W Diablo IV rozpoczął się Sezon Wiedźm

Wczoraj o 19:00 czasu polskiego w Diablo IV wystartowął Sezon Wiedźm. Nowy, sezonowy rozdział historii zaprosi bohaterów bohaterów Sanktuarium do pogoni za głowami z Drzewa Szeptów i zdobycia nowych, okultystycznych mocy.

Nowa opowieść bieże swój początek pośród uroczysk Hawezaru. Wiedźmy z tamtejszego Sabatu czerpią siłę z dzikiej magii bagien, które zwą swym domem. Sabat chroni Drzewo Szeptów, które niedawno odkryło, że z jego konarów ukradziono wiele głów. Drzewo nie zapomina przysiąg ani nie odpuszcza długów, a owe głowy mają płacić za swoje decyzje aż po kres wszystkich dni. Ktoś jednak je uwolnił i pozwolił zbiegłym głowom na tułaczkę po Sanktuarium w poszukiwaniu ciał, za którymi tak bardzo tęsknią...

Nowa seria zadań pozwala odpowiedzieć na wezwanie wiedźm z Hawezaru, odkryć tajemnicę skradzionych głów i zdemaskować winowajcę zamieszania. W nagrodę Sabat umożliwi bohaterom Sanktuarium zgłębienie mrocznych tajników Czarostwa i zdobycie niespotykanych dotąd sezonowych mocy.

 

Czym są owe tajemne siły, które objawiają się pomiędzy skałami i bagnami Sanktuarium i sprawiają, że powietrze iskrzy, a ziemia drży od obecności mrocznej magii? Aby je poznać, należy spełnijcie prośby wiedźm: polować na zgniłogłowych i przynosić zaginione głowy z powrotem do Drzewa. W ten sposób bohaterowie uzyskają reputację Sabatu i niespokojną zgniliznę, co umożliwi osiąganie odpowiednich rang i umożliwi pozyskiwanie kolejnych moce Czarostwa przy Ołtarzach Wiedźm znajdujących się pod Drzewem Szeptów.

W Sezonie Wiedźm na graczy czekają trzy różne szkoły Czarostwa:

  • Wynaturzenie – magia destrukcyjnych energii;
  • Psyche – defensywna moc umysłu i ducha, za pomocą której można tworzyć wizje, skupiać ataki i wywoływać szaleństwo u wrogów;
  • Wzrost i Rozkład – potęga, która może zarówno ranić, jak i leczyć. Wpływa na zdrowie i zasoby, a także wywołuje przerażające choroby i przypadłości.

Jednym z kluczowych aspektów najnowszego sezonu Diablo IV są polowanie na wspomnianych wcześniej zgniłogłowych. W trakcie trwania Sezonu Wiedźm w Sanktuarium będą pojawiały się strefy Polowania na Głowy. Na tych obszarach przebywają nienawistni zgniłogłowi, którzy spełniają żądania zaginionych głów. Strefy Polowania na Głowy to najlepsze miejsce na wykonywanie Szeptów. W Sezonie Wiedźm Szepty będzie można ukończyć w nowy sposób: wchodząc w interakcję z Krukiem Drzewa, przyjaznym ptakiem znajdującym się na terenie Polowania na Głowy.

Ukończenie Szeptów w strefie Polowania na Głowy sprawi, że pojawią się Odsłonięte Korzenie, które mają małą szansę na zamienienie się w wykorzeniony kokon. Wykorzenione kokony mogą kryć rzadkich i śmiercionośnych zgniłogłowych bossów. Zazwyczaj ci bossowie przyjmują postać Bezgłowych Korpusów, stworzeń, które straciły Zaginioną Głowę, która je kontrolowała.

Podczas wypełniania Szeptów warto też zwracać uwagę na tzw. Korzeniowiska. To podziemia sezonowe, w których można zmierzyć się z dodatkowymi wyzwaniami, aby zdobyć nagrody pomocne w wykonywaniu zadań Sabatu. Aby wejść do Korzeniowiska, należy użyć pieczęci Szepczące Drewno, które można znaleźć w Skrytkach Szeptów i w Milczących Skrzyniach.

 

Blizzard nie byłby sobą, gdyby w Sezonie Wiedźm nie znalazły się też sezonowe przedmioty do osadzenia w gnieździe. Te można wytworzyć za pomocą materiałów pozyskanych po ukończeniu Szeptów i zwróceniu Zaginionych Głów podczas Polowania na Głowy. Gelena, którą można spotkać pod Drzewem Szeptów, wytwarza klejnoty okultyzmu w zamian za Zaginione Głowy, niespokojną zgniliznę i fragmenty klejnotów. Kto zabije zgniłogłowego z Zaginioną Głową, będzie mógł wykorzystać odzyskaną Głowę, aby zdobyć materiały potrzebne do wytworzenia klejnotów okultyzmu.

Po cóż zdobywać owe klejnoty? Otóż gwarantują one dodatkowe afiksy, które wzmacniają moce Czarostwa, dodają znaczniki Czarostwa innym umiejętnościom i nie tylko.

To nie koniec potencjalnych łupów. W miarę dokonywania postępów sezonowych gracze będą odblokowywać nagrody godne obrońców Sanktuarium takie jak olśniewająca iskra. Za postępy do konta zostaną też przypisane zasługi – zasoby niezbędne do pięcia się na kolejne rangi karnetu bojowego. Można je zdobyć podczas zwyczajnej gry. Na tych, którzy ukończą postępy sezonowe, czeka pierwszy w grze ptasi zwierzak – kruk Dorian.

Wspomniany karnet bojowy Sezonu Wiedźm obejmuje 90 rang (28 darmowych i 62 premium). Rozżarzone popioły otrzymane w ramach darmowych rang można wydać na dary sezonowe, które gwarantują premie pomocne w walce z armiami Piekła. W Sezonie Wiedźm dostępne są 3 nowe błogosławieństwa:

  • Urna Szeptów: zwiększa szansę na otrzymanie większej kolekcji jako nagrody za Szepty.
  • Urna Doskonalenia: zwiększa szansę na upuszczenie przez istniejące źródła większej ilości obducytu.
  • Urna Zgnilizny: zwiększa ilość niespokojnej zgnilizny upuszczanej przez zgniłogłowych. Można jej użyć do ulepszania mocy Czarostwa.

Premie uzyskane dzięki darom z Sezonu Wiedźm obowiązują wyłącznie do jego zakończenia. Kto zdecyduje się na zakup karnetu bojowego premium, otrzyma nie tylko nagrody z rang darmowych, lecz także zestaw pancerza Arcywiedźmy, platynę, wierzchowca Nocny Wiatr i pancerz wierzchowca do odblokowania w randze 90. Przyspieszony sezonowy karnet bojowy zawiera również 20 pominięć rang i emotkę Magia Grzybów.

Inauguracji Sezonu Wiedźm towarzyszy aktualizacja, która znacząco wpływa na Sferę Wieczności. Niewątpliwie największą nowością jest długo wyczekiwane wprowadzenie na stałe Zbrojowni. Od teraz zarówno w Sferze Wieczności, jak i w Sferze Sezonowej, również po zakończeniu Sezonu Wiedźm, gracze będą mogli zapisywać i wczytywać ulubione konfiguracje postaci oraz nadawać im nazwy, znacząco ułatwiając zmianę rynsztunku postaci. Każda postać posiada dostęp do własnej Zbrojowni z 5 miejscami na zapisanie rynsztunku, w skład którego wchodzą wyposażenie, umiejętności, wybrane węzły Mistrzostwa oraz glify.

Ponadto Wzmocnienia dla Powracających zostało dodane do Sfery Wieczności na stałe. Oznacza to, że od teraz każdy gracz będzie mógł ulepszyć postać ze Sfery Wieczności do poziomu 50 i odebrać legendarne przedmioty oraz wybrane umiejętności klasowe.

Wreszcie warto wspomnieć o zmianach w Drzewie Szeptów, które zaszły na potrzeby Sezonu Wiedźm i pozostaną w grze także po zakończeniu sezonu. Otóż od teraz ukończenie zadanie danej klasy po raz pierwszy sprawi, że zostanie ono automatycznie ukończone dla każdej nowej postaci tej samej klasy. Mechanika klasy zostanie wówczas odblokowana po tym, jak postać osiągnie poziom, na którym dostępne byłoby zadanie mechaniki klasy. Przykładowo po ukończeniu zadania Prawdziwy Potencjał łotrem osiągnięcie poziomu 15 kolejną postacią klasy łotra automatycznie odblokuje mechanikę specjalizacji.

Twórcy Diablo IV ulepszyli również przedmioty unikatowe z potężniejszymi afiksami. Kiedy przedmiot unikatowy posiada więcej potężniejszych afiksów, minimalna wartość wylosowanej mocy unikatowej będzie zwiększona za każdy potężniejszy afiks. Ten system sprawi, że przedmioty z 3–4 potężniejszymi afiksami powinny zacząć posiadać rzeczywiste znaczenie.

Premierowy zwiastun Sezonu WiedźmDiablo IV obejrzycie poniżej.

Jeśli zaś chcecie dowiedzieć się więcej o kluczowych aspektach rozgrywki w jej piątym sezonie, zanim jeszcze przystąpicie do gry, koniecznie zapoznajcie się z poniższym omówieniem najważniejszych zmian oraz nowości w wykonaniu producentów z Blizzarda.

Nie wiadomo dokładnie, jak długo potrwa Sezon Wiedźm, jednak sądząc po wcześniejszych doświadczeniach, należy spodziewać się, że zabawa w ściganie głów z Drzewa Szeptów potrwa ok. trzy miesiące.

Szczegółowe informacje na temat Sezonu Wiedźm oraz towarzącej mu aktualizacji można znaleźć na oficjalnej stronie Diablo IV.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.