
Każdemu, kto grał w podstawową wersję Dragon Age: Poczatek, nieobca jest syletka pięknej orlesiańskiej truwerki o imieniu Leliana. W trakcie gry dowiadujemy się, że rudowłosa kobieta została niegdyś zdradzona przez swoją mentorkę, Marjolaine. "Pieśń Leliany", omawiane właśnie DLC do DA:P, przedstawia właśnie tę historię, widzianą oczami naszej rudowłosej towarzyszki.
Wcielając się w rolę Leliany nie będziesz jednak grał solo - u twego boku staną elfi mag Sketch oraz krasnoludzki wojownik Tug. W późniejszej fazie rozgrywki do drużyny dołączy jeszcze jedna postać, ale o tym w dalszej części solucji.
1 - punkt startowy.
2 - tablica Kantora. Jest związana z zadaniem Pokonaj straż banna Perrina (Defeat Bann Perrin's Guards).
3 - studnia. Jest związana z zadaniem Zabij plotkarza (Kill the Loose Tongue).
4 - torba Kolektywu magów. Jest związana z zadaniem Znajdź skrytkę magów (Find the Mages Cache).
5 - wskazówki Kolektywu magów #1. Są związane z zadaniem Znajdź skrytkę magów (Find the Mages Cache).
6 - wskazówki Kolektywu magów #2. Są związane z zadaniem Znajdź skrytkę magów (Find the Mages Cache).
7 - skrytka magów. Jest związana z zadaniem Znajdź skrytkę magów (Find the Mages Cache).
8 - stoiska targowe. Znajdziesz przy nich kufry, które są powiązane z zadaniem Kradzież na targu (Stealing in the Market).
9 - bann Perrin. Spotkanie z nim jest celem zadania Pokonaj straż banna Perrina (Defeat Bann Perrin's Guards).
10 - Kapitan straży Eams. Ów śpiący mężczyzna jest związany z zadaniem Zemsta Marjolaine (Marjolaine's Vendetta).
11 - Jovi Merice. Jest to "plotkarz", którego musisz zabić w ramach zadania Zabij plotkarza (Kill the Loose Tongue).
12 - cień. Gdy wykonasz już wszystkie zadania wątku głównego, przy jego pomocy będziesz mógł opuścić dzielnicę targową Denerim.
Wątek główny
Dodatek zaczynasz w dzielnicy targowej Denerim. Aby ukończyć ten etap przygody, musisz wykonać 3 główne zadania. Jeśli chcesz, możesz załatwić także 2 dodatkowe sprawy, które zapewnią ci dodatkowe PD oraz kilka ciekawych przedmiotów. W przekroju całego DLC możesz także wykonać zadanie Bojowy strój prowokatora (Orlesian Battledress), jednakże do jego ukończenia będziesz potrzebował umiejętności Mistrz kradzieży. Jeżeli chcesz ją nabyć, musisz przy okazji każdego kolejnego awansu Leliany inwestować punkty w atrybut Sprytu oraz umiejetność Kradzieży.
Kiedy ukończysz przynajmniej jedno z zadań wątku głównego, strażnicy patrolujący dzielnicę zaczną być agresywni wobec ciebie. Pokonywanie ich nie powinno stanowić dla ciebie wyzwania, jednak kiedy zabijesz ich odpowiednią liczbę (ok. 10), na miejscu pojawi się "pomarańczowy" nocny kapitan (Night Captain) oraz kilku "żółtych" strażników, którzy już tak tanio skóry nie sprzedadzą. Walka może być naprawdę ciężka, dlatego nie wystrzegaj się używania okładów leczniczych. Całą swoją siłę ognia skup na dowódcy oddziału - kiedy on padnie, pokonanie reszty wrogów powinno być już tylko kwestią czasu. Wysiłek ten zdecydowanie ci się opłaci, bowiem przy zwłokach "czerwonego" strażnika natkniesz się na Tarczę strażnika z Denerim (Denerim Guard Shield), która z pewnością przyda ci się w dalszej części misji.
Po wykonaniu wszystkich trzech zadań wątku głównego, w miejscu oznaczonym 12 pojawi się "cień". Kliknięcie nań sprawi, że po chwili pojawi się Marjolaine, która zaproponuje udanie się do posiadłości pewnego szlachcica - o ile jesteś już gotowy. Za pierwszym razem najlepiej jednak odmówić i porozmawiać jeszcze z towarzyszem Marjolaine, Bonny Lemem, który zaoferuje ci możliwość handlu - warto teraz uzupełnić zapasy oraz pozbyć się niepotrzebnych rzeczy, zalegających pewnikiem w twoim plecaku. Gdy już będziesz gotów, oznajm o tym kobiecie, a zostaniesz przeniesiony do posiadłości.
Zad. wątku głównego
Pokonaj straż banna Perrina (Defeat Bann Perrin's Guards)
Nagroda: 1250 PD lub 750 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Celem tego zadania jest zlikwidowanie straży banna Perrina (9) i pokonanie jego samego, co spowoduje utratę przytomności notabla. Przy jego ciele znajdziesz m.in. Bieliznę podejrzanego (Suspect Underthings). Aby zakończyć zadanie, musisz umieścić osobistą pamiątkę po Perrinie w jakimś widocznym miejscu - na tablicy ogłoszeń Kantora (2) lub przy śpiącym kapitanie straży Eamsie (10). W zamian za to otrzymasz odpowiednio 1250 PD lub 750 PD.
Zabij plotkarza (Kill the Loose Tongue)
Nagroda: 1250 PD lub 750 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Marjolaine chce, byś zabił człowieka, który ma "zbyt długi język". Mowa o Jovi Merice'ie, którego znajdziesz w miejscu oznaczonym 11. Zagadnij go, a chwilę później rozpocznie się dość łatwa walka. Przy zabitym znajdziesz Zwłoki Jovi'ego Merice'a (Jovi Merice's Corpse), Mistrzowsko wykonaną część (Masterwork Leather Piece) (związaną z zadaniem Bojowy strój prowokatora (Orlesian Battledress)) oraz sztylet Cierń bękarta (Bastard Thorn). Aby zakończyć zadanie, musisz zrobić coś ze zwłokami "plotkarza" - możesz je wrzucić do studni (3) lub pozostawić przy śpiacym kapitanie Eamsie (10). W wypadku wyboru pierwszej opcji otrzymasz 1250 PD, natomiast przy drugiej - 750 PD.
Kradzież na targu (Stealing in the Market)
Nagroda: 1250 PD lub 750 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Tym razem musisz wprowadzić zamęt wśród kupców, którzy handlują na denerimskim targu. Możesz tego dokonać w dwojaki sposób.
Pierwszy z nich polega na "opróżnieniu" wszystkich trzech kufrów (8) i zamianie miejscami trzech przedmiotów: Towarów z importu Medforda (Medford's Imports of Import), Biżuterii sir Wolly'ego (Finery by Ser Wolly) oraz Reliktów Renwolda (Renwold's Relics). Gdy owe przedmioty znajdą się w innych skrzyniach, niż było to na początku, otrzymasz 1250 PD.
Jako alternatywne wyjście, możesz zabrać wszystkie 3 wymienione wyżej przedmioty i umieścić je przy śpiącym kapitanie Eamsie (10). Takie rozwiązanie zapewni ci 750 PD.
W obu przypadkach zadanie zakończy się powodzeniem wraz z pozbyciem się kradzionych przedmiotów.
Zad. poboczne
Znajdź skrytkę magów (Find the Mages Cache)
Nagroda: 5 suwerenów, Sygnet Kolektywu magów (Mages' Collective Signet), Srebrny sznur (Silver Cord), Prekursor cięcia (Progenitor Crosscut)
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Przy 4 natrafisz na Torbę Kolektywu magów. Jeśli przejrzysz jej zawartość, otrzymasz wskazówki dotyczące skrytki magów, które doprowadzą cię do 5. Tam odnajdziesz kolejne notatki, tym razem prowadzące do 6. Pod tym punktem natrafisz na dalszy trop, które wreszcie doprowadzi cię do skrytki magów (7).
Żeby jednak nie było tak lekko, łatwo i przyjemne, na miejscu natkniesz się na Severina Corwooda i jego golema. Mag całkiem nieźle zna się na swoim fachu, dlatego też jak najszybsze wyeliminowanie go jest priorytetem; golem pozbawiony pana nie powinien zbyt długo stawiać oporu. Przy ciele Corwooda znajdziesz Sygnet Kolektywu magów (Mages' Collective Signet), zaś w samym schowku 5 suwerenów w gotówce, amulet Srebrny sznur (Silver Cord) oraz pierścień Prekursor cięcia (Progenitor Crosscut).
Zemsta Marjolaine (Marjolaine's Vendetta)
Nagroda: osiągnięcie "Zemsta Marjolaine" (Marjolaine's Vendetta), 1500 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Zadanie to możesz wykonać właściwie przy okazji wykonywania innych zadań w Denerim. Chodzi o to, że twoja przełożona chce skompromitować kapitana lokalnej straży, Eamsa. Śpiącego na ulicy jegomościa znajdziesz w punkcie 10. Aby ukończyć zadanie, musisz położyć przy nim następujące przedmioty:
- Bielizna podejrzanego (Suspect Underthings) - znajdziesz ją przy bannie Perrinie, podczas wykonywania zadania Pokonaj straż banna Perrina (Defeat Bann Perrin's Guards).
- Zwłoki Jovi'ego Merice'a (Jovi Merice's Corpse') - uzyskasz je poprzez zabicie Jovi'ego Merice'a, w ramach zadania Zabij plotkarza (Kill the Loose Tongue).
- Towary z importu Medforda (Medford's Imports of Import), Biżuteria sir Wolly'ego (Finery by Ser Wolly), Relikty Renwolda (Renwold's Relics) - wszystkie trzy przedmioty możesz ukraść z kufrów na targu (8), przy okazji wykonywania zadania Kradzież na targu (Stealing in the Market).
- Sygnet Kolektywu magów (Mages' Collective Signet) - znajdziesz go przy zwłokach Severina Corwooda, którego musisz zabić, by ukończyć zadanie Znajdź skrytkę magów (Find the Mages Cache).
Kiedy już wszystkie wymienione wyżej rzeczy znajdą się przy kpt. Eamsie, otrzymasz osiągnięcie "Zemsta Marjolaine" oraz 1500 PD.
Bojowy strój prowokatora (Orlesian Battledress)
Nagroda: Bojowy strój prowokatora (Orlesian Battledress), 3000 PD
Dodatkowe informacje: zadanie to możesz ukończyć dopiero w końcowej fazie rozgrywki.
Opis: Jest to typowe zadanie kolekcjonerwskie. Aby je ukończyć, musisz zebrać 6 sztuk Mistrzowsko wykonanej części (Masterwork Leather Piece), porozrzucanych po lokacjach na przestrzeni całego DLC. Kolejne elementy zbroi znajdziesz w następujących miejscach:
- Jovi Merice - tę część znajdziesz przy jego zwłokach. Jest to jegomość, którego musisz zabić w ramach zadania Zabij plotkarza (Kill the Loose Tongue)
- Kufer w magazynie w posiadłości Raleigha.
- Kufer w gabinecie gen. Raleigha, w jego posiadłości. Uwaga! Otwarcie tej skrzyni wymaga posiadania umiejętności "Mistrz kradzieży".
- Kufer w zbrojowni w posiadłości Raleigha; dostęp do tego pomieszczenia otrzymasz jednak dopiero podczas drugiej wizyty we włościach generała.
- Kufer w barakach znajdujących się w lochach pod posiadłością Raleigha.
- Biurko w świątyni stwórcy.
Kiedy uzyskasz już ostatnią, szóstą część, poszczególne kawałki samoistnie się zespolą tworząc tytułowy Bojowy strój prowokatora (Orlesian Battledress), zaś na twoje konto wpłynie dodatkowe 3000 PD.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!