Producenci Mount & Blade II: Bannerlord przygotowali kolejny obszerny dziennik deweloperski. Po krótkiej przerwie związanej z prezentacją Chanatu Chuzaickiego przyszła pora na drugą część opowieści o fizyce broni.
Oddajmy głos samym deweloperom:
Poprawne przedstawienie idei obrażeń w grze jest niezwykle trudne. Uczynienie systemu obrażeń jak najbardziej realistycznym może być pożądane, gdyż wpływa pozytywnie na immersję oraz głębię gry, z drugiej jednak strony to, co dzieje się z ludzkim ciałem po prawdziwym urazie, jest niezwykle skomplikowane i próba odwzorowania tego w grze komputerowej może doprowadzić do niepotrzebnej komplikacji z niewielką korzyścią dla samej rozgrywki.
Pracując nad tym systemem, mocno czerpaliśmy z tego świetnego artykułu na thearma.org, którego autorem jest George Turner. Powyższy artykuł otworzył nam oczy na zawiłości i drobne szczegóły dynamiki broni. Oczywiście musieliśmy wprowadzić nieco uproszczeń i założeń, zatem jeśli broń będzie zachowywać się czasem w sposób nierealistyczny lub błędny, wina leży po naszej stronie, a nie artykułu.
Zaintrygowani? Zachęcam do zapoznania się z pełną treścią artykułu, który możecie znaleźć pod niniejszym adresem.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!