Broda Ulgotha

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy

Solucja - Broda Ulgotha
  1. Tawerna
  2. Dom Therelli
  3. Dom Mendasa

Witaj w Brodzie Ulgotha, małej portowej mieścinie leżącej na wschód od Wrót Baldura, nad rzeką Chionthar. Broda wydaje się być jednym ze spokojniejszych miejsc na Wybrzeżu Mieczy, ale to tylko pozory. Czekają cię trzy spore wyprawy i kilka pobocznych questów do nich nawiązujących. A więc, w drogę.

Na początek proponuję odwiedzić miejscową tawernę (1) i wyposażyć się w unikalny, magiczny ekwipunek. Oczywiście możesz także tu wypocząć i zapić smutki. Spotkasz tu także Hurgana, krasnoludzkiego wojownika, który poprosi cię o odzyskanie sztyletu dziadka pogrzebanego gdzieś w Wieży Durlaga. Przypomnę o tym podczas ekspedycji do tejże budowli. Wokoło kręci się też paru krętaczy, próbujących wcisnąć ci fałszywe kamienie strażnicze do wieży - nie warto jednak zawracać sobie nimi głowy.

Przed tawerną spotkasz kilka ciekawych osób. Ike zaproponuje wycieczkę do Wieży Durlaga. Zgódź się, nawet jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się tam wybrać. Nieopodal stoi Dushai; kobieta w zamian za 100 szt. złota odpowie ci na kilka pytań dotyczących Baldurana, legendarnego założyciela Wrót Baldura. Rozmawiać z nią możesz tylko w dzień, gdyż w nocy ma zwyczaj medytować.

Kawałek, pod drzewem stoi Shandalar. Mag proponuje ci misje, której celem będzie odnalezienie jego płaszcza. Na razie odpowiedz, że musisz się przygotować. Odbij na północ, do chaty Therelli(2). Mieszkająca tam kobieta poprosi cię o odnalezienie jej syna Daltona, który z grupą śmiałków podobną do twojej wybrał się do Wieży Durlaga. Załatwisz to kiedy będziesz w wieży.

Na koniec odwiedź Mendasa (3). Uczony z Waterdeep odnalazł wyspę, na której prawdopodobnie rozbił się Balduran i szuka kogoś, kto mógłby zbadać to dzikie miejsce. Zgódź się pomóc. Jednak zanim wybierzesz się w podróż, będziesz musiał zdobyć odpowiednie mapy, które ma przy sobie przywódca Ligi Kupieckiej z Wrót Baldura, kpt. Tollar Kieres. Udaj się więc do Domu rozliczeniowego w północno-wschodnich Wrotach; tam zagadnie cię Ulf, dowódca strażników. Możesz walczyć, lub stwierdzić, że przyszedłeś oddać dług za przyprawy dostarczone przez statek. Wejdź na piętro i korzystając z kradzieży kieszonkowej zabierz mapy. Wróć do Mendasa, który zaproponuje ci podróż. Musisz teraz wybrać, które miejsce chcesz odwiedzić naprzód: wyspę, na której rozbił się Balduran, wyspę, na którą przeteleportuje cię Shandalar czy Wieżę Durlaga. Osobiście najpierw wykonałem zlecenie Shandalara i tak też radzę tobie, Drogi Graczu. Przygoda czeka...


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.