Acrobatics (Akrobatyka)
Ta umiejętność pozwoli twojej postaci skakać dalej i wyżej, poza tym dzięki niej możesz uniknąć poważnych obrażeń podczas upadku z dużej wysokości.
Shane Anwar: Najłatwiej szybko wyszkolić akrobatykę... po prostu skacząc podczas przemieszczania się z miejsca na miejsce. Również kiedy spadasz z dużej wysokości, pasek postępu w dziedzinie akrobatyki znacznie rośnie, choć otrzymujesz rzecz jasna obrażenia.
Perki:
Novice (Nowicjusz) - nie możesz wykonywać ataku podczas skakania i spadania.
Apprentice (Uczeń) - możesz wykonać podstawowe ataki podczas wyżej wymienionych czynności, bez ataków specjalnych.
Journeyman (Czeladnik) - szybki unik, w postaci przewrotu w przód, przy kombinacji bloku i skoku.
Expert (Ekspert) - skoki zabierają ci połowę z dotychczasowych punktów kondycji.
Master (Mistrz) - masz możliwość skoków po wodzie.
Odpowiedzialny współczynnik: Strength (Siła)
Light Armor (Lekki pancerz)
Dzięki tej umiejętności twoja postać sprawnie porusza się i wykorzystuje możliwości pancerza lekkiego typu (np. mithirilowy, skórzany, kolczy, elficki, szklany).
Shane Anwar: Umiejętność przydatna dla złodziei, skrytobójców, łowców. Nie krępuje ruchów, mało waży i można poruszać się w niej ciszej niż w zbrojach ciężkich.
Perki:
Novice (Nowicjusz) - zbroja degraduje się szybciej, 150% normalnego tempa.
Apprentice (Uczeń) - pancerz niszczeje w standardowym tempie.
Journeyman (Czeladnik) - pancerz niszczeje o połowę wolniej.
Expert (Ekspert) - pancerz nie obciąża twojej postaci praktycznie wcale.
Master (Mistrz) - kiedy nosisz tylko elementy pancerza lekkiego, uzyskujesz dodatkowo 50% ochrony.
Odpowiedzialny współczynnik: Strength (Siła)
Zobacz książki, które podnoszą umiejętność używania lekkiego pancerza.
Marksman (Celność)
Celność to umiejętność posługiwania się bronią dystansową, czyli w tym przypadku łukiem i strzałami. Rozwijanie jej pozwoli ci na zadawanie większych obrażeń właśnie tego typu bronią.
Shane Anwar: Umiejętność trudna do samodzielnego szkolenia, jednakże bardzo przydatna. Strzały możesz na powrót wyjąć z ciała zabitego przeciwnika. Pamiętaj, że gdy przytrzymasz dłużej LPM, strzała poleci dalej i zada większe obrażenia.
Perki:
Novice (Nowicjusz) - naciąganie cięciwy łuku zabiera ci punkty kondycji.
Apprentice (Uczeń) - twoja postać nie męczy się naciągając cięciwę łuku.
Journeyman (Czeladnik) - gdy jesteś przygotowany do wypuszczenia strzały, PPM przybliży ci nieco obraz.
Expert (Ekspert) - strzała może ogłuszyć cel.
Master (Mistrz) - strzała może sparaliżować cel.
Odpowiedzialny współczynnik: Agility (Zręczność)
Mercantile (Handel)
Dzięki umiejętności handlu twoja postać potrafi zawierać korzystne transakcje handlowe. Im wyższy poziom, tym łatwiej będzie ci się targowało z kupcami.
Shane Anwar: Suwak targowania (Haggle) zostanie zapamiętany, więc gdy kolejny raz odwiedzisz danego kupca, nie musisz na nowo używać Haggle. Przesuń jednak suwak trochę w prawo, jeśli od ostatniej wizyty u tego kupca, twoja umiejętność handlu wzrosła.
Perki:
Novice (Nowicjusz) - wartość towaru sprzedawanego przez ciebie spada proporcjonalnie do stopnia ich zniszczenia.
Apprentice (Uczeń) - stopień zniszczenia ekwipunku nie ma wpływu na cenę towaru.
Journeyman (Czeladnik) - możesz handlować wszystkimi rodzajami towaru z każdym kupcem.
Expert (Ekspert) - masz możliwość inwestycji w sklep, dodając 500 septimów do maksymalnej sumy, którą może zaoferować kupiec.
Master (Mistrz) - wszystkie sklepy i stoiska w Cyrodiil posiadają dodatkowe 500 szt złota.
Odpowiedzialny współczynnik: Personality (Osobowość)
Security (Zabezpieczenia)
Dzięki Zabezpieczeniom twoja postać będzie miała możliwość otwierania zamków za pomocą wytrychów. Możesz je znaleźć przy ciałach goblinów i bandytów, lub kupić.
Shane Anwar: Ciągle łamiesz wytrychy? Przyjmij zadanie od Nocturnal, wykonaj je, a w nagrodę dostaniesz niezniszczalny wytrych - Skeleton Key. Zamki możesz otwierać też za pomocą zaklęć ze szkoły Alteration (Przemiana).
Perki:
Novice (Nowicjusz) - w przypadku niepowodzenia przy otwieraniu zamka, 4 zapadki spadną.
Apprentice (Uczeń) - w przypadku niepowodzenia przy otwieraniu zamka, 3 zapadki spadną.
Journeyman (Czeladnik) - w przypadku niepowodzenia przy otwieraniu zamka, 2 zapadki spadną.
Expert (Ekspert) - w przypadku niepowodzenia przy otwieraniu zamka, 1 zapadka spadnie.
Master (Mistrz) - żadna zapadka nie spadnie, gdy otwieranie się nie powiedzie.
Odpowiedzialny współczynnik: Agility (Zręczność)
Sneak (Skradanie się)
Dzięki tej umiejętności twoja postać będzie mogła poruszać się niezauważenie i bezszelestnie. Umożliwia ci też kradzieże kieszonkowe oraz ataki z ukrycia, dzięki którym będziesz mógł zadać kilkakrotnie większe obrażenia.
Shane Anwar: Umiejętność szczególnie przydatna dla złodziei i skrytobójców. Możesz łatwo szkolić tę cechę skradając się koło śpiących ludzi. Pamiętaj też, że na początku im cięższy pancerz, tym twoje kroki głośniejsze.
Perki:
Novice (Nowicjusz) - jeśli pozostaniesz niezauważony, obrażenia zadane przez ciebie z broni jednoręcznej i pięści zostanie pomnożony 4x. Atak za pomocą broni dystansowej zostanie przemnożony 2x.
Apprentice (Uczeń) - atak z ukrycia z broni jednoręcznej i pieści: 6x, z broni dystansowej 3x.
Journeyman (Czeladnik) - ciężar twoich butów nie wpływa już na szanse wykrycia.
Expert (Ekspert) - bieganie podczas skradania nie wpływa już na szanse twojego wykrycia.
Master (Mistrz) - zadaje z ukrycia obrażenia, których nie niweluje jakikolwiek z pancerzy noszonych przez potencjalne ofiary.
Odpowiedzialny współczynnik: Agility (Zręczność)
Speechcraft (Retoryka)
Umiejętność ta determinuje, jak bardzo twoi rozmówcy cię lubią i szanują. Chętniej udzielą ci informacji, gdy przy użyciu retoryki, wpłyniesz na nich.
Shane Anwar: Obserwuj wyraz twarzy twoich rozmówców podczas używania perswazji - w ten sposób będziesz wiedział, co pozwoli ci zjednać sobie rozmówce, a co go zdenerwuje.
Perki:
Novice (Nowicjusz) - by poprawić nastawienie twojego rozmówcy, możesz zaproponować mu łapówkę.
Apprentice (Uczeń) - obrót elementów perswazji przebiega wolniej .
Journeyman (Czeladnik) - nastawienie NPC-a spada o 50% wolniej.
Expert (Ekspert) - po użyciu opcji "hate it" nastawienie rozmówcy spada o 100, a nie o 150%.
Master (Mistrz) - oferujesz na łapówkę o połowę mniej niż zwykle.
Odpowiedzialny współczynnik: Personality (Osobowość)
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!