StarCraft II: osobne MMR dla każdej rasy wraz z nową aktualizacją

Choć od wydania aktualizacji 3.6 do StarCrafta II nie minęło jeszcze wiele czasu, Blizzard planuje już kolejną łatkę, a w niej kolejną interesującą zmianę: osobne MMR dla każdej rasy.

Jak to działa? Oddajmy głos producentom z Blizzarda:

 

Kolejna kwestia, z którą musieliśmy się uporać, to sposób ustalenia pozycji wyjściowej dla wskaźnika MMR każdego gracza. Postanowiliśmy więc, że MMR dla każdej rasy będzie zaczynał się na poziomie MMR waszych pozycji rankingowych, a oprócz tego wszyscy gracze będą mieć wysoki wskaźnik niepewności (w przeszłości nazywaliśmy ten aspekt algorytmem dla „nowych graczy”). W rezultacie wartości MMR będą podlegać znacznym wahaniom podczas pierwszych meczów rozegranych daną rasą. Z czasem poziom niepewności zmaleje, sprawiając, że MMR w rankingach ustabilizuje się.

Nagrody sezonowe będą przyznawane według najwyższej rangi, jaką udało wam się osiągnąć w grze dowolną rasą. Nagrody te będą wyświetlane w profilu gracza tak samo jak do tej pory.

Co więcej, jeśli nie rozegracie meczu rankingowego konkretną rasą przez cztery sezony, wraz z rozpoczęciem sezonu piątego wasz wskaźnik MMR dla tej rasy zostanie zresetowany. Taki reset funkcjonuje w grze rankingowej już teraz, ale wspominamy o tym, bo od tej pory będzie stosowany indywidualnie dla każdej frakcji.

Nowe rankingi pojawią się w grze wraz z aktualizacją 3.7, Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.

Co sądzicie o tym pomyśle Blizzarda? Nie wydaje się on trochę spóźniony?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.