Prey: historia Talosa I bez tajemnic

Fabuła Preya opiera się na historii alternatywnej, w której J.F. Kennedy nie zginął w zamachu, zaś nieudana próba zabójstwa wzmocniła w nim chęć rywalizacji ze Związkiem Radzieckim - i to przede wszystkim w kosmosie. Wyrazem nieco odmiennej historii ostatniego półwiecza jest właśnie stacja Talos I, na której rozgrywa się akcja najnowszej gry Arkane Studios.

Eksperymenty przeprowadzane najpierw przez rząd Stanów Zjednoczonych, a obecnie przez korporację TransStar, od zawsze cechowały się klauzulą najwyższej poufności. Stąd o wydarzeniach, jakie mają miejsce na pokładzie Talosa I, wie niewiele osób, a Morgan Yu, główny bohater gry, musi stawić czoło tyfonom niemal w pojedynkę. Poznajcie historię kosmicznej stacji, bowiem zawarte na poniższym materiale informacje mogą przydać się w trakcie nadchodzącej walki o przetrwanie.

Choć historia Talosa I jest niezwykle ciekawa, to tak samo można powiedzieć o procesie jej powstawania. Oddajmy głos producentom z Arkane Studios.

 

Odbyliśmy wiele długich sesji, w czasie których dyskutowaliśmy z projektantami poziomów nad zaawansowaną koncepcją gry - powiedział Ricardo Bare, główny projektant. W tym samym czasie studio pracowało z grupą artystów nad rozwojem świata gry, uwzględniając przedakcję z elementami historii alternatywnej, takimi jak nieudany zamach na prezydenta Kennedy’ego, odnowiona fascynacja koncepcją „kosmicznej rasy”, czy ścisła współpraca ze Związkiem Radzieckim. Szlifowali także szczegóły w stylu neo déco, które nadają niepowtarzalny charakter stacji Talos I. Nie wspominając o niezliczonych godzinach, które zespół spędził na wynajdowaniu informacji na temat zagadnień inżynierii kosmicznej i pseudonaukowych teorii życia pozaziemskiego i zjawisk paranormalnych.

Warto zauważyć, że w procesie tworzenia warstwy fabularnej oraz bohaterów Preya brał udział sam Chris Avellone.

Jeśli chodzi o strukturę fabuły, ciekawie było przełożyć to, na co zwracałem uwagę w narracji typowej dla gatunku RPG i koncepcję reaktywności na grę typu FPS - stwierdził słynny scenarzysta. Miałem okazję podzielić się swoją wiedzą i jednocześnie wiele się nauczyć.

Co ciekawe, podczas pracy nad Preyem Avellone inspirował się m.in. filme Obcy: Decydujące starcie.

 

W gruncie rzeczy "Obcy: Decydujące starcie" to trzymający w napięciu film akcji. To napięcie rzadko znika. Jednak, co umyka większości osób i czego nie są w stanie należycie docenić, jest to równocześnie jeden z najzabawniejszych filmów w historii kinematografii. A to za sprawą tego, jak został napisany, i jego bohaterów. Co więcej, humorystyczne momenty pasują do całości dzięki reakcjom postaci i empatii, którą budzą w odbiorcy – w szczególności względem Billa Paxtona, ale odnosi się to niemal do każdego. To autentycznie zabawne fragmenty, nawet w kontekście horroru, i są idealnie wpisane w tempo narracji - powiedział Avellone.

Kompletny dziennik deweloperski na temat fabuły Preya oraz jej powstawania znajdziecie tutaj. Przypominamy, że premiera gry nastąpi już 5 maja!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.