Nowe szczegóły z DA:O

Ostatnie wydanie brytyjskiego PC Gamera to przede wszystkim obszerny, ośmiostronnicowy artykuł ujawniający wiele nowych, ciekawych informacji dotyczących zaplanowanego na pierwszy kwartał 2009-ego roku Dragon Age: Origins.

Jak sam podtytuł wskazuje, Origins ma być początkiem dłuższej serii (BioWare zapowiada co najmniej trylogię), dlatego też gracz ma odczuwać silną więź z odgrywaną na ekranie postacią. Co ciekawe, początkowo nie dane nam będzie wykonywać zadań wątku głównego, a jedynie te poboczne, co właśnie ma pomóc w lepszym zapoznaniu się i ugruntowaniu tożsamości swojego bohatera. Bardzo istotnym czynnikiem będzie też wybór rasy - od tego zależy m.in. początek gry czy stosunek bohaterów niezależnych do kierowanego przez gracza herosa; jako że twórcy przygotowują 6 ras, należy się spodziewać 6 rozgrywek, bardzo rozbudowanych i niemalże zawsze różnorodnych.

Fabuła i interakcja z otoczeniem mają być rozbudowane na niespotykaną dotąd skalę - w DA:O umieszczono podobno największą liczbę dialogów w historii gier kreowanych przez BioWare! Jeśli najnowsze dziecko BioWare faktycznie przebija ilością dialogów Mass Effect, to jest to dokonanie naprawdę imponujące - kto grał w ME, ten wie, że ilość i jakość oferowanych tam dialogów była już co najmniej bardzo zadowalająca.

 

W porównaniu z ostatnimi produkcjami kanadyjskiego dewelopera, znacznie zmieniony został również system walki. Jak mówi Marc Laidlaw z BioWare:

Chcemy aby gracz czuł się jak osoba dyrygująca całą bitwą, a nie jednym mieczem i tarczą przeciwko wrogom. To z całą pewnością powrót do doświadczeń z Baldur's Gate.

Na graczy ma czekać także szereg innych niespodzianek, jak chociazby dylematy moralne; sytuacja, w której bohater niezależny odłącza się od drużyny z powodu jednej nieprzemyślanej decyzji, ma być na porządku dziennym. David Gaider, autor scenariusza gry i noweli osadzonej w jej świecie:

Chcieliśmy zrobić historię pełną moralnych dylematów. Damy graczom wiele możliwości wymagających myślenia nad naturalnymi konsekwencjami swoich czynów.

Ostatnia z istotnych spraw poruszonych w artykule to kwestia niezwykle popularnych DLC (ang. Downloadable COntent), czyli oficjalnych mini-modułów do gry, sprzedawanych po dosyć niskich cenach. BioWare również zamierza skorzystać z DLC, jednak zapowiada, że będą to dodatki dosyć obszerne. Czy takie będą faktycznie, będziemy mogli zweryfikować zapewne już za kilka miesięcy.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.