Mount & Blade II: Bannerlord: zza kulis programowania

Tuż przed świętami studio TaleWorlds uraczyło nas kolejnym dziennikiem deweloperskim dot. Mount & Blade II: Bannerlord. Tym razem o swojej pracy opowiedział główny programista projektu, Cem Çimenbiçer.

Turek, który pracuje nad serią Mount & Blade od 2006 r., podzielił się wieloma interesującymi faktami, m.in. dot. animacji broni dystansowej:

 

Największą zmianą jest to, że wcześniej strzała pozostawała w kołczanie do momentu, aż łucznik nie zacznie się szykować do strzału. Teraz strzała jest wyciągana z kołczanu w momencie, gdy gracz może to zrobić. Zmniejsza to czas wymagany do przygotowania i oddania strzału, dając jednocześnie łucznikowi niewielką przewagę czasową. Jeśli coś przerwie graczowi wyciąganie strzały z kołczanu, akcja zostanie rozpoczęta od nowa przy najbliższej okazji. Ta sama zmiana dotyczy również kuszników, zatem przeładowanie kuszy składa się teraz z dwóch etapów: przygotowania kuszy oraz nałożenia bełtu. Pierwszy etap zostaje przerwany, jeśli gracz poruszy się w jego trakcie, ale drugi natomiast pozwala już na ruch. Łucznicy mogą poruszać się cały czas.
Balans wszelkich broni został przeprowadzony po tej zmianie, więc nowy system nie sprawił nam zbyt wielu kłopotów. Przy okazji chciałbym zaznaczyć, że użycie broni i jej animacja wciąż są balansowane, zatem nie traktujcie tego, co widzieliście na wcześniejszych prezentacjach, jako wersji ostatecznej.

Szczegółowy mini-wywiad z programistą Mount & Blade II: Bannerlord przeczytacie tutaj. Warto dodać, że na sam koniec deweloperzy pokusili się o małe podsumowanie mijającego roku i zapowiedzieli ujawnienie pewnej ekscytującej informacji… Czyżbyśmy mieli poznać niebawem oficjalną datę premiery długo wyczekiwanej gry?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.