Ząb czasu

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie zaraz po tym, jak dotrzesz do Żelaznego Kurhanu i staniesz się świadkiem dyskusji pomiędzy Salmą i Beem-ja.

Eksploracja

Żelazny Kurhan

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Zadania poboczne - Ząb czasu - Żelazny Kurhan

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - wejście do grobowca Gathrika. Aby je otworzyć, musisz nacisnąć pobliski przycisk (3).

3 - ukryty przycisk. Podnosi pobliską kratę (2).

4 - losowy hełm. Podniesienie go aktywuje pobliskie, zamknięte na głucho drzwi, ale uruchomi również wysuwane z podłoża włócznie. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest pociągnięcie za wiszący nieopodal łańcuch, który wyłącza pułapkę. Możesz również ją celowo aktywować, jednakże wcześniej ustaw swoją postać tak, by nie nie miała kontaktu ze wspomnianymi już włóczniami.

5 - Gathrik.

6 - kufer draugra-bossa. Znajdują się w niej losowe przedmioty o wysokiej jakości.

7 - smocza ściana. Nauczysz się przy niej pojedynczego słowa Krzyku Eteryczność.

8 - wyjście na taras. Rozciąga się z niego wspaniały widok na Biel oraz Zimową Twierdzę.

 

Opis

Żelazny Kurhan położony jest nieopodal gospody Nocna Brama, przy trakcie łączącym Wichrowy Tron z Gwiazdą Zaranną. Gdy dotrzesz na miejsce, spotkasz Salmę oraz Beem-Ja. Para będzie dyskutować na temat splądrowania grobowca. Ostatecznie zostaniesz mimowolnie wplątany w całą akcję. Salma i Beem-Ja wbiegną do środka kurhanu, a ty podążaj za nimi i ochraniaj ich.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Zadania poboczne - Ząb czasu - Żelazny Kurhan, mapa

Na waszej drodze staną śnieżne pająki oraz liczne zastępy draugrów. Szanse na śmierć z ich ręki są niewielkie, lecz bądź ostrożny, by przez pomyłkę nie zabić jednego ze swoich towarzyszy... Podążaj za nimi aż do grobowca Gathrika (2). Tam drogę zagrodzi wam opuszczona krata, jednakże wystarczy nacisnąć przycisk znajdujący się we wnęce po lewej (3), by odblokować przejście.

Długi marsz zaprowadzi was do komory grobowej gospodarza tego miejsca, potężnego draugra imieniem Gathrik. W walce z nim oraz jego sługami pomoże ci Salma, podczas gdy Beem-Ja będzie starał się uniknąć potyczki... Kiedy pan śmierci padnie martwy, Argonianin podbiegnie do ciebie i wyjawi swoje prawdziwe motywy: jest nekromantą, który potrzebuje twojej krwi, aby wykonać mroczny rytuał. Zabij go i to możliwie jak najszybciej, ponieważ jeśli wskrzesi Gathrika - a jest do tego zdolny - walka może okazać się znacznie trudniejsza.

Po śmierci Beem-Ja Salma zapewni cię, że nie znała motywów mentora. Kobieta stwierdzi, że nie jest już zainteresowana skarbem Żelaznego Kurhanu, po czym opuści grobowiec na własną rękę. Twoją nagrodą będą zatem łupy zgromadzone przez Gathrika. Warto również przeszukać zwłoki Beem-Jy, przy których znajdziesz list wyjaśniający motywy działania nekromanty.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.