Sacred Fire: czy wskaźniki prawdopodobieństwa rujnują rozgrywkę?

Pod jednym z ostatnich dzienników deweloperskich Sacred Fire pojawił się interesujący komentarz na temat wskaźników prawdopodobieństwa oraz ich wpływu na podejmowanie decyzji. Producenci z Poetic Studio postanowili ustosunkować się do niego w swoim kolejnym artykule.

Jak zauważył niejaki Kamen42, kiedy przy podejmowaniu decyzji w grach RPG pojawia się wskaźnik informujący o szansie na powodzenie danego wyboru, gracz niekiedy zaczyna wybierać najkorzystniejszą opcję pod względem mechaniki, a nie tę, którą wybrałby w innych okolicznościach. Taka sytuacja, jak zauważył komentator, kłóci się z ideą odgrywania postaci, co jest kluczowe dla gry RPG.

W swoim nowym artykule słowaccy deweloperzy odpowiedzieli, że w przypadku Sacred Fire wybieranie najłatwiejszych rozwiązań wcale nie musi być najkorzystniejsze. Wręcz przeciwnie - podejmowanie się znacznie trudniejszych wyzwań, choć nie zawsze przyniesie pozytywny skutek, może być w dłuższej perspektywie korzystne dla rozwoju postaci. O szczegółach przeczytacie tutaj. Jeśli nie macie ochoty czytać, odpowiedzi deweloperów możecie również wysłuchać na poniższym nagraniu.

 

A co wy sądzicie na ten temat?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.