
Po wypuszczeniu dema Solasty II, które przeniosło twórcom gry wiele pochlebnych komentarzy, nadszedł czas na podsumowanie obecnego stanu prac i nakreślenie planów na przyszłość. Kwestie te poruszono podczas ostatniej sesji Ask Me Anything z producentami ze studia Tactical Adventures.
Na oficjalnym blogu gry Francuzi przedstawili najbardziej palące pytania społeczności oraz odpowiedzi twórców Solasty II.
Fabuła
- Pomimo że Solasta II i Solasta: Crown of the Magister rozgrywają się w tym samym świecie, a niektóre wydarzenia zostaną wspomniane w nowej odsłonie gry, żadni bohaterowie z "jedynki" nie powróćą w nowej produkcji Francuzów;
- Shadwyn, główna antagonistka, nie będzie opcją romansową;
- historia opowiedziana w demie Solasty II nie jest kanoniczna, dlatego w pełnej wersji gry nie pojawią się żadne odniesienia do niej.
Mechaniki
- Podobnie jak w pierwszej części pojawi się możliwość personalizowania poziomu trudności;
- raczej nie będzie za to Honor Mode na miarę BG3;
- istnieje możliwość, że twórcy gry stworzą podręcznik do "papierowego" cRPG-a nowej Solasty, jednakże jest to zadanie dość złożone i raczej niemożliwe do realizacji w obecnej chwili;
- wierzchowce raczej nie pojawią się w grze;
- latanie powinno działać podobnie jak w Solasta: Crown of the Magister, choć na razie deweloperzy nie są w stanie niczego zagwarantować;
- "karmiczna" kostka powróći jako domyślna opcja, tym samym nieco minimalizując negatywne efekty rzutu kośćmi;
- raczej nie należy spodziewać się podniesienia maks. poz. postaci do 20, ponieważ uczyniłoby to z bohaterów gry istoty bliskie bogom;
- Siklasi mogą stać się grywalną rasą, choć do czasu wydania dema Solasty II nie było to planowane;
- podczas tworzenia postaci gracze znów będą mogli wybrać osobowość postaci. Producenci zamierzają przygotować mniej różnych osobowości do wyboru, za to wybót ten będzie miał znacznie poważniejsze przełożenie na rozgrywkę niż w Solasta: Crown of the Magister;
- SI przeciwników zostanie rozbudowana, choć na dzień dzisiejszy trudno o poważne obietnice w tej kwestii;
- kusze ręczne nie są obecnie planowane, choć mogą pojawić się w późniejszych DLC;
- zdecydowana większość zadań nie będzie posiadała limitu czasowego na ich ukończenie;
Technikalia:
- Gra zostanie zoptymalizowana pod słabsze konfiguracje PC-tów, choć jest za wcześnie, by przedstawiać choćby docelowe wymagania sprzętowe;
- rasa Dragonborn doczeka się wizualnego liftingu;
- miłośnicy gry przy pomocy myszy i klawiatury będą mogli dowolnie mapować klawisze;
- w trybie multiplayer będzie wykorzystywana usługa Epic Online Services, choć posiadanie konta nie powinno być wymagane;
- pojawi się opcja poruszania drużyną z okna mapy lokacji.
Szczegółowe informacje na każde z ww. zagadnień, a nawet więcej, znajdziecie w niniejszym dzienniku deweloperskim.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!