Pod jednym z ostatnich dzienników deweloperskich Sacred Fire pojawił się interesujący komentarz na temat wskaźników prawdopodobieństwa oraz ich wpływu na podejmowanie decyzji. Producenci z Poetic Studio postanowili ustosunkować się do niego w swoim kolejnym artykule.
Jak zauważył niejaki Kamen42, kiedy przy podejmowaniu decyzji w grach RPG pojawia się wskaźnik informujący o szansie na powodzenie danego wyboru, gracz niekiedy zaczyna wybierać najkorzystniejszą opcję pod względem mechaniki, a nie tę, którą wybrałby w innych okolicznościach. Taka sytuacja, jak zauważył komentator, kłóci się z ideą odgrywania postaci, co jest kluczowe dla gry RPG.
W swoim nowym artykule słowaccy deweloperzy odpowiedzieli, że w przypadku Sacred Fire wybieranie najłatwiejszych rozwiązań wcale nie musi być najkorzystniejsze. Wręcz przeciwnie - podejmowanie się znacznie trudniejszych wyzwań, choć nie zawsze przyniesie pozytywny skutek, może być w dłuższej perspektywie korzystne dla rozwoju postaci. O szczegółach przeczytacie tutaj. Jeśli nie macie ochoty czytać, odpowiedzi deweloperów możecie również wysłuchać na poniższym nagraniu.
A co wy sądzicie na ten temat?
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!