Dungeons of the Amber Griffin

Podstawowe informacje

Przygotuj się na ekscytującą podróż po świecie Mistycznych Kaszub. Poznaj wierzenia dawnych Pomorzan oraz rozpraw się z potworami, które zaczęły panoszyć się po okolicy. Pokonując potwory zbierz informacje do bestiariusza, stworzonego na podstawie kaszubskich opowieści.

Bestiariusz

We współpracy z Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie tworzymy unikalny i niespotykany dotychczas w grach cRPG, świat kaszubskiego fantasy.

Unikalne klasy postaci

Stwórz drużynę składającą się 4 śmiałków o zróżnicowanych umiejętnościach, które przydadzą się w walce. Wybierz klasy postaci takie jak np. WÒJÔRZ (Wojownik), DULAS (Łotr), ŻÉRCA (Kapłan), KÙTIN (Mag) i decyduj o ich rozwoju.

System umiejętności

Podczas awansowania twojej drużyny, będziesz decydować o kierunku rozwoju, który będzie mieć decydujący wpływ na mechanikę walki. Pasywne umiejętności pozwolą Ci przetrwać ciężkie potyczki lub wzmocnią umiejętności bazowe np. pozwolą unieść więcej przedmiotów.

Przedmioty w grze

Zbieraj ekwipunek swojej drużyny, który pomoże Ci przetrwać w mrocznym świecie fantasy. W świecie gry dostępne są bronie, zbroje, artefakty, magiczne zwoje, złoto oraz niezbędny prowiant. Podczas wędrówki poznasz sporo unikalnych przedmiotów dostepnych na kaszubach np. rośliny uzdrawiające, trujące grzyby, system runiczny kaszubów tzw. Merki.

Magia

Podczas zdobywania doświadczenia w grze, będziesz odblokowywać nowe zaklęcia w księgach magicznych.

Do dyspozycji będziesz mieć czary bojowe, które pomogą Ci w walce z potworami i demonami. Czary pasywne ochronią Twoją drużynę oraz wzmocnią efekt działania magicznych przedmiotów.Mapa świata

Tworzymy świat Magicznych Kaszub na podstawie prawdziwych lokacji geograficznych. Nazwy miejscowości pochodzą z języka kaszubskiego, który jest językiem zagrożonym ale nadal używanym przez społeczność mieszkających na terenie regionu północnej Polski.

NPC

W świecie Magicznych Kaszub spotkasz wiele ciekawych osób z którymi będziesz mógł porozmawiać, handlować i wykonywać mniejsze lub większe zadania.

Historie mieszkańców są mocno podparte prawdziwymi wierzeniami i przesądami kaszubów.

Prawdziwe legendy

Główny wątek fabularny gry wiąże się z postacią gryfa, który według jednej z kaszubskich legend, ukrył w nieznanym miejscu na Kaszubach, ogromną bryłę bursztynu.

Jeszcze na początku XX wieku zdarzały się na Kaszubach przypadki wykopywania zwłok zmarłych i obcinania im głów specjalną łopatą do kopania torfu.

Ludzie wierzyli, że są to tzw. wieszczi lub òpi, którzy po śmierci wstawali z grobu, by zabijać członków swojej rodziny.

Pod lupą

Z wizytą w Lochach Bursztynowego Gryfa - wywiad z Tomaszem Rożyńskim

Pomimo wielu lat działań popularyzatorskich, region Kaszub oraz ich folklor są nadal dość słabo znane, i to nawet w Polsce. Zespół Frozengem Studio zamierza jednak to zmienić i to poprzez jeden z najpopularniejszych obecnie środków: gry wideo. O tym, jak powstaje Dungeons of the Amber Griffin, czyli dungeon crawler osadzony w świecie kaszubskich baśni i legend, rozmawiam z Tomaszem Rożyńskim, szefem niezależnego polskiego studia.

więcej...