modderska mogłaby korzystać tak jak w przypadku Solasta: Crown of the Magister, jednakże praca z Unreal Engine 5 jest dla Francuzów czymś całkowicie nowym. Nie wiadomo zatem, czy DM powróci, a jeśli tak, to kiedy i w jakiej formie.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na którykolwiek z ww. tematów, zajrzyjcie do najnowszego dziennika deweloperskiego twórców Solasty II.
Przypomnijmy, że kontynuacja popularnego taktycznego cRPG-a od Tactical Adventures powinna zawitać na Steama w wersji z Wczesnym Dostępie w bieżącym roku.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!