Solasta II: demo gry jest niekanoniczne, a latanie powinno wróćić w podobnym kształcie - wnioski z sesji AMA

Po wypuszczeniu dema Solasty II, które przeniosło twórcom gry wiele pochlebnych komentarzy, nadszedł czas na podsumowanie obecnego stanu prac i nakreślenie planów na przyszłość. Kwestie te poruszono podczas ostatniej sesji Ask Me Anything z producentami ze studia Tactical Adventures.

Na oficjalnym blogu gry Francuzi przedstawili najbardziej palące pytania społeczności oraz odpowiedzi twórców Solasty II

Fabuła

  • Pomimo że Solasta II i Solasta: Crown of the Magister rozgrywają się w tym samym świecie, a niektóre wydarzenia zostaną wspomniane w nowej odsłonie gry, żadni bohaterowie z "jedynki" nie powróćą w nowej produkcji Francuzów;
  • Shadwyn, główna antagonistka, nie będzie opcją romansową;
  • historia opowiedziana w demie Solasty II nie jest kanoniczna, dlatego w pełnej wersji gry nie pojawią się żadne odniesienia do niej.
 

Mechaniki

  • Podobnie jak w pierwszej części pojawi się możliwość personalizowania poziomu trudności;
  • raczej nie będzie za to Honor Mode na miarę BG3;
  • istnieje możliwość, że twórcy gry stworzą podręcznik do "papierowego" cRPG-a nowej Solasty, jednakże jest to zadanie dość złożone i raczej niemożliwe do realizacji w obecnej chwili;
  • wierzchowce raczej nie pojawią się w grze;
  • latanie powinno działać podobnie jak w Solasta: Crown of the Magister, choć na razie deweloperzy nie są w stanie niczego zagwarantować;
  • "karmiczna" kostka powróći jako domyślna opcja, tym samym nieco minimalizując negatywne efekty rzutu kośćmi;
  • raczej nie należy spodziewać się podniesienia maks. poz. postaci do 20, ponieważ uczyniłoby to z bohaterów gry istoty bliskie bogom;
  • Siklasi mogą stać się grywalną rasą, choć do czasu wydania dema Solasty II nie było to planowane;
  • podczas tworzenia postaci gracze znów będą mogli wybrać osobowość postaci. Producenci zamierzają przygotować mniej różnych osobowości do wyboru, za to wybót ten będzie miał znacznie poważniejsze przełożenie na rozgrywkę niż w Solasta: Crown of the Magister;
  • SI przeciwników zostanie rozbudowana, choć na dzień dzisiejszy trudno o poważne obietnice w tej kwestii;
  • kusze ręczne nie są obecnie planowane, choć mogą pojawić się w późniejszych DLC;
  • zdecydowana większość zadań nie będzie posiadała limitu czasowego na ich ukończenie;

Technikalia:

  • Gra zostanie zoptymalizowana pod słabsze konfiguracje PC-tów, choć jest za wcześnie, by przedstawiać choćby docelowe wymagania sprzętowe;
  • rasa Dragonborn doczeka się wizualnego liftingu;
  • miłośnicy gry przy pomocy myszy i klawiatury będą mogli dowolnie mapować klawisze;
  • w trybie multiplayer będzie wykorzystywana usługa Epic Online Services, choć posiadanie konta nie powinno być wymagane;
  • pojawi się opcja poruszania drużyną z okna mapy lokacji.

Szczegółowe informacje na każde z ww. zagadnień, a nawet więcej, znajdziecie w niniejszym dzienniku deweloperskim.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.