Pod koniec bieżącego roku Blizzard planuje przeprowadzić duże zmiany projektowe w StarCrafcie II. Szczególnie mocno dotkną one tryb wieloosobowy, o czym dowiadujemy się z najnowszego dziennika deweloperskiego "Zamieci".
Skala zmian ma być podobna do zeszłorocznej aktualizacji 3.8. Nadrzędnym celem nowego patcha jest rozwiązanie problemu rzadziej wykorzystywanych jednostek i zdolności oraz próba ograniczenia sytuacji, które przedwcześnie kończą grę.
Wstępna lista zmian jest naprawdę długa. Oto fragment dotyczące ekonomii:
W Legacy of the Void zmieniliśmy ilość surowców w każdej bazie, aby zachęcić do ekspansji i zniechęcić do defensywnego stylu gry. Wprawdzie zmiana ta przyniosła oczekiwane rezultaty, ale wydaje nam się, że jesteśmy w stanie ułatwić graczom stanięcie na nogi w sytuacji, kiedy nie mają dostępu do trzeciej i czwartej bazy. W tym celu chcemy zwiększyć ilość minerałów przy gejzerach wespanowych oraz w dużych węzłach minerałów. Oznacza to, że wyczerpanie złóż w bazach zajmować będzie więcej czasu. Ale ponieważ zmianie ulegną tylko duże węzły, gracze nadal będą zachęcani do zakładania nowych baz w celu zwiększenia tempa gromadzenia minerałów. Powinno to również zmniejszyć presję na nowych graczy, żeby od razu zakładać nowe bazy.
- Zwiększono ilość minerałów w każdym z dużych węzłów z 1500 do 1800.
- Ilość w mniejszych węzłach pozostaje bez zmian na poziomie 900.
- Zwiększono ilość wespanu w gejzerach z 2000 do 2250, aby zachować proporcję gazu do minerałów.
Z kompletnym artykułem zapoznacie się tutaj. Warto odnotować, że w przypadku tej aktualizacji Blizzard zamierza przeprowadzić szereg szczególnie intensywnych testów, dlatego finalne zmiany zostaną opublikowane dopiero po zakończeniu tegorocznego sezonu turniejowego w listopadzie.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!