The Elder Scrolls V: Skyrim doczeka się niebawem trybu przetrwania

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: 28.09.2017 09:19

Miłośnicy survivalu mogą przebierać w różnych nieoficjalnych modach utrudniających życie w The Elder Scrolls V: Skyrim. Niebawem Bethesda zaproponuje jednak własne rozwiązanie tej kwestii. Stworzony w Klubie Twórców tryb przetrwania jest już w fazie beta.

Czego się po nim spodziewać? To m.in. szereg nowych wskaźników, nad których utrzymaniem trzeba pracować jak głód, zmęczenie czy zimno. Brak snu lub przemarznięcie mogą mieć fatalne skutki w najbliższej walce lub przy próbie otwierania zamków.

Głód

Z czasem twoja postać robi się głodna, co wpływa na jej całkowitą kondycję oraz zdolność korzystania z większości rodzajów broni. Im większy głód, tym mniejsza całkowita kondycja, co będzie odzwierciedlone w postaci ciemnego obszaru na pasku kondycji. Pożywienie likwiduje głód. Jeśli zjesz wystarczającą ilość pożywienia, otrzymasz premię dobrego odżywienia. Ugotowane jedzenie lepiej zaspokaja głód niż surowe. Jeśli zjesz surowe mięso, możesz nabawić się zatrucia pokarmowego, które blokuje korzyści zdrowotne jedzenia do czasu wyleczenia. Można teraz gotować gorące zupy z użyciem soli ognia. Zupy zmniejszają zimno i dają premie do twojego wskaźnika ciepła.

Zmęczenie

Nawet najbardziej wytrzymali łowcy przygód muszą czasem odpoczywać. Zmęczenie zmniejsza całkowity poziom dostępnej magii, co ma swe odzwierciedlenie w postaci ciemnego obszaru na pasku magii. Wraz ze wzrostem zmęczenia zmniejszać się też będzie zdolność odzyskiwania magii oraz kondycja. Aby wypocząć, musisz regularnie spać w łóżku. W trybie przetrwania premia „W pełni sił” nie jest przyznawana automatycznie po przebudzeniu. Po nocy przespanej pod gołym niebem obudzisz się, czując w najlepszym wypadku strudzenie. Sen w łóżku znajdującym się pod dachem zapewni ci premię „W pełni sił”.

Zimno

Przenikliwe zimno panujące w Skyrim jest teraz przeciwnikiem samym w sobie. Podróż przez śnieżne lub deszczowe obszary zwiększa odczuwany przez ciebie chłód. Wraz z jego wzrostem ucierpi twój maksymalny poziom zdrowia, co zostanie odzwierciedlone przez ciemny obszar na pasku zdrowia. Wraz z wyższym poziomem zimna spadnie też szybkość poruszania się oraz zdolność kradzieży kieszonkowej i otwierania zamków. Gdy poziom odczuwanego przez ciebie zimna osiągnie najwyższą wartość, stracisz wszystkie punkty zdrowia i zginiesz. Aby ogrzać się, stań w pobliżu ognia, jedz gorące zupy lub przenieś się do cieplejszego obszaru. Przy kompasie pojawi się ikona słońca lub płatka śniegu, aby poinformować cię, czy robi ci się cieplej czy zimniej.

Nowy tryb przetrwania to również brak szybkiej podróży i regeneracji zdrowia, a także większy wpływ udźwigu na kondycję bohatera. Awansowanie jest możliwe tylko po przespaniu nocy w łóżku, a leczenie chorób przy kapliczkach wymaga złożenia ofiary w złocie. Ciekawym rozwiązaniem stanie się zamiana w wampira lub wilkołaka, które będą posiadać teraz wiele cennych odporności, na jakie nie mogą liczyć zwykli mieszkańcy Skyrim.

Na razie nie wiadomo, kiedy tryb przetrwania zawita do Skyrim. Chętni do testów mogą jednak spróbować go instalując jego betę poprzez aplikację Steama.