Mount & Blade II: Bannerlord: zza kulis tworzenia szkiców koncepcyjnych

Szkice koncepcyjne to podstawa w pracach nad każdą zaawansowaną graficznie grą - nie inaczej jest w przypadku Mount & Blade II: Bannerlord. O kulisach tej części produkcji najnowszego projektu TaleWorlds Entertainment dowiadujemy się z kolejnego dziennika deweloperskiego.

W jego centrum jest Ali Eser, artysta koncepcyjny tureckiego studia. W krótkim pracy opowiada on o swojej codziennej pracy, największych wyzwaniach w pracy nad Bannerlordem oraz... projektowaniu realistycznych zamków. Oto fragment dotyczący tego ostatniego zagadnienia.

 

Mogę powiedzieć, że ich projektowanie może być dość wymagające, ponieważ muszą mieć one sens w warunkach panujących w prawdziwym świecie, co oznacza, że w Calradii nie może powstać coś, czego w rzeczywistości nie da się zbudować. Jako, że zamki to wielkie budowle, wymagające dokładnego planowania przed przystąpieniem do faktycznej budowy, muszę być bardzo ostrożny, zastanawiając się, które ściany mogą faktycznie stać, które sufity potrzebują dodatkowego wsparcia itp. Dodatkowo muszę mieć na uwadze, jakie technologie i materiały posiadała dana kultura w okresie wczesnego średniowiecza. Muszę także uważać, aby dany projekt nie psuł rozgrywki - nawigacja powinna być płynna i łatwa, a pierwsze wrażenie interesujące i czytelne. Mając na uwadze to wszystko, zaprojektowanie pięknego zamku może być nieco przytłaczające! Podejście, jakie stosujemy w Bannerlord, jest praktyczne i skupia się mniej na dekoracjach i estetyce, a bardziej na funkcjonalności (ale, tak jak już wspomniałem, wciąż staramy się, żeby wszystko było piękne). To dlatego grafiki koncepcyjne zamków bardziej przypominają plany niż obrazy!

Chcecie więcej? Zajrzyjcie zatem pod niniejszy adres.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.